Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Znikający płyn chłodniczy


waco1811

Rekomendowane odpowiedzi

Megane 1 1.6 16v. Mam duży Problem z ubywającym płynem chłodniczym, raz go ubywa, mniej raz więcej , i za, cholerne nie można znaleźć przyczyny, Nigdzie nie widoczny jest wyciek. Ogólne  objawy są takie: po nagrzaniu przejechaniu, nie ważne czy 10 czy 40 km temperatura, na wskaźniku raz jest na samym środku, raz, spada, po jakimś czasie znowu na, środku jest. ( różnice da się odczuć w ogrzewaniu , jak jest na środku jest gorąco jak spadnie parę kresek chłodniej )  termostat raczej można wykluczyć, bo skąd byłby wyciek, raczej to objawy jakby się zapowietrzał i odpowietrzał sam.  Mechanik założył do zbiorniczka wyrównawczego urządzenie i zrobił ciśnienie, wyszło że cieknie na reduktorze od lpg, reduktor zmieniony a płynu dalej ubywa, auto nie kopci na biało,,, majonezu,, nie widać, koło dywaników sucho, na wężach koło silnika żadnego wycieku, gdzie może znikać ten cholerny płyn? Nie mam już pomysłów. Czy może z tym mieć coś wspólnego korek od zbiorniczka wyrównawczego? Może jakieś inne pomysły macie ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, waco1811 napisał:

 Mechanik założył do zbiorniczka wyrównawczego urządzenie i zrobił ciśnienie,

    -  wyszło że cieknie na reduktorze od lpg, reduktor zmieniony a płynu dalej ubywa,

    -  auto nie kopci na biało,,, majonezu,, nie widać, koło dywaników sucho, na wężach koło silnika żadnego wycieku,

    -  gdzie może znikać ten cholerny płyn? Nie mam już pomysłów.

 Czy może z tym mieć coś wspólnego korek od zbiorniczka wyrównawczego?

Może jakieś inne pomysły macie ? 

Skoro płynu ubywa to ;

   - w I kroku - wymienić korek od zbiornika wyrównawczego,

   - w II kroku - czeka Cię prawdopodobnie wymiana chłodnicy cieczy;

      Przy minimalnych nieszczelnościach;

          -  płyn wydostający, szybko odparuje i brak widocznych objawów,

          -  kontrola chłodnicy na stanowisku.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.02.2021 o 12:23, Andrzej-2010 napisał:

Skoro płynu ubywa to ;

   - w I kroku - wymienić korek od zbiornika wyrównawczego,

   - w II kroku - czeka Cię prawdopodobnie wymiana chłodnicy cieczy;

      Przy minimalnych nieszczelnościach;

          -  płyn wydostający, szybko odparuje i brak widocznych objawów,

          -  kontrola chłodnicy na stanowisku.  

Dziękuję za, odpowiedź, mógłbyś mi wytłumaczyć dlaczego korek na coś wspólnego z ubutkiem, bo naprawde nie wiem 

Wymieniłem korek, pojawiła się pewna różnica, chyba że jej nie zauważyłem wcześniej l, jak jadę z wyłączonym ogrzewaniem to temperatura, ładnie trzyma 90, i stoi  w miejscu, ale jak przekręcę pokrętło na ciepłe, to chwilę ogrzewanie działa super, potem jest chłodniejsze i co za tym idzie wskazówka też spada, potem znowu wyłączę ogrzewanie, to wraca na 90 stopni i trzyma, czy to może być termostat czy coś innego 

inCollage_20210201_172041197.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, szwagier24a napisał:

Termostat wypisz, wymaluj. Sprawdź temperaturę obu rur od chłodnicy: jak obie robią się ciepłe jednocześnie od uruchomienia to masz odpowiedź.

na termostat jestem ugadany na piątek.  Hmn czytałem też że to może być uszczelka pod głowica, lub pęknieta głowica lub blok silnika,i się zapowietrza i odpowietrza sam. Zaczeło się że ubywało płynu ( też był wtedy już wcześniej te cyrki co teraz z temperaturą ) i mechanik znalazł nieszczelność na reduktorze, myślał ze przez to ubytek i ze przez to też wahania temp. bo się zapowietrza , reduktor zmieniony układ odpowietrzony, i dalej to samo. Nie wiem czy już jestem przewrażliwiony, czy dalej troszkę ubywa płynu.

korek zmieniony, chłodnica cała gorąca. dla zobrazowania lepiej daje 2 ilustracje sytuacji. już nie mam sił do tego auta.

megane 1.jpg

megane 2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, omega napisał:

Panowie, wiadomo że nasz skądinąd szacowny kolega Andrzej, troszkę "działa" na zasadzie kopiuj-wklej Zwyczajnie coś Mu się za dużo zaznaczyło :)

Też, mi się tak zdawało, za dużo nie doradził ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadciśnienie jest ważne aby krążył płyn. Przez rozszczelniony układ korkiem wydobywa się para z płynu i go ubywa.

3 godziny temu, waco1811 napisał:

na termostat jestem ugadany na piątek.  Hmn czytałem też że to może być uszczelka pod głowica, lub pęknieta głowica lub blok silnika,i się zapowietrza i odpowietrza sam. Zaczeło się że ubywało płynu ( też był wtedy już wcześniej te cyrki co teraz z temperaturą ) i mechanik znalazł nieszczelność na reduktorze, myślał ze przez to ubytek i ze przez to też wahania temp. bo się zapowietrza , reduktor zmieniony układ odpowietrzony, i dalej to samo. Nie wiem czy już jestem przewrażliwiony, czy dalej troszkę ubywa płynu.

korek zmieniony, chłodnica cała gorąca. dla zobrazowania lepiej daje 2 ilustracje sytuacji. już nie mam sił do tego auta.

megane 1.jpg

megane 2.jpg

Z tymi 90 stopniami to bym nie przesadzał. U mnie jest zaledwie 77. Latem jest więcej a wskazówka tak samo pokazuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.02.2021 o 22:57, szwagier24a napisał:

odkreć u siebie korek i pojeździj z tydzień bez. Ubytek uzupełnisz.

Chyba że się wychlapie, bo samo odparowanie przez rozszczelniony korek jest minimalne.Układ chłodzenia pracujący w nadciśnieniu jest bardziej wydajny ,znaczenie 

może to mieć przy dużym obciążenu w niesprzyjających wrunkach, a w normalnym użytkowaniu nic się złego nie dzieje, pracuje tak samo jak w autach bez korka z zaworem ciśnieniowym np.starsze japończyki.Niektórzy stosują taki trik przy niewielkiej nieszczelności upg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, waco1811 napisał:

hak

 

7 minut temu, waco1811 napisał:

vyby

A co ma do tego hak ? 

Chyba, że komuś wjechałeś w hak to wtedy chłodnica mogła polecieć ? 

A to drugie to nie wiem w jakim języku jest napisane  :?: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!