Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jazda z niskim stanem płynu chłodzącego


Rekomendowane odpowiedzi

No i trafiłem na debili.
Z głupia franc zajrzałem do elektryka samochodowego, bo przy wymianie akumulatora sprzedawca zasugerował, żeby sprawdzić ładowanie, bo 13,5V to coś mu mało się wydaje.

Elektryk zajrzał pod maskę, potwierdził że 13,5V to mało. Zostawiłem auto na sprawdzenie co się dzieje. Po "analizie" wyrok - altek do regeneracji.
Wymieniona elektronika (nie pamiętam jak się ta część nazywa) - 630zł koszt całości.

Przy odbieraniu auta elektryk nie otwierał maski. Miał w gniazdku zapalniczki jakiś miernik - pokazywał 14,2-14,4V.

Ok, myślę. Przy renomie renówek z elektryką dobrze, że ładnie to wygląda - mam spokój na kilka lat.

Ale następnego dnia widze jakaś plama pod autem... hm... no nic, zima, pewnie z auta skapało (auto w garażu podziemnym). Ale zajrzę. Wziąłem też miernik, najprostszy za 12,99 w markecie i pierwszy wqrw. 13,5V. Ale zaglądam na altek, nowa część sięświeci więc chociaż rzeczywiście wymienili.

Ale patrzę na zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego a tam, kap, kap z rurki.
Myślę... po cholerę Oni dolewali płynu, żeby aż się przelewało (było grubo ponad max).
Do apteki po strzykawkę, odciągnąłem nadmiar.
Następnego dnia po jeździe dalej kap, kap z krućca w zbiorniczku. "Kurde, co jest?" myślę. Cały silnik zawalony, wszystko pływa. Powycierałem, w zbiorniczku płyn między max a min.
Kolejny dzień - żona jeździła, ja musiałem też coś załatwić. Wracam i już słyszę że wiatrak na chłodnicy wyje.

Otwieram maskę, wszystko znowu w płynie chłodniczym.
I dopiero zauważyłem, zawinięty wąż w stronę reflektora, a z niego też leci płyn.
Wtedy skojarzyłem, że wąż musi być podpięty do krućca.

I teraz moje pytanko:
Czy jazda z niskim stanem płynu mogła mieć jakiś wpływ na silnik. Jak usłyszałem wycie wiatraka to szybko elm a tam, że temp. 105st. (wyżej nie wchodziła).
Niski stan to poniżej MIN ale jeszcze widać płyn w zbiorniczku.

 

Btw, zrobiłem zdjęcia w jakiś czas po "naprawie" altka i teraz widzę, że wąż był widoczny (ale tak to już jest, wszystko jest oczywiste jak wiadomo czego szukać).

kruciec.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie stało silnikowi kolego. A na zbiorniczku faktycznie króciec od przelewu, widocznie zapomnieli założyć. Dolej płynu do zbiorniczka wyrównawczego i będzie ok. 

Zobacz czy po dolaniu chodzi nagrzewnica i czy układ się nie zapowietrzył. Skoro płyn był w naczynku to powinno być ok.

Edytowane przez jackowskipatryk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13,5V to normalne ładowanie w tym modelu po nagrzaniu silnika i naładowaniu akumulatora. Coś czuję że niepotrzebnie wymieniałeś alternator. Czy wymiana akumulatora była bo sie zużył i był stary czy miałeś jakieś problemy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też czuję, że niepotrzebnie. Mogłem zapytać wprost, ale gdzieś w postach znalazłem że powinno być >14 (ale dotyczyło Scenica).

Aku był już zużyty. Po trasie 100km następnego dnia nie odpalił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, halas2 napisał:

X

To zależy gdzie jest mierzone i przy jakim obciążeniu urządzeń. Na zaciskach akumulatora jest znacznie wyższe. Najniższe jest dla nowego akumulatora, który ma małą rezystancję wewnętrzną.

Dotyczy to.zawykłych akumulatorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W.mojej M3 napięcie po odpaleniu jest 14.8v i spada do 13.5v im zimniej tym dłużej trzeba jechać żeby spadło. Zależy to też od kondycji akumulatora. W L2 jak miałem w benzynie to podobnie się to zachowywało tyle że było 14.4 i 13.8. moim zdaniem wymiana alternatora była zbędna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Pitrek napisał:

A co to za bajeczki??? 

M IV  ma "inteligientny" moduł sterujący napięciem ładowania . 

W M4 nie jest zwykły akumulator.

Odpisałem  w temacie M3 Ph1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego to że jest zwykły akumulator nie oznacza że nie masz inteligentnego systemu ładowania. Jeśli auto kupiłeś używane to handlarzyk mógł zamienić. Ja tak kupiłem i musiałem wymienić Aku na agm lub efb bo był zwykły.

A bez komputera nie sprawdzisz sprawności inteligentnego systemu ładowania

Edytowane przez jackowskipatryk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale inteligentne ładowanie jest nawet bez start stop i odzyskiwania energii. wtedy macie akumulatory agm. A przy zwykłym też występuje inteligentnie ładowanie bez tych systemów :) W mojej PH1 zachowuje się jak powyżej i mam zwykły akumulator bez start stop i bez odzyskiwania energii. W Lagunie 2 też się to podobnie zachowywało. a auto jeszcze starsze bo z 2002 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może dałem się zrobić z tym alternatorem, trudno. Pojeżdżę jeszcze z Torque i popodglądam wskazania.

Bardziej interesował mnie brak płynu. Po dolaniu ok 200ml (jeszcze jest poniżej min, ale nie chciałem przelać) z ~102st spadło do ~87. Aż się wierzyć nie chce, że taka różnica przy tak małej ilości dolanego płynu.

 

Czy układ chłodzenia się jakoś odpowietrza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam - i nie wierzę...
System sterowania napięciem ładowania ma już MII / ScII ( mam dwa Sceniki II , PhI i PhII i oba mają, słynny "trzeci kabel regulatora" ). Wszyscy starzy Scenikowcy o tym wiedzą.
I właśnie tak to działa: chwilę po rozruchu jest ponad 14V, po podładowaniu akumulatora następuje obciecie własnie do ok. 13,5V i jest to normalne, tak ma być.
Znawca elektryk pokazał na chińskim mierniczku odczyt w fazie ładowania po rozruchu, wiedzial co robić, żeby "klient był zadowolony".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, ko-ma napisał:

Znawca elektryk pokazał na chińskim mierniczku odczyt w fazie ładowania po rozruchu, wiedzial co robić, żeby "klient był zadowolony".

Dokładnie tak to odczułem. A jak wyszła sprawa z płynem to szlag mnie trafił. No nic, człowiek uczy się na błędach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posłuchaj ješli całkiem płyn by zszedł musiałbyś odpowietrzać układ po zalaniu nowym płynem. Jeśli u Ciebie było mało płynu w zbiorniczku to poczekaj aż auto ostygnie i dolej płynu do stanu i będzie ok nic nie musisz odpowietrzać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, deku napisał:

Elektryk zajrzał pod maskę, potwierdził że 13,5V to mało.

Zostawiłem auto na sprawdzenie co się dzieje. Po "analizie" wyrok - altek do regeneracji.
Wymieniona elektronika (nie pamiętam jak się ta część nazywa) - 630 zł koszt całości.

Auto ma 60 kkm i altek do regeneracji???

Może kolega uściśli co zostało wymienione ( rachunek, paragon )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję eksploatacji z wyciekami. Jak się coś leje to trzeba znaleźć przyczynę a nie cieszyć się że temperatura nie wzrosła zimą powyżej 105 stopni. K4M to twardy silnik ale nie idioto odporny.

Płyn dolewa się na zimnym silniku bo może głowicą albo blok pęknąć. To samo tyczy się uzupełniania oleju.

Układ najprawdopodobniej jest zapowietrzony - duży wyciek, wentylator chłodnicy.

Uzupełnij płyn, odpowitrz i zobaczysz co będzie dalej - czy UPG.

Przede wszystkim zmień elektryka. Mam wrażenie że połowa fachowców zatrzymała się na gólfie 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!