Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Porady przed zakupem: DPF/FAP dCI 1.5


attila

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,

Mam bardzo dobrą propozycję (15k) kupna Meganki III 1.5 dCI 81kW

przebieg 168k km

rocznik 2013

to co mnie najbardziej nurtuje to "obsługa" tego egzemplarza pod kątem filtra DPF/FAP

Niestety nie mogę w necie/warsztatach znaleźć i uzyskać fachowej porady jak dokładnie wygląda proces wypalania wyżej wymienionego filtra.

Dodam, że auto w 80-85% będzie używane w mieście. To że spali mi więcej ropy mało mnie interesuje

słyszałem, że jeśli proces wypalania filtra zostanie przerwany może dojść do degradacji lub/i uszkodzenia różnych komponentów silnika: od filtra DPF/FAP począwszy, a skończywszy na wtryskach lub nawet samym silniku. Nie wiem ile w tym prawdy a ile bajek

 Żeby bardziej sprecyzować moje pytania:

1) jak poznać, że rozpoczął się proces wypalania filtra ?

2) czy jest to sygnalizowane jakimś komunikatem ze strony komputera?

3) czym może faktycznie zagrażać przerwanie procesu wypalania filtra?

Jeśli jest jeszcze coś, na co warto zwrócić uwagę przed kupnem tego modelu, będę bardzo wdzięczny za info

 

PS - przed zakupem oczywiście autko jedzie na kompa (CLIP), aby zweryfikować ile razy miała miejsce skuteczna/nieskuteczna regeneracja filtra i w jakim jest on stanie

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, attila napisał:

1) jak poznać, że rozpoczął się proces wypalania filtra ?

2) czy jest to sygnalizowane jakimś komunikatem ze strony komputera?

3) czym może faktycznie zagrażać przerwanie procesu wypalania filtra?

1. Inaczej buczy silnik, ma podwyższone obroty, często uruchamia się także wentylator od klimatyzacji (na chłodnicy)

2. Nie

3. Niczym

 

Filtr jest bezobsługowy i bezproblemowy.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cena jest niska , a to tylko dlatego, ze inaczej auto idzie na wymiane na inne w salonie (w salonie wlasnie daja 15k)

w poprzednim roku byla proba "normalnej" sprzedazy za 17-20, ale brak chetnych

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Sarna1 dzieki za info

denver666 rowniez dzieki za zainteresowanie i zwrocenie uwagi na cene. gdyby to nie byl moj znajomy to bym pominal calkowicie ten zakup

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

no nic.

to we wtorek przegladzik :)

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest temat poświęcony wypalaniu FAP i kontroli tego procesu, dotyczy głównie silnika k9k 836 ale przy silniku 636 - prawdopodobnie taki będziesz miał przy obecności grzałek nurkowych też można poeksperymentować.

https://megane.com.pl/topic/72853-kontrolka-sygnalizująca-faktyczne-wypalanie-dpf/#comments

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeglądzie. Zawieszenie jest ok. Diagnosta był bardzo dobrego zdania. Wszystko suche etc.

Niestety na stacji dysponowali oprogramowaniem BOSCHA, które wykazało:

 

Sadza na filtrze: 18.2g

Liczba nieudanych regeneracji filtra cząst. stałych: 0

Czas/przebieg od ostatniej regeneracji filtra cząst. stałych: 168k km temu

Niestety na miejscu nie potrafili mi odpowiedzieć na pytania, czy ten soft może przekłamywać informacje (odnośnie prób wypalenia) oraz czy regeneracja to to samo co proces wypalania (ale pewnie tak).

Obawiam się, że będę musiał odwiedzić jeszcze jedno miejsce, gdzie dysponują CLIPem.

Moje pytania:

1) co może być nie tak, jeśli faktycznie nie było żadnych prób wypalania? Jaki podzespół może być uszkodzony i jak to zdiagnozować?

Wiem, z innego tematu, że u innych userów poziom sadzy jest stosunkowo niski i wynosi np od 3-6 g. Tutaj mimo dużo wyższego współczynnika wypalanie się prawdopodobnie nie odbyło.

Jest to dla mnie dość niepokojące i stanowi największą obawę przed kupnem./

2) przy jeździe ponad 130km/s wyczuwalne jest drganie/wibracje na kierownicy oraz na pedale gazu - diagnosta mówi, że może być to związane z nieodpowiednim wyważeniem kół, lub ciśnieniem w oponach - jakieś wskazówki?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz układ DPF bez piątego wtryskiwacza, tu nie są liczone kilometry od wypalania, tak samo nie ma licznika udanych wypaleń. Nie dam głowy ale w tym typie filtra przebieg od regeneracji chyba pokazuje od wymiany filtra, czyli przy oryginalnym filtrze to jest przebieg samochodu. Prawdopodobnie samochód trochę pokręcił się tylko na bardzo krótkich trasach nie rozgrzewając układu wydechowego do temperatury samoczynnego wypalania. Przejedź ze 20 km i sprawdź poziom sadzy. 

Normalnie wypalanie jest inicjowane przy poziomie sadzy od 18 g do 25g. Wtedy następuje dodatkowy dotrysk paliwa i opóźniany jest zapłon.

  • Like 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem pod sporym wrażeniem Twojego poziomu wiedzy - wielki szacun i dzięki za dzielenie się nią. Dobrze, że istnieją jeszcze miejsca w sieci gdzie można uzyskać fachowe porady - to taka mała dygresja.

Czy można jakoś "samodzielnie" upewnić się, że na 100% nie ma tutaj 5wtrysku ?

Nie ukrywam, że po dzisiejszej "wiedzy" ludzi ze stacji diagnostycznej oraz po telefonicznej poradzie speca od renówek, jestem troche zrażony do kolejnych (płatnych) diagnoz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź kod silnika, jeżeli jest to 636 to nie ma piątego wtrysku. Od roku 2013 przeważnie taki był montowany. Wyznacznik silnika sprawdzisz na stronie https://carinfo.kiev.ua/cars/vin/renault wpisując numer VIN.

  • Like 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!