Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pobór prądu na postoju


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Witam. Mam podobny problem. Akumulator rozładowuje mi się na postoju. Wyszłam z pracy, wsiadam do auta, odpalam a on zdechł, tylko jakieś pstrykanie słychac. Na popych tez nie chciał ruszyc, wiec podłączyłam go przewodami z innym autem no i udało się. W domu naładowałam drugi akumulator i wieczorem go włożyliśmy do auta, a auto nadal nic, nie chciało odpalic. Napiecie w akumulatorze wynosiło 11 A. Na drugi dzień rano przychodzimy i sprawdzamy no i okazało się że napięcie wynosi 6A. Dodam że nie mam żadnego czarodziejskiego odciecia zaplonu, ani alarmu. Teoretycznie powinien dzialac w nocy tylko immobilizer. Wczoraj wieczorem naladowalismy akumulator, wlozylismy do auta i mial ponad 14A i nadal nie chcial odpalic wrrr. Dzis rano patrzymy, a napiecie z aku nie spadlo no i teraz moj Mariuszek wyjmuje rozrusznik zeby sprawdzic szczotki. Moze macie jakis pomysl co nalezy jeszcze sprawdzic? Skoro to bylby rozrusznik, to dlaczego po podlaczeniu przewodami z innym autem za kazdym razem odpalal? :-/ Pozdrawiam Was serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

co do pytania o rozrusznik to odpowiedziałaś sobie sama, jeżeli pali od innego autka i ładnie kręci się rozrusznik wtedy to z nim nie ma najmniejszych problemów.

Co do samego akumulatora, jego napięcie po naładowaniu bez obciążenia (czyli jak nic z niego nie żre prądu) powinno wynosić mniej więcej 14 V. Jeżeli napięcie spada do 11 czy nawet do 6 to znaczy, że akumulator może być do wyrzucenia! <ok> Chyba, że po prostu brakuje w nim wody destylowanej?. Ja obstawiam, że padła w akumulatorze jedna, lub 2 cell'e (akumulator zbudowany jest tak, że w jego wnętrzu jest kilka mniejszych akumulatorów, zwanych cellami).

Z twojego posta nie wynika jednoznacznie czy wsadzałaś do swojego autka jakiś "pewny" akumulator. Warto taki test przeprowadzić i sprawdzić jaki prąd pobiera samochód na postoju.

Jest jeszcze inna sprawa, akumulator może nie być ładowany podczas jazdy, czy aby nie świeci ci się czerwona kontrolka takiej prostokątnej bateryjki jak autko jest zapalone?

 

Acha, jeżeli naładowaliście akumulator do 14V i on nadal nie pozwalał na zapalenia autka (rozumiem, że nie kręcił się rozrusznik) to nie znaczy, że jest naładowany :^) Najważniejszy jest prąd jaki on potrafi wydać podczas kręcenia.

 

Warto pojechać z samym akumulatorem lub nawet z autkiem do jakiegoś porządnego sklepu z akumulatorami żeby tam sprawdzili ładowanie i pomierzyli akumulator - jest taki miernik żeby sprawdzić czy nie schnie, ale nie pamiętam jak się nazywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozrusznik i dobry akumulator to jedno. Ja zaś w maluchu miałem podobną sytuację ale tam przyczyną okazało się radio znakomitej firmy Medion. Wywaliłem je z auta i miałem po kłopocie. Tworzyło się w nim wewnętrzne zwarcie i rozładowywało to akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My odłączyliśmy radio i napięcie na akumulatorze nie spada, jest teraz ponad 14A ale i tak nie chce zapalić, tak jakby rozrusznik. Rozrusznika nie udało się Mariuszowi odkręcić bo dostęp jest do niego fatalny. Dziś auto zostanie oddane do mechanika :-|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za małe OT ale już nie mogę, choć kobiecie się wiele wybacza ;-)

Jednostką napięcia jest V (wolt), natomiast natężenia A(amper) Obie wielkości są ze sobą powiązane ale mówią o dwóch różnych parametrach elektrycznych.

Koleżanka kokoko81 pomiesza sobie oba parametry. ;-) , odsyłam do jakiegoś słownika technicznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Napisze krotko o swojej przygodzie z rozładowanym akumulatorem w Scenicu. Kilka dni po zakupie podłączyłem do gniazda zapalniczki zasilacz nawigacji Lark. Pojeździłem i wszystko w porządku. Samochód stoi w garażu, ale tego dnia trochę spadła temperatura. Chcę rano odpalić samochód a tutaj tylko załącza stycznik a rozrusznik ani nie drgnie. Pierwsza myśl "Siadł akumulator" Rozglądam się więc już za nowym, ale jeszcze próba podładowania. Po 3 godzinach odpala. Na wszelki wypadek wypiąłem nawigację. I co? Od tej pory żadnych problemów z akumulatorem. Nadal jeżdzę na starym, żadnego doładowywania. Problemem był zasilacz nawigacji. W poprzednim Scenicu (1998r) nic takiego się nie działo. Trochę dziwne. Tak więc Prezes trochę racji - gniazdo zapalniczki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc Prezes trochę racji - gniazdo zapalniczki!

Dziwne to niejako, bo zarówno w Twoim jak i moim przypadku po wyłączeniu zapłonu nie powinno tam być napięcia a jednak jakieś jest, skoro u mnie szpilka rozładowała akumulator, a u ciebie zasilacz zrobił to samo :!: Dodam, że jak mam podłączone CB pod to gniazdo to po wyłączeniu zapłonu CB nie działa <ok> Dziwne ale prawdziwe :) Dlatego stawiałem na to gniazdo. Z tego też powodu, dodatkowo na wszelakij pozornyj słuczaj, wyłączam CB także przyciskiem ON/OFF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie miałem ani chęci ani czasu drążyć temat ale zwróćcie uwagę , że czasem elektryka szyb po wyłączeniu zapłonu pracuje. Co ciekawe nie zawsze. Myśle , że któryś z przekaźników "klei" i nie zawsze "odpuszcza" w czasie (dopiero po chwili). Takie przypadłości były także w Eskortach. Może ten sam producent przekaźników. Zdarzylo mi siętak kilka razy , że też AQ rozładowało więc zapobiegawczo wyłączam wentylator nawiewu na "0" ponieważ wtedy kiedy szyby pracowały on także. Przypuszczam , że "podtrzymywał" "nieodpuszczony" przekaźnik. Od tej chwili ani raz nie rozładowało akumulatora. Choc być może zbiegło sięto z czyszczeniem kabli na rozruszniku ponieważ także podejrzewałem zaśniedzenie końcówek (słaby prąd rozruchu). Od pół roku spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam wszystkich.Mam od roku nowy akumulator,autem codziennie jadę do pracy w obydwie strony łącznie ok.14 km.Wczoraj rozrusznik nie zakręcił(temp -5 st.).Naładowałem aku. i dziś rano nie było problemu.Pobór prądu na postoju 0,18 A z czego 0.16 na bezpieczniku oznaczonym ''MEMO INJECT'' tzn.układ wtrysku/system blokady zapłonu czyli taki jak u kolegi k_witczak. Czy możliwe jest rozładowanie akumulatora w związku z tak krótkimi przebiegami,i czy sprawdzaliście w waszych autach pobór prądu na tym bezpieczniku.Nie wiem cz taki pobór jest w normie a jeśli nie to gdzie szukać straty prądu na tym układzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest zdecydowanie za duży pobór prądu na postoju. Dopuszczalny pobór prądu na postoju auta powinien wynosić góra 0,04 A. W poprzednim aucie (Ford 2,0 16V) miałem pobór prądu na postoju też 0,18 A, i zimą po trzech dniach nie odpalania aku całkowicie padało, a w lato po 7-8 dniach stania - u mnie pożerał prąd sterownik centralnego.

U ciebie, bo robisz dziennie autem mało kilometrów, aku jest ciągle nie doładowany, i ma prawo się rozładowywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet przy poborze prądu rzędu 0,18A przy sprawnym i naładowanym aku. nie powinno się nic dziać bo z prostego wyliczenia wynika, ze mając aku56 Ah powinien wytrzymać spokojnie te 10h postoju.W tym czasie spadek pojemności aku.wynosi ok 1,8Ah.Ujemna temperatura powoduje obniżenie pojemności o ok.20% i tu jeszcze nie powinno być tragedii warunek jest jeden alternator daje napięci o prawidłowych parametrach tj.14,5V .Wtedy nawet przebiegi rzędu 30-40km starczą do doładowania ak.i spokojnego rozruch silnika w dniu następnym. chyba że alternator nie daje odpowiedniego napięcia ładowania lub ak jest cieniutkie.( pobór prądu może być spowodowany załączonym autoalarmem lub nie wyłączonym ale z ciszonym radyjkiem ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę spadek pojemności akumulatora związany z wiekiem i notorycznym niedoładowaniem związanym z krótkimi trasami, częstymi rozruchami i jedno-dwu dniowymi przerwami. Jeżeli taki akumulator okresowo nie jest doładowywany z obcego źródła to dochodzi do jego notorycznego niedoładowania prowadzącego do spadku pojemności trudnej później do odzyskania..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopuszczalny pobór prądu na postoju auta powinien wynosić góra 0,04 A.
ZDECYDOWANIE POPIERAM!!

Jak pobór jest rzędu 160mA to w prostym liczeniu aku rozładowuje się 4 razy szybciej!! Ja u siebie miałem ok150mA i aku potrafił paść po 2 dniach... Teraz mam 0,05A i niestety nie da się już zejść niżej :/. Jeżdźiłem na krótkich odcinkach i miałem słabą masę (aku-nadwozie). Radio i odcięcie zapłonu pobierało aż 0,1 A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!