Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Witam :)

Na samym początku chciałbym wszystkich powitać, gdyż jestem tu nowy. Mam prośbę o udzielenie informacji odnośnie oleju do mojej Renault Megane III LIFTBACK, 1.5 dCi, 110 km 2012 rok z FAP. Mianowicie dzisiaj musiałem dolać olej bo nie wiem czemu ale większość uciekło gdzieś. Olej wlany przez mechanika to Castrol 5w30 5Lx38 (nic nie kapie pod samochodem sucho, silnik nie poplamiony olejem) wymianę robiłem ok 13000 km temu i w następnym tygodniu idzie do mechanika na wymianę i ogólny przegląd), nie mniej jednak wracając do pytania o udzielenie mi informacji czy nic się nie stanie z silnikiem jak dolałem 0,5 l Castrol 5w30 LL ? Czy może lepiej nie uruchamiać silnika. Bardzo proszę o odpowiedz gdyż kompletnie nie znam się na mechanice samochodowej a martwię się. Jeśli otworzyłem temat nie tam gdzie trzeba lub powieliłem to przepraszam nie ogarniam jeszcze tego forum :)

Edytowane przez ElDaniell
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie stanie, tym bardziej, że już na dniach i tak będziesz robił kolejną wymianę filtrów i oleju. Pisząc, że większość gdzieś uciekło, masz na myśli te dolane 0,5 litra na przejechane 13000 km?

  • Zwycięzca 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Laros Proszę Pana całe moje zaniepokojenie i przyspieszona wizyta u mechanika spowodowana jest tym że tydzień temu jak sprawdzałem stan oleju było ok tzn między minimum a maximum ( w tygodniu zrobiłem może z 400km), dzisiaj chciałem przejechać się pozwiedzać trochę skorzystać z ładnej pogody  sprawdziłem stan oleju i był na poziomie minimum więc by nie ryzykować dolałem wyżej wymieniony olej (pierwszy raz wgl taka sytuacja u mnie)od 2 lat mam ten samochód i nie było takiego problemu stąd ten temat założony wolałem dmuchać na zimne niż pogorszyć sytuację :) dziękuję za dobrą i pomocną odpowiedź 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się, że mogłem pomóc. Przy wymianie mechanik powinien zalać troszkę poniżej max. na bagnecie. Po przejechaniu ok. 500 km należy sprawdzić, czy stan jakoś bardzo się nie zmienił. Jeśli będzie dużo mniej, a nie widać zewnętrznych wycieków, to do sprawdzenia będzie turbina, intercooler (czy nie nagromadziła się spora ilość oleju), ewentualnie pomiar  kompresji. Zakładam oczywiście, że podczas sprawdzania poziomu oleju auto stało na równej powierzchni?

  • Zwycięzca 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Popatrz wizualnie, czy nie ma wycieków, ten silnik w zasadzie oleju nie bierze, ja wymieniam go co 30k km i nic jeszcze w historii nie dolałem, oprócz chyba jednego razu z 8 lat temu jak jechałem z rowerami na bagażniku bardzo długą autostradę, ale to też nie na 100% pamiętam, czy nie było mniej wlane. Zaczął w ogóle pobierać, ale też bez dolewek tylko od max do min jak zaczęła padać turbina i to na nią właśnie zwróć szczególną uwagę. Ona gdzieś właśnie przy dochodzeniu do 400k km przebiegu zaczyna się kończyć, ale ona jeszcze tak długo może się kończyć, więc na spokojnie można ten olej dolewać. Ja akurat kupiłem fajną używaną turbinę i wymieniłem.

  • Zwycięzca 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Laros oczywiście na równej powierzchni stało podczas sprawdzania i był silnik ustany (sprawdzałem przed odpaleniem samochodu) teraz  mechanika mam ugadanego sprawdzonego bo syn kolegi taty ze szkoły :) więc napewno wszystko posprawdza.  Dzieki jeszcze raz już nie raz mi to forum pomogło ale pierwszy raz się zarejestrowałem tutaj i nie żałuję :) szerokości bezpiecznej jazdy i udanych urlopów :)

Omega dziękuję za radę i wskazówki będę miał to na uwadze :)

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Często jest tak, że jeśli olej jest gorszej jakości to gdy jest zużyty to następuje jego pobór. Może coś gorszego Ci nalali. 13kkm to już jest duży przebieg jeśli chodzi o olej.

  • Zwycięzca 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że są lepsze oleje niż Castrol.

Wywnioskowałem że olej ms już 2 lata - to dużo. Przed wymiana zrobić płukankę i zalać markowym olejem. Po wymianie obserwować stan oleju częściej.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, CzechuXX napisał:

Często jest tak, że jeśli olej jest gorszej jakości to gdy jest zużyty to następuje jego pobór

Dokładnie, natomiast kolega napisał, że po przejechaniu ok. 400 km ubyło od połowy wskaźnika do minimum. Trochę dużo jak na NOACK nawet bardzo słabego oleju...

 

7 godzin temu, szwagier24a napisał:

Przed wymiana zrobić płukankę i zalać markowym olejem. Po wymianie obserwować stan oleju częściej.

Jestem tego samego zdania, dlatego napisałem żeby sprawdzić stan po ok. 500 km, póki co nie ma powodu do paniki. Oczywiście słowo-klucz: markowy olej musi być oryginalny, niestety często przy znanych markach dochodzi do niecnego procederu podrabiania.

  • Zwycięzca 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szwagier Dziękuję za sugestie napewno skorzystam robię interwały co 15000 ostatnio na wymianie byłem w październiku więc nie cały rok tutaj też już wcześniej był ten znajomy mechanik umawiany tylko zaniepokoiło mnie nagły taki gwałtowny ubytek ale w niedzielę zawożę renie na regularny pełny serwis i przegląd i be cacy w przeciwieństwie do kasy ale jeśli się chce dbać o samochód to trzeba bulić i nie oszczędzać na serwisowaniu :)A olej teraz zamierzam sprawdzać co parę dni by mieć wszystko pod kontrolą :) ogólnie zadowolony jestem bo super się śmiga i jednostka 1.5dCi mnie póki co nie zawodzi a bałem się reni jak ognia a tu takie miłe zaskoczenie :) miłego popołudnia 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie mniej to ameryka nie jest, na pewne sprawy trzeba zwrócić uwagę. Padają sterowniki silnika, więc jak zaczną Ci się jakieś przerwania czy rzucane komunikaty w kolorze czerwonym miej to na uwadze. Turbiny dobiegając końca żywota zaczynają konsumować olej. Poza tym, ja bym Ci jednak polecał wymienić panewki korbowodowe, jest to banalnie proste i tanie. Jak ciut mechanikujesz to sam sobie poradzisz. Panewki kup w ASO (ok 200zł/kpl.) Na duży plus brak zużycia paliwa, więc można jeździć gdzie się chce, czy potrzeba czy nie, zwiedzać Polskę wzdłuż i wszerz, albo zwyczajnie słuchać sobie radia.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, omega napisał:

Na duży plus brak zużycia paliwa

Chętnie takie coś bym kupił:-D Mój 1,5 jednak trochę pali.<dobani>. A co do meritum sprawy to faktycznie te silniki oleju praktycznie nie zużywają.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie Aniewa, kilka dni temu wymieniałem olej, to jeszcze 3 kropki miałem po 30k km. Zaczyna mi palić coraz mniej paliwa i coraz mniej oleju. Jak tak dalej pójdzie, odzwyczaję go całkiem od konsumpcji tych dóbr :)

Jak to tak kiedyś było na wsi z tym koniem...

  • Like 1
  • +1 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!