Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana tarcz hamulcowych tylnych Renault 3?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zamierzam wymienić tylne tarcze hamulcowe w Renault Megane III Grandtour, ale z tego co widzę na zdięciach to są one razem z łożyskami? 

Czyli bez warsztatu się nie obejdzie? 

 

Pozdrawiam. 

Teraz widziałem film z wymianą tarcz przy Renault Scenic, są to chyba te same tarcze i widać na filmie, że nie trzeba mieć prasy. 

Tylko zastanawia mnie czy da się odkręcić i odpowiednio dociągnąć tą śrubę zwykłą grzechotką? 

Posiadam też klucz dynamometryczny i jak by ktoś mógł podać moment dokręcenia tej tarczy to byłoby super. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Dodam tylko, że spokojnie sobie poradzisz. Tarcze proponuję te: Tarcza hamulcowa SNR KF155.110U Olsztyn - Allegro.pl  One są z łożyskami, także nic nie musisz oddzielnie kombinować. Ja akurat dynamometrów nie używam, ale kolega Aniewa moment Ci podał. Uważaj na klocki, są różne w zależności czy hamulec jest ręczny czy elektryczny.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, omega napisał:

Uważaj na klocki, są różne w zależności czy hamulec jest ręczny czy elektryczny.

Tarcze zamierzam kupić razem z klockami w komplecie. 

Przy zakupie podaje numer 3333 AUG z dowodu i powinno być dobrze? 

Hamulec mam ręczny na linkę. 

 

Niestety z Allegro nie będę korzystał, bo nie mam możliwości. 

Sklepy internetowe takie jak Ebay, Kfz Autoteile24. de 

Amazon też jest dobry jeżeli chodzi o dostawę i zwrot, ale ceny dość wysokie i mały wybór. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaa no właśnie, myślę że chodziło koledze o tłoczki? Tak warto mieć taki zestawik za 50zł który tę czynność bardzo ułatwia.

To już jak pan sobie życzy. Warto pamiętać, że kupowanie kompletów jest trochę obciążone wadą "cwaniactwa" bo jak wrzucą lepsze tarcze, będą gorsze klocki i na odwrót. No, jakoś trzeba ten budżet firm kształtować.

To weź sobie te klocki: 13.0470-2740.2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten zestaw do wkręcania /wciskania tłoczków. 

Mam nadzieję, że ztym nie będzie problemu. 

Z tego co pamiętam to trzeba kręcić w lewo, czy coś takiego? 

Odkręcić korek pod maską od płynu hamulcowego, bo to ułatwi cofnięcie się tłoczków. 

Ale mam nadzieję, że będą te tłoczki wciskane a nie wkręcane, bo z tymi wkręcanymi jest trochę strach, jak się tłoczek gdzieś przyblokuje. 

 

Kiedyś u mechanika, podobnież był ten zacisk zapieczony i po wysunięciu tłoczka nie dało go się wkręcić z powrotem, został uwięziony klucz w zacisku i musieli ciąć cały zacisk. 

Było to przy fiacie Stilo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieee, kręcisz normalnie w prawo, jakbyś śrubę wkręcał. Przyrząd od razu powoduje też wciskanie tego tłoczka. Oczywiście odkręcenie korka nie spowoduje, że tłoczek będzie się lżej wkręcał natomiast w zbiorniczku będzie się podnosił poziom płynu. Dlatego jak masz go dużo odciągnij go i najlepiej zalej nowym i przepompuj go przez odpowietrzniki. Ja tak robię zawsze przy wymianie klocków. Bo raz, że odświeżasz płyn a dwa, że ruszasz śrubę odpowietrznika. Po kilku latach jej nie ruszania, to już lepiej jej nie ruszać.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. dzięki za informacje, bardzo pomocne. 

Pozdrawiam. 

Jeszcze jedno pytanie, czy zarówno z elektrycznym hamulcem ręcznym jak i na linkę występuje „sensor ABS”? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy ktoś to zauważy ale spróbuję. 

Mam jeszcze dwa pytania 

1.Po czym poznać, że mam ABS w przy tylnych hamulcach

2. Przy zakupie tarcz i klocków, mam uważać tylko na klocki, jeśli chodzi o hamulec ręczny na linkę, bo taki mam? 

3. Niektóre tarcze występują z

sensorem ABS inne nie, do kupienia są tarcze z łożyskami lub nie, i z tego co widzę to te bez łożysk występują bez sensora ABS. 

4.Mnie interesują Tarcze z łożyskami, ale nie wiem czy mam na tylnich kolach ABS, czy może już wszystkie te auta mają ABS,a tarcze jedynie te które kupisz bez łożysk nie posiadają sensora ABS, bo pewnie ten sensor ABS znajduje się przy tych łożyskach?

Za odpowiedź z góry dziękuję 

Pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno masz ABS i z tyłu.

Klocki Ci zaproponowałem. Indeks masz.

Tak, zdarzają się tarcze, gdzie nie ma koronki ABS i trzeba ją przełożyć. W tarczach które Ci zarekomendowałem, tego problemu miał nie będziesz. Pierścień jest.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy wysyłają te tarcze np. do Niemiec? 

Znalazłem  też taką aplikacje AUTO DOC, co o niej myślisz? 

Jest tam dość tanio. 

Wic mam zdaje się komplet informacji potrzebnych mi do zakupu. 

Tarcze z sensorem ABS mogę kupić, ponieważ wszystkie auta mojego typu mają ABS z tyłu. 

Klocki muszę kupić do hamulca na linkę. 

Popatrzę ten sklep co mi podałeś, czy wysyłają za granicę. 

Pozdrawiam 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!