Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl


Alsjone

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

 

jestem zupełnie nowa na forum i nie wiem czy temat może już był taki poruszany. Mam taki problem. Jestem włascicielka Mégane III z 2013 silnik 1.5 dCi 110 przebieg to 137 tys.  Auto zakupiłam u delera Renault jako pozostawione w rozliczeniu. Było także u nich przez cały czas serwisowane. Dwa razy zmieniany był olej, tuż po zakupie i teraz po 10 tys. W trakcie wymiany mechanik sprawdził mi czy czasem nie ma metalu w nim gdyż słyszał że ta jednostka ma problemy z panewkami. Niestety na magnesie znalazły się opiłki. Moje pytanie jest takie czy faktycznie może to być od panewek, brak innych objawów?Jaki jest koszt takiej wymiany i czy warto bo padła sugestia o rozważeniu sprzedania auta? Będę wdzięczna za pomoc i wyrozumiałość w stosunku do tego że baba pyta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik nie ma problemu z panewkami. Opiłki w paliwie są z drugiego stopnia pompy wtryskowej.  Można zrobić płukane układu zasilania, ale niekoniecznie 

 

Niewątpliwie należy zawsze wymieniać filtr paliwa.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Alsjone napisał:

Będę wdzięczna za pomoc i wyrozumiałość w stosunku do tego że baba pyta

Obecna "baba" sięga po coraz najwyższe eksponowane stanowiska w świecie;

  - jest wiceprezydentem USA,

  - jest kanclerzem Niemiec przez 16 lat,

  - jest przewodniczącą Komisji Europejskiej,

58 minut temu, Alsjone napisał:

W trakcie wymiany oleju- mechanik sprawdził mi czy czasem nie ma metalu w nim 

gdyż słyszał, że ta jednostka ma problemy z panewkami.

Niestety na magnesie znalazły się opiłki.

Mechanik słyszał, że dzwonią ale nie wie w którym kościele;

  - problemy z panewkami miały megan II/1,5 dci do roku 2006,

  - co nie przesądza, że jakiś orzeł eksploatujący auto mógł doprowadzić do takiego stanu;

        - wymieniając olej co 30.000 km,

        - stosując nie oryginalne filtry oleju,

        - dając po garach zaraz po rozruchu,

Należy zdjąć miskę olejową ( jeżeli to prawda ) i sprawdzić panewki;

Godzinę temu, Alsjone napisał:

Moje pytanie jest takie czy faktycznie może to być od panewek, brak innych objawów?

   - operacja wymiany panewek korbowodowych - to niewielka kwota,

   - po wymianie ;

       - wskazane jest sprawdzić ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku, na biegu jałowym 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, jabrze napisał:

Opiłki w paliwie są z drugiego stopnia pompy wtryskowej

Koleżanka pisze o prawdopodobnych opiłkach w oleju a nie w paliwie. Tak, że nie ma sensu zaczepiać układu paliwowego. 

@Alsjone przy tym przebiegu nie powinno być najmniejszych problemów z panewkami.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, 

 

bardzo dziękuję za odpowiedzi. Przyznam szczerze że jak czytałam artykuły dotyczące panewek to w większości użytkownicy słyszeli metaliczny dźwięk lub zupełnie charakterystyczny klekot. Tutaj tego nie ma, jeszcze nie ma. A może jakieś podejrzenia co to może być? Może ktoś już miał coś podobnego? Poprosiłam mechanika aby wysłał mi zdjęcia tego co wyciągał z oleju. IMG_20210925_184618.thumb.jpg.6b16234c49d925975b979ab12a752274.jpg

IMG_20210925_184625.jpg

Edytowane przez Alsjone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniać sukcesywnie olej co 12-15 tyś lub raz w roku i nie martwić się o te insynuacje. Przy tym wymiana wszystkich filtrów. Ja przejechałem służbowym M3 prawie 300 kkm i ten samochód dalej jeździ mając ponad 400. Miał tylko wymienione wtryski po zapchaniach. Pierwsza turbina jeszcze żyje. Bardzo dobrze dopracowane silniki w przeciwieństwie do 1,6 dCi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!