Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Opony zimowe


kaliq

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, może głupie pytanie ale zakupiłem niedawno Megane 3.

Jest dalej na oponoach letnich. :-D

 

Przeglądnąłem temat i widzę, że tutaj zimówki głównie to 205/55/R16. Moje letnie są 205/50/R17.

To jak to jest? Na zime lepiej kupować 55 R16? Czy to zupełny przypadek, że tak ostatnio tutaj kupowano?

Na jakich oponach były pierwotnie Megane 3 wypuszczane do sprzedaży?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Banan3xL napisał:

Hej, może głupie pytanie ale zakupiłem niedawno Megane 3.

Jest dalej na oponoach letnich. :-D

 

Na zimę najlepiej mieć stalówki 15 i wyższy profil (bo dziury i zimą zmniejsza się ciśnienie powietrza - trzeba pilnować), i węższe, bo lepsza przyczepność.

Obwód koła musi być zgodny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Banan3xL napisał:

Na jakich oponach były pierwotnie Megane 3 wypuszczane do sprzedaży?

Pewnie zależy od silnika. Na drzwiach masz naklejkę z ciśnieniem i wymiarami opon jakie są dopuszczalne. Ja w MII miałem na lato i zimę 205/55R16 i było ok, a teraz w MIII w lato tak samo ale w zimę 195/65R15. Jeździ się na takim rozmiarze dobrze. Śniegu nie ma więc nie mogę oceniać ale ogólnie spoko. No i jedna niezaprzeczalna zaleta mniejszego rozmiaru to cena opon. Za dobrej jakości opony zamieściłem się w 900 zł z montażem, a przy większym rozmiarze trzeba byłoby około 400 zł dorzucić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko super, ale jak Kolega @Banan3xL ma felgi 17" to musi jeszcze dokupić felgi 15" lub 16". Ja na 17" nigdy nie jeździłem, ale i w Megane II i Megane III mam 16" lato/zima - spokojnie da się jeździć. Wg mnie 15" nie są koniecznością, ale faktycznie jak pisze @pbet na plus wychodzą tańsze opony. Już to pewnie gdzieś tutaj [na Forum] pisałem, ale w 2017 miałem okazję kupić Lagunę III z felgami właśnie 17" (opony letnie do wymiany, zimowych nie widziałem, ale były też 17") - jednym z czynników decydujących o niekupieniu ww. samochodu były potencjalne koszty ogumienia/felg, które wydawały mi się niewspółmierne do wartości samochodu :arrow: musiałbym zregenerować oryginalne alufelgi 17" (wyglądały fatalnie), kupić letnie, możliwe że zimowe i możliwe jeszcze, że drugi komplet felg. Także wiele zależy od sytuacji, której u Kolegi nie znamy.

 

9 godzin temu, Banan3xL napisał:

Na jakich oponach były pierwotnie Megane 3 wypuszczane do sprzedaży?

Np. wersje Limited 2014-2016 były wypuszczane na alufelgach Kaleido 16" z oponami Michelin Energy Saver w rozmiarze 205/55/R16. Niezależnie od tego czy 1.6 16V, 1.5 dCi czy 1.2 TCe - w miarę podobne silniki (moc). W tym samym czasie wersja Bose była już na 17", pewnie takich jak masz Ty.

 

PS: a moje Michelin Alpin V 205/55/R16 sprawdzają się natenczas dobrze; jeżdżone również po śniegu.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości porównałem ceny opon Nokian WR D4 w Norauto:

195/65 R15 91 T - 210,99 zł

205/55 R16 91 T - 299,99 zł

205/50 R17 93 H - 496,99 zł

Za tą różnicę można kupić felgę stalową 15 cali i jeszcze coś zostanie w kieszeni. Jest różnica w indeksie prędkości ale kto jeździ zimą 200 km/h? W dodatku Meganką :-)

Edytowane przez pbet
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A różnie to bywa :-D A poważnie, to jest jeszcze jeden aspekt: stalowe felgi, jeśli ktoś jest estetą - co jakiś czas przydałoby się wypiaskować i pomalować. U mnie do akceptowalnego przeze mnie poziomu wytrzymały 4 lata (jeżdżone bez kołpaków). I jeszcze jedno: za różnicę pomiędzy 15" a 16" nie kupisz nowych stalówek - rozumiem, że mówimy o 15" i 17" - to tu się zgodzę. No chyba, że używki, wtedy ca. 400 zł powinno wystarczyć, ale... patrz: malowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można malować można nie malować. Kto co lubi. Właściwości będą raczej takie same i auto będzie dobrze jeździło. Faktycznie nowych za 90 zł nie kupisz ale rozsądne używki powinno się udać. No i jeszcze jedno, czujniki też by wypadało dokupić. Tak czy siak jak ktoś chce dłużej pojeździć i przerobić np. 2 komplety opon to by się bardzo opłacało przejście na zimę z 17 na 15. Nawet przy jednym komplecie opon wydaje mi się, że można zaoszczędzić, a dodatkowo odpada konieczność przekładania opon co roku gdzie przy 17" będzie to sporo droższe niż na piętnastkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie, że felgi niemalowane z CS się nie rozpadną po roku od momentu pojawienia się rdzy, ale sądziłem, że na Forum miłośników motoryzacji nie będziemy poddawać w wątpliwość estetyki :-) Póki co, świat wokół nie jest postapokaliptyczny niczym z Mad Max'a, gdzie jedziesz tym, co akurat jest pod ręką :-D No tak, jeszcze czujniki i ich  wprowadzenie do komputera samochodu. Niby nic, ale temat szeroki. Patrząc na to z tej strony, ja bym Koledze poradził pozbyć się 17", kupić felgi aluminiowe 16" i dwa komplety opon (wówczas czujniki odpadają), dochodzi przekładka opon (w Krakowie ~80 zł).

Edytowane przez konwil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:-D Jasna sprawa, że wiem. A w tym temacie są dwie możliwości: budżetowo albo niebudżetowo :-) U mnie się sprawdza wariant pośredni na felgach 16".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też się sprawdzał w MII. Miałem tam dwa osobne komplety. Tu uszczęśliwiono mnie piętnastkami przy zakupie więc jeżdżę i też jestem zadowolony. A z cen opon jeszcze bardziej :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uffff Panowie, ogromne dzięki za rozjaśnienie tematu, widać to nie takie proste jak na pierwszy rzut oka.

Jedno pytanie mam: mówicie tuta o konieczności wymiany czujników ciśnienia? Gdybym oczywiście zdecydował się wziąc te 205/55/R16 albo jakiekolwiek inne? Czy mówimy o innych czujniach?

Zrobię tak:

Najpierw pogrzebie po internetach za używkami 205/50/R17. Jak nie wyhaczę niczego ciekawszego to będę rozglądał się rzeczywiście za 16.

Najważniejsze wiem: Jedne i drugie sa okej, reszta to kwestia budżetu. Dzięki za pomoc. :-)

Edytowane przez Banan3xL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja podtrzymuję przejście na 16" permanentnie, niemniej nie namawiam, bo wiem jak wygląda auto na 17" :-) Odnośnie czujników ciśnienia - musisz mieć ich tyle samo, co felg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Opony zimowe

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!