Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pocenie się dolotu


gruupl

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc

Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem Megane IV 1.5dci 110km. Przy rurze intercoolera mam lekkie pocenie się oleju. Turbo nie słychać, moc ok. Wystarczy czyszczenie i założenie na nowo czy trzeba wymieniać rurę? A może jakiś inny powód? 

IMG_20211015_180136.jpg

IMG_20211015_180130.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbosprężarkę masz do wymiany. Te silniki nie biorą oleju i mi starcza od wymiany do wymiany co 30k km. W zasadzie to spada dwie kropki. Czyli nic. Oleju nie biorą. Przy ok 400k km też miałem dokładnie Twój problem, i zaczął brać olej, choć też starczało go od wymiany do wymiany. Pewnie dobiegasz tego przebiegu (400k km) i  turbo zdycha. Jak dobrze poszukasz, to kupisz używkę w dobrym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No z tym przebiegiem to różnie. U mnie było mokro przy 240k km turbo już miało trochę luzu wzdłużnego. Jak nie ubywa dużo oleju to ja bym proponował jeździć:) ewentualnie wymienić oringi żeby mniej rurę budziło:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz od spodu zdjąć rurę z TURBO i zobaczyć do wirnika. Czy nie ma luzu itp. Tam już będziesz widział czy nie wywala oleju. No ale widać, że smarka olejem. Dla pewności zajrzyj. Tam też odczytasz jej numer, bo nie wiem, czy jest dokładnie taka jak moja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, gruupl napisał:

Wystarczy czyszczenie i założenie na nowo

W 95 % to wystarcza. Co dwa lata czyszczę ten dolot i jak będzie się pogarszać  to w końcu wymienię uszczelki wargowe po kilka złotych. Po pierwsze dokręć opaski widoczne na zdjęciach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aniewa, ale to tylko maskowanie problemu, bo jak go tu zatkasz, to popłynie dalej w kierunku chłodnicy. Zdjąć, zobaczyć przy samym TURBO co jest grane. Jak mówię, silnik konstrukcyjnie nie pobiera oleju, więc każdy ubytek o jakiejś awarii.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, aniewa napisał:

W 95 % to wystarcza.

Po pierwsze dokręć opaski widoczne na zdjęciach.

Kol. Ma na myśli opary oleju, które zawsze przepuści odma na wysokich obrotach silnika. 

 

6 godzin temu, omega napisał:

@aniewa, ale to tylko maskowanie problemu, bo jak go tu zatkasz, to popłynie dalej w kierunku chłodnicy. 

Śliska powłoka jest w całym układzie dolotowym w każdym turbodieslu, który kręci powyżej 2500 obr. Dociśnięcie i dobór opasek wytrzymujących 3 bary to podstawa w utrzymaniu turbiny w dobrym stanie. Zużycie 0,2 l/15 kkm nie oznacza problemów z turbosprężarką. To nie jest ubytek związany z awarią i nic więcej nie musimy sprawdzać.

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co się u mnie z tą powłoką stało? :) Zobacz jak ten silnik kolegi @gruupl wygląda, jakby przejechał 1,2mln km, był pod wodą albo się palił. Moim zdaniem zajrzeć nie zaszkodzi. Pewnie po paru dniach użytkowania, nie wiadomo jeszcze ile tego oleju gubi. Fakt, masz rację że jeździć można. Na pewno pamiętasz słynne 1.9Tdi co jak ruski sołdat nie do zajechania były. Całe kąpały się w oleju ale kolejne setki tys. robiły.

silnik.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jabrze napisał:

Kol. Ma na myśli opary oleju, które zawsze przepuści odma na wysokich obrotach silnika.

To dokładnie miałem na myśli, w dolocie zawsze będą opary oleju i przy nieszczelności powodują, w okolicy złączek będą takie naloty. Jak ktoś przez cztery lata nie przejedzie szmatą po rurach to taki widok nie jest niczym nowym. U kolegi @gruupl może też być bardzo mała nieszczelność w gumowej złączce widocznej na zdjęciu. Należałoby ją dokładnie obejrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@omega my tu się nie kopiemy tylko wymieniamy doświadczenia z użytkowania samochodu z tym silnikiem lub podobnym.:D Ze swojego doświadczenia dodam: kupiłem samochód SC III pięć lat temu i rura przedstawiona na zdjęciu (u mnie trochę inna) okopcona olejem jak diabli. Rozebrałem dolot, poczyściłem benzyną ekstrakcyjną  wszystkie rury, poskładałem i przez kolejne dwa-trzy lata prawie żadnego nalotu. Po pięciu latach to samo. 60 kkm na liczniku do przodu. Faktem jest, że lubię mieć czysto pod maską i raz na jakiś czas przecieram komorę silnika szmatką i popryskuję  plakiem plastyki w komorze silnika. Wiem, że będę musiał kiedyś wymienić uszczelki wargowe zastosowane przez Renault bo to one są przyczyną delikatnego puszczania wiatru z dolotu. I co najważniejsze, nawet przez myśl mi przeszło by wymienić turbinę z tego powodu. Każda nawet nowa turbina coś tam puści do dolotu i to jest normalne. Zdejmowałem intercooler i spodziewałem się w nim sporo oleju ale wszystko jest w normie. Więc warto zacząć od najprostszych rzeczy nie wymagających praktycznie żadnych wydatków a dopiero potem inwestować konkretnie w wymianę części:rolleyes:

A kolega @gruupl podejmie decyzję według swojego uznania, na razie jest nieobecny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!