Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Temperatura powietrza zasysanego


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od pewnego czasu zaobserwowałem u siebie drgania silnika na biegu jałowym, które przenoszą się na karoserię (bez znaczenia czy benzyna czy gaz). Wiem, temat rzeka poruszany milion razy. Wiem, że niektórzy twierdz, że ten typ tak ma ale ja jestem innego zdania bo jeszcze pół roku temu tak nie było. Wymieniłem świece, cewki, sondy itd. Ale nie pytam o rozwiązanie tego problemu. Chodzi mi pewna koncepcja po głowie ale nie mam jak sprawdzić w innym takim samym aucie, otóż zaobserwowałem u siebie wysoką temperaturę powietrza zasysanego. Po odpaleniu auta jest podobna jak temperatura zewnętrzna natomiast po przejechaniu kilku km temperatura różni się +20 stopni, a po półgodzinnej trasie różnica wzrasta do ponad 40 stopni (np. wczoraj temperatura zew. 21 stopni, temperatura powietrza zasysanego 68 stopni). Wiem, że się wszystko nagrzewa ale, że aż tak? Diagnostyka komputerowa pokazuje zero błędów. Czy ktoś miał już jakieś doświadczenie w tej kwestii? Ewentualnie czy mógłby mi ktoś sprawdzić jakie są wartości w Waszych k4m?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, aspiezak napisał:

- otóż zaobserwowałem u siebie wysoką temperaturę powietrza zasysanego.

- Po odpaleniu auta jest podobna jak temperatura zewnętrzna natomiast po przejechaniu kilku km temperatura różni się +20 stopni,         a po półgodzinnej trasie różnica wzrasta do ponad 40 stopni (np. wczoraj temperatura zew. 21 stopni, temperatura powietrza     

   zasysanego 68 stopni). Wiem, że się wszystko nagrzewa ale, że aż tak?

Diagnostyka komputerowa pokazuje zero błędów.

Różnica ta powinna wynosić ok; 2-3 C ;

  - sprawdź stan styków ;  czujnika, ecu, 

  - wymień czujnik - cena nie jest wysoka,

  - czym była wykonywana diagnostyka komputerowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, tak diagnostyka komputerowa była robiona. Czujnik już zamówiony. Ale byłem bardzo ciekawy jak jest w innych K4M, Zastanawiam się czy to może mieć wpływ na drgania, o których wspominałem. Te drgania są cykliczne. To nie jest taż, że trzęsie nim cały czas tylko co 10-15 sekund "mrowi" go czyli komp coś koryguje pytanie czy ten czujnik może mieć z tym coś wspólnego. Bo oprócz tego auto sprawuje się bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, aspiezak napisał:

czy ten czujnik może mieć z tym coś wspólnego.

Bo oprócz tego auto sprawuje się bardzo dobrze.

Czujnik ten mierzy temperaturę panującą w rurze dolotowej i przekazuje sygnały napięcia do sterownika ecu, gdzie następuje analiza i korekcja;

   - sposobu wzbogacania mieszanki paliwowej,

  -  kąta wyprzedzenia zapłonu,

Przeczytaj np ;  Mam problem z falowaniem obrotów, może ktoś pomoże.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik już mam więc w weekend go podmienię. A jaki powinien być prawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu na jałowym? Na szybko wczoraj zmierzyłem wartości telefonem i na jałowym (750-780) mam 4-6 stopni a przy 3500 49 stopni.

 

Edit: Czujnik wymieniony. Brak efektu. Temperatura dalej z czasem sięga 40 stopni C różnicy. Niestety, moja teoria o wpływie tego czujnika na cykliczne wibracje właśnie legła w gruzach.

Edytowane przez aspiezak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

sprawdzałeś odpowietrzenie baku ?  bardzo często to ta pierdoła jest winna wszystkiemu .  To tzw , pochłaniacz par paliwa . opary były dopalane w przepustnicy . Być może wrzuca Ci powietrze które komputer nie widział na mapsensorze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.05.2021 o 08:31, aspiezak napisał:

Na szybko wczoraj zmierzyłem wartości telefonem i na jałowym (750-780) mam 4-6 stopni a przy 3500 49 stopni.

 

Edit: Czujnik wymieniony. Brak efektu. Temperatura dalej z czasem sięga 40 stopni C różnicy. Niestety, moja teoria o wpływie tego czujnika na cykliczne wibracje właśnie legła w gruzach.

Tu jest źle ustawiony rozrząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, auto mam 4 lata. Rozrząd został wymieniony zaraz po zakupie. Przez 3,5 roku nie było takich problemów. Stało się to nagle. Auto już ma 300 tysięcy km przebiegu. na LPG przejechałem już 60 tysięcy km. Nie ma różnicy czy auto jedzie na gazie czy na benzynie. Jeździłem identycznym autem tyle, że młodszym i nie czuć absolutnie żadnej różnicy w mocy. Czy źle ustawiony rozrząd nie powodowałby dodatkowo innych problemów? np. utrata mocy?, problemy z odpalaniem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieszczelny elektrozawór zmniejsza ten zakres. To, że niskie obroty są nieco podwyższone to on za nie odpowiada. Nawet w podanych stopniach się zgadza. Przypuszczam, że pomiar przy gwałtownym wciśnięciu gazu jest zrobiony z błędem i to jest powtórnie do sprawdzenia. Skok tłoka w czterocylindrówce to 45 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, jabrze napisał:

To, że niskie obroty są nieco podwyższone to on za nie odpowiada. Nawet w podanych stopniach się zgadza.

 

Czyli to, że pisałem o obrotach (750-780) to według Ciebie "jabrze" oznacza, że obroty są podwyższone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.05.2021 o 08:31, aspiezak napisał:

Czujnik wymieniony. Brak efektu.

  - Temperatura dalej z czasem sięga 40 stopni C różnicy.

  - Niestety, moja teoria o wpływie tego czujnika na cykliczne wibracje właśnie legła w gruzach.

W tej materii co zostało zrobione?

   - bo te wskazania są nie do przyjęcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, aspiezak napisał:

 

Czyli to, że pisałem o obrotach (750-780) to według Ciebie "jabrze" oznacza, że obroty są podwyższone?

Na gorącym i na światłach  nie więcej jak 730. Z włączoną klimą może być Twoja górna granica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.05.2021 o 08:29, aspiezak napisał:

Po odpaleniu auta jest podobna jak temperatura zewnętrzna natomiast po przejechaniu kilku km temperatura różni się +20 stopni, a po półgodzinnej trasie różnica wzrasta do ponad 40 stopni (np. wczoraj temperatura zew. 21 stopni, temperatura powietrza zasysanego 68 stopni)

To chyba nic nadzwyczajnego, według mnie wartości do przyjęcia zwłaszcza podczas jazdy np. w korku. Wiele silników posiada podobne wartości temperatury  powietrza w kolektorze ssącym.

 

W dniu 28.05.2021 o 08:31, aspiezak napisał:

A jaki powinien być prawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu na jałowym? Na szybko wczoraj zmierzyłem wartości telefonem i na jałowym (750-780) mam 4-6 stopni a przy 3500 49 stopni.

 

2 godziny temu, jabrze napisał:

Nie może być w odczycie 49 stopni. Zakres pracy koła to tylko 42 stopnie

Wydaje mi się, że wyprzedzenie zapłonu może wynosić nawet ponad 49 0 a @jabrze pisze o kącie przesunięcia koła KZFR które ma właśnie taki zakres. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!