Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II - Tricks & Tips


Rekomendowane odpowiedzi

nie działa mi zestaw głośnomówiacy skoro

Prawdopodobnie z powodu zasilania zestawu z "+" po zapłonie. Radio ma podłączenie "+" po i przed zapłonem. Dlatego można je właczyć automatycznie włączając silnik i wyłączyć wyłączając silnik a jednocześnie można je właczyć i wyłączyć bez zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malykubek. Athlon64x4 ma zasilanie z radia, a nie działanie przez radio. Chyba że zastaw wykorzystuje głośniki w radiu, to wtedy moze dzialać tylko jak radio jest właczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma zasilanie z radia, a nie działanie przez radio

mam i zasilanie z radia (moduł jest wpięty następująco: oryginalna kostka -> moduł -> radio oryginalne) i działanie przez głośniki (Nokia CK-7W + moduł głośnikowy)

 

zastaw wykorzystuje głośniki w radiu, to wtedy moze dzialać tylko jak radio jest właczone.

zestaw wykorzystuje głośniki w drzwiach i DZIAŁA również kiedy radio jest wyłączone (korzysta tylko z głośników a nie z radia) - inaczej jego funkcjonalnośc miajałaby się z celem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

Pól roku temu zmienianiałem akumulator w mojej MII. Po wymianie przuczyłem szyby oraz ustawiłem kąt zerowy wspomagania. Po podłączeniu akumulatora, włożeniu karty, naciśnięciu hamulca i przcisku Start samochód uruchomił wspomaganie. Obrót kierownicą w prawo do oporu, w lewo do oporu, pojawił się komunikat "Select Neutral" ustawiłem kierownicę równo na środku i nacisnąłem Start.

 

Dzisiaj znowu miałem potrzebę odpięcia akumulatora. Ku mojemu zdziwieniu funkcja ustawiania kąta zerowego tym razem nie zadziałała. Samochód nie uruchamia wspomagania, zapala się za to czerwona lampka akumulatora. Samochód nie miał zmienianego software. Próbowałem kilkakrotnie. Doładowałem też akumulator. Co może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

miałem ostatnio wymienianą przekładnię kierowniczą,

po tej wymianie i zrobieniu zbieżności wyszło na to, że przy jeździe na wprost kierownica jest skręcona nieco w prawo a przy maksymalnym skręceniu kierownicy opona szoruje o nadkole. Pogrzebałem na forum i znalazłem ten wątek.

Próbowałem zrobić wszystko zgodnie ze wskazówkami jakie podał kolega Hadson.

Generalnie udało mi się wprowadzić auto w stan w którym mogę swobodnie kręcić kierownicą (czyli wspomaganie działa), ale nie ma żadnych objawów czy komunikatów które wskazywałyby na to, że odbywa się jakieś ustawianie kąta 0.

Po wykonaniu kręcenia kierownicą zgodnie z opisem stwierdziłem, że kierownica jest skręcona jak była.

Chciałbym podzielić się jeszcze refleksją nt "SELECT NEUTRAL". Z początku, tak jak niektórzy myślałem, że to komunikat mówiący aby ustawić kierownicę na wprost, później sam przekonałem się, że to na bank sygnał, by dać na "luz". Komunikat ten wyskakuje po określonym czasie (ok. 30-60 sek.) i nie ma żadnego związku z tym jak szybko i w jakim kierunku się kręci się kierownicą.

Sprawdzałem wersję softu - mam 9.05

Czy faktycznie w nowszych wersjach to nie działa?

Czy jest jakaś bezCLIPowa metoda rozwiązania problemu?

Pozdrawiam,

Sławek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że przy jeździe na wprost kierownica jest skręcona nieco w prawo

Wydaje mi sie że to nie ma nic wspólnego z ustawieniem kąta "0" ani ze wspomaganiem. Po wymianie przekładni kierowniczej trzeba złożyc wszystko tak by kierownica była na wprost i jednoczesnie koła były też na wprost. Dopiero potem ustawia się wszystko elektronicznie. Wydaje mi sie, ze trzeba przejechać kilka metrów po lini prostej. Zdjąć kierownicę i powtórnie ją zamocować prawidłowo. Ja mam soft także 9.05 "0" nie sprawdzałem bo nie miałem potrzeby, a tryb testowy działa. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie, ze trzeba przejechać kilka metrów po lini prostej. Zdjąć kierownicę i powtórnie ją zamocować prawidłowo.
A, można zamocować ją nieprawidłowo??? To pytanie retoryczne, bo się nie da.

Trzeba wrócić na geometrię, przed zrobieniem której, kierownica musi być równiutko ustawiona na wprost i zblokowana!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A, można zamocować ją nieprawidłowo???

A chyba można źle nałożyć kierownicę na drążek kierowniczy. Tak maja wszystkie samochody które rozbierałem. Meganki nie rozbierałem to może ona ma inaczej. Może kierownice się wyciąga z przekładni w całości razem z drążkiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wopa, Lewy ostatnio wklejał zdjęcie jak wygląda wieloklin w kierownicy. Jest tylko jedna możliwość montażu kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma możliwości złego założenia kierownicy tylko w jedno miejsce wchodzi przekładnia z wałkiem pośrednim też tylko w jednym położeniu .(można się pomylić tylko o cały obrót kierownicy 360st) Przyczyną że kierownica nie jest prosto to złe ustawienie na drążkach kierowniczych przez warsztat ustawiający zbieżność. Kierownica powinna być zablokowana do jazdy na wprost i dopiero wtedy na drążkach ustawia się zbieżność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!