Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Opony zimowe


kaliq

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki @konwil tak zrobię.

Ktoś w dziale z TPMS pisał, że trzeba przejechać trochę aby odczyt z czujników się pokazał. Samochód od początku naszych Krakowskich mrozów stoi w miejscu więc nawet nie podszedłem sprawdzić. Ale skoro tak to po pracy od razu sprawdzę. Jednak warto pytać. :-)

Wielkie, wielkie, wielkie dzięki za pomoc i cierpliwość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie odczyt pojawia się po kolei dla każdego czujnika koła już po 200-300 metrach. Nie ma za co wszak kto pyta nie błądzi :-D

Edytowane przez konwil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, konwil napisał:

Jeśli zostawiasz 17", to możesz na zimę wziąć 15" albo 16" - kwestia indywidualnej decyzji, niemniej ja od lat jeżdżę na 16" i nie potrafię wskazać minusów praktycznych.

Ja też nie bo jeździłem na 16" w zimie, a teraz jeżdżę na 15" i również minusów tego rozwiązania nie widzę. Jest tak samo. Śniegu nie ma, a jak jeździłem na 16" był więc chętnie bym porównał. Plus jest oczywisty - tańsze opony :-) Tak czy siak wielu speców poleca mniejszy rozmiar felg, a co za tym idzie większy profil opon (ogólny rozmiar felga+opona jest praktycznie taki sam) i ciut węższe opony na zimę niż na lato.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja jeszcze wkleję moją tabliczkę z rozmiarami. Samochód z rynku francuskiego z początku produkcji. Mam dwa komplety felg aluminiowych 17" i nie narzekam, no poza cenami opon w tym rozmiarze.

20180227_070903.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@konwil @pbetUsiadłem i policzyłem wszystko jeszcze raz. na koniec rozpatrywałem dwie opcje:

  • tak jak mówił konwil - sprzedać 17 i przesiąść się na podwójny zestaw 16 na jednych alu.
  • tak jak pbet - kupić 15.
Z czystko ekonomicznego punktu widzenia wybrałem opcje jednak pbet-a. Jak wszystko policzyłem wyjdzie mnie to 1380 zł. Pierwsza opcja wychodziła mnie prawie dwa razy drożej. 
Teraz tylko mi powiedzcie jak w całej masie innych Meganek można wrzucać 195/65/15 to czy do mojej mogę też to w ciemno kupwać? Na drzwiach niby mam 205/50/17, ale zerknąłem też do jakiegoś dokumentu samochodowego i jak byk jest napisane 195/65/15. Gdzieś na jakiejś stronie było napisane, żeby zwracać uwagę na tarcze i zaciski stąd to moje, już ostatnie (mam nadzieję) pytanie.
Edytowane przez Banan3xL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Banan3xL napisał:

Teraz tylko mi powiedzcie jak w całej masie innych Meganek można wrzucać 195/65/15 to czy do mojej mogę też to w ciemno kupwać?

Ogólnie dobre pytanie ale na odległość raczej Ci nie wywróżymy z fusów. 

7 godzin temu, Banan3xL napisał:

Gdzieś na jakiejś stronie było napisane, żeby zwracać uwagę na tarcze i zaciski

Dużo w tym prawdy. Musiałbyś rzucić okiem czy tarcze i zaciski masz standardowe. Pewnie tak ale różnie może być. Może poprzedni właściciel coś modyfikował. Prawdopodobieństwo istnieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Ci tu niestety nie pomogę bo się na tym po prostu nie znam. Najbezpieczniej chyba jakbyś zmierzył tarcze i porównał w sklepach internetowych wymiary. Jest bardzo małe prawdopodobieństwo, że możesz mieć coś innego niż to co w standardzie ale istnieje :-)

@Banan3xL a jak z czujnikami? Masz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pbet

Prawdopodpobnie nic nie było wymieniane przy tarczach i zaciskach.

Prawdopodobnie czujników też nie mam. Przejechałem wczoraj troszkę i nic mi nie pokazało. :-)

Dzisiaj szedłem i zobaczyłem Megane Coupe na 195/65 R15 i powiem wam, że wcale to źle nie wygląda, samochód w dalszym ciągu się nieźle prezentuje - to rozwiało moje wątpliwości.

Czemu pytasz o czujniki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i gitara :-) A o czujniki pytam z ciekawości. No ale w 2009 nie były jeszcze obowiązkowe więc możesz ich nie mieć. To z kosztowego punktu widzenia lepiej dla Ciebie. Jakbyś miał, to w opcjach komputera 4-5 kliknięć w dół od chwilowego spalania (przynajmniej tak jest u mnie) miałbyś taki ekranik:

20161209_090110.jpg

(zdjęcie zapożyczone z innego tematu)

 

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O widzisz! Zdecydowanie na taki ekranik nie natrafiłem. :-)

Też przejechałem te 500metrów max. nie chciałem się za bardzo ruszać podczas mrozów - więc może nie złapało, ale na pewno całe menu przeleciałem. 

Powiem Ci szczerze, że byłem nastawiony na to, że nawet jakbym je miał to starałbym się je jakoś wyłączyć (ktoś pisał, że się da).

Ogromnie dziękuję wam za pomoc, może z czasem sam będę potrafił udzielać porad innym nowym.

Przynajmniej z zakresu doboru opon zimowych i felg troszkę się wydoktoryzowałem przy was. :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten ekranik istnieje zawsze. Jak jeszcze komp nie wychwyci ciśnienia to zamiast liczb są tam kreski "---".

Spot krakowsko-jeleniogórski już był, no ale może kiedyś będzie następny :-) i okazja by się spotkać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oby, powiem szczerze, że jak całe życie samochód dla mnie to był jeżdżący sprzęt z czterema kołami, tak perspektywa niesamowicie się zmienia gdy zakupi się swój. 

Człowiek chce wiedzieć wszystko i analizuje coraz więcej. :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak a propos czujników ciśnienia: również mi na początku nie pasowały i chętnie bym je wówczas wyłączył. Na teraz jestem zadowolony, bo wiem podczas jazdy, że mam ciśnienie w porządku. No ale ja akurat nie musiałem kupować drugich - może wówczas miałbym bardziej mieszane uczucia :-)

 

Spot krakowsko-jeleniogórski to był hit, ale on jest jak olimpiada: co 4 lata :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i jest... Pani zima nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa.

20180317_092747.thumb.jpg.13289f46e8968086b3024c287032d47d.jpg

Prędkość maksymalna 50-60 km/h i pełna kontrola nad autem. Ani uślizgu przez 40 km takiej drogi. Jeszcze muszę wrócić, a warunki się pogarszają. Póki co oponki (Nokian WR D4) godne polecenia.

Droga do domu jeszcze gorsza:

20180317_165011.thumb.jpg.3f3fcd6069de6de2c9486308379f861e.jpg

Trasa jaką jeżdżę to droga klasy wojewódzkiej, kręta (często 90 stopni), liczne zjazdy i podjazdy, kiepsko utrzymywana. Jazda spokojna, maksymalnie 65 km/h. Opony godne polecenia. Na wyślizganym śniegu też super dają radę. Hamowanie pewne, ani razu ABS się nie włączył ani żadne inne systemy jak ASR i ESP. Na błocie pośniegowym w mieście również żadnych problemów. Ruszanie, przyśpieszanie, hamowanie (jedno dość szybkie i mocne przed czerwonym) i skręcanie - pewne i bez niespodzianek. Miałem też okazję wyjeżdżać z dość głębokiego śniegu rano i gumy gryzły go jak Reksio świeży boczek. Jechałem też po wiejskiej drodze dojazdowej do teściów, której nikt nie odśnieża (chyba, że oni sami), którą kończy podjazd w prawo i pod górkę. Dość stromy i wąski, 180 stopni, niewielki promień. Zarówno wspomnianą drogę jak i podjazd pokonałem bez problemów, boksowania, itp. Górka na dwójce bez zatrzymania jakieś 10-15 km/h bez sprzęgła, sam gaz. Tak więc jeszcze raz polecam :-)

Edytowane przez pbet
Aktualizacja testu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Opony zimowe

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!