Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błędy df092 df093


Rekomendowane odpowiedzi

Ponowna próba sprawdzenia wtyczki która jest podpinana pod sonde.

- po zapłonie między zielonym a masa akumulatora 13v 

- na wyłączonym zapłonie między masa akum a tym samym pinem zwarcie 

- na drugim pinie na na wtyczce między masa akumulatora 005v na włączonym zapłonie a powinna być masa ( nie ma) 

- na wyłączonym zapłonie między drugim pinem na wtyczce a masa akum nic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1-prawidłowo

2-mierzyłeś to multimetrem ustawionym na pomiar oporności? Czy jako woltomierzem.

3-drugi pin połączony jest z masą tylko poprzez sterownik wtrysku i podczas pracy silnika.

4-podobnie jak punkt 3.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że mylisz pojęcia napięcia i oporności. Bo piszesz " na wyłączonym zapłonie między masą akum a tym samym pinem zwarcie " a prawdopodobnie masz tylko 0 V i to jest wartość prawidłowa. Wszystkie pomiary są prawidłowe jeżeli multimetr był ustawiony jako woltomierz. Ustaw miernik na pomiar oporności sprawdź obie wkręcone sondy jaki mają opór grzałek czyli na odpowiednich pinach 1 i 2. Wartość powinna oscylować w granicach 10 omów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 5 V to może być napięcie kontrolne obwodu generowane przez sterownik silnika. 

Napięcie dochodzi, grzałki sond sprawne to pozostaje pomiar prądu jaki płynie w obwodzie podczas pracy grzałek tychże sond.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że na którymś z przewodów zasilających grzałkę sondy ale z tego co piszesz to wnioskuję, że raczej tego nie zmierzysz. Potrzebna podstawowa wiedza odnośnie posługiwania się miernikiem i sposobów pomiarów różnych parametrów. Trudno tu wszystko tłumaczyć od podstaw. Podjedź do elektryka to wszystko pomierzy i posprawdza. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego @nowy1982 bardzo przepraszam za wprowadzenie w błąd odnośnie błędów :oops: Błędy DF 092 i 093 dotyczą obwodów pomiarowych sond a nie obwodów ogrzewania tych sond. Ogrzewanie sond to DF 082 i 083. Procedura kontroli tych parametrów jest zupełnie inna. Jeszcze raz sorry za niepotrzebne komplikacje. Szkoda, że jakoś nikt wcześniej z czytających ten temat nie zwrócił uwagi na mój oczywisty błąd :mad: Dopiero post @szwagier24a spowodował, że sprawdziłem błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!