Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Działanie klimatyzacji automatycznej


Rekomendowane odpowiedzi

Po to jest pozycja (czysta szyba), aby z niej korzystać, a nie jeździć na zimny łokieć jak to zostało wspomniane o uchylaniu szyby :D

Mam również AC OFF ale jak włączę czystą szybę to z automatu włącza się klima bez względu na zewnętrzną temperaturę i cały nawiew idzie na szybę.

Po dosłownie kilku sekundach jest pełna widoczność. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wychodzi na to, że coś jest u mnie zrypane. 

W poprzednim aucie też nie mogłem włączyć klimy, ale to już musiał być dość spory mróz. Wystarczyło, że komora silnika się nieco zagrzała i wszystko normalnie śmigało 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, elf napisał:

a nie jeździć na zimny łokieć jak to zostało wspomniane o uchylaniu szyby

kwestia perspektywy - dla mnie uchylenie szyby to opuszczenie o 1 cm, dla kolegi jazda na zimny łokieć ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja i w lagunie 2 i w Megane i tak samo w peugocie żony. Jak przychodza dni takie jak teraz że np popołudniu jest 6 stopni k pada a rano 1 i nie startuje sprężarka i wolno odparowują szyby to 5 minut przed końcem jazdy daje na ciepło nawiew na nogi podkręcam wentylator i wyłączam klimę. W ten sposób wypchacie wilgoć osuszy się parownik i potem jest spokój:) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Laros napisał:

ile mniej Tobie spala w takim przypadku?

Sprawdzałem jadąc w trasie na podstawie wskazań komputera. Przy AC OFF aktualne spalanie było na poziomie 6,2 - 6,5 po włączeniu klimy (temperatura w kabinie na 22 stopnie, na dworzu 5-6 stopni) aktualne spalanie wskazywało 7,2 - 7,5 (trzymałem włączoną klimę przez kilka minut żeby złapać stały poziom na drodze i najniżej zeszło do 6,9 l/100km). Poza tym jak dla mnie po włączeniu klimy ona według mnie ciągle pracuje nawet gdy mam w kabinie ustawione 22-23 stopnie, a na dworzu jest 3-4. Instrukcja teoretycznie też mówi aby mieć nastawione na AUTO i jej nie wyłączać co innego klima manualna. Więc albo ja czegoś nie rozumiem i źle myślę albo niech mi ktoś to wyjaśni łopatologicznie xD ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem, że działanie klimy jest powiązane ze wskazaniem temperatury zewnętrznej na wyświetlaczu od radia. 

Jak pokazuje 3 stopnie lub mniej, to ikonka “c" miga i kllima się wtedy nie włączy. Gdy tempetatura wskoczy na 4 stopnie, to "c" migać przestaje i wszystko działa normalnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Michal102 napisał:

Jak pokazuje 3 stopnie lub mniej, to ikonka “c" miga i kllima się wtedy nie włączy. Gdy tempetatura wskoczy na 4 stopnie, to "c" migać przestaje i wszystko działa normalnie. 

Kolego poczytaj instrukcje. Jeśli symbol "C" przy temperaturze miga to informuje Cię o możliwym oblodzeniu jezdni, od takie ostrzeżenie Renatka dla Ciebie pokazuje. Miganie tego symbolu nie ma nic do działania klimy i w instrukcji jest to opisane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dziękuję za wyjaśnienie ?

Tak czy owak zgrywa się to z działaniem tej klimy, ale to pewno tylko przypadek. Wczoraj jak wracałem z trasy to padał deszczyk i kontrolkę działania klimy miałem na przedniej szybie - jak temp na zewnątrz spadała i sprężarka przestawała pracować, to od razu pojawiała się para. Jedyny sposób by temu zaradzić, to całkowite wyłączenie klimy (ac off) i dłuższa jazda na samym ogrzewaniu. W trasie nie jest to problemem, bo auto porządnie się nagrzeje i wszystko odparuje, ale krótsze dystanse po mieście oznaczają jazdę z zaparowanymi szybami, bo ogrzewanie nie zdąży dostatecznie wszystkiego ogrzać, a klima się nie załączy i nie osuszy powietrza.

W sumie to taki powrót do czasów PRLu i samochodów typu F125 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Michal102 napisał:

Jak pokazuje 3 stopnie lub mniej, to ikonka “c" miga i kllima się wtedy nie włączy

Nie wiem jak jest w M III bo nigdzie nie mogę znaleźć takiej informacji ale w Daster i chyba L III jest napisane w serwisówce, że poniżej 3 stopnie na wyświetlaczu temperatury zewnętrznęj sprężarka nie załacza się. Ktoś też piasał o tym na tym forum, że temperatura zewnętrzna blokuje sprężarkę prz 3-4 sponiach.

W moim SC III po wyłączniu (ddt4all) w klimatronku funkcji "With AirQualitySensor" problem z parowaniem szyb w tempertuze 2 : -5 stopni C całkowicie zniknął. Jeżdżę cały czas w trybie auto i szyby nie parują. Mam sprężarkę ze sztywnyma spzęgłem i zaworem regulacji wydajności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, aniewa napisał:

Mam sprężarkę ze sztywnyma spzęgłem i zaworem regulacji wydajności.

Czy to jest właśnie to że pomimo iż klima jest wyłączona lub włączona ale nie używana bo jest za zimno lub w kabinie jest ustawienie na 23 stopnie a mimo to sprężarka delikatnie tłoczy czynnik z olejem aby smarować ważne elementy klimy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spężarka ze sztywnym sprzęgłem pracuje cały czas. Zawór ustawia wydajność od bliskiego zera do max wydajności. Wyłączenie sprężarki przyciskiem A/Cpowoduje, że zawór jest ustawiony na minimalną dostępną wartość.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, aniewa napisał:

Wyłączenie sprężarki przyciskiem A/Cpowoduje, że zawór jest ustawiony na minimalną dostępną wartość.

Co dało Ci, "po wyłączniu (ddt4all) w klimatronku funkcji "With AirQualitySensor"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!