Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Działanie klimatyzacji automatycznej


Rekomendowane odpowiedzi

W sterowniku klimatyzacji miałem zaznaczoną obecność czujnika Air Quality Sensor chociaż fizycznie go nie było. Powodowało to częste właczanie obiegu wewnętrznego bez załączania klimatyzacji i parownie szyb. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Laguna 2 podbijała obroty. I np potrafiła zgasić lampkę ac a klima pracowała bo wilgoć w aucie :).

W mojej M3 to wiadomo oprócz odparowanej szyby to słychać wentylator ale tylko jak auto stoi. Dlatego pytam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na termometrze 3⁰ i klima nie działa. Więc odparowanie szyb nie działa również. Chociaż dzisiaj po pracy jeszcze sprawdzę, bo akurat temperatura idealna na testy. Rzeczywiście, mam też tak, zegar wraz z temperaturą pulsuje, wtedy to jest sygnał dla sprężarki, żeby się nie włączyła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie wiadomo o co dokładnie chodzi z tą MIII. W M II załaczenie klimatyzacji zależało tylko od minimalnego ciśnienia w układzie wynoszącym 2 bar. Załączenie obiegu wewnętrznego zawsze skutkowało załączeniem klimatyzacji. W M III może być tak jak np. w Duster, poniżej 3 stopnie sprężarka nie załącza się według instrukcji  dla tego auta. 

Faktem jest, że już w dwóch instrukcjach spotkałem się z danymi dotyczącących sprężarki, że poniżej 3 stopni jest wylączana. Nie wiem jak to się ma do sprężarek z zaworem regulującym wydajność ze sztywnym sprzęgłem. Muszę kiedyś podejrzeć prąd płynący przez elektoroazwor wydajności sprężarki w zależności od temperatury zewnętrzej.

Pulsowanie temperatury oznacza tylko możliwość obladzenia drogi według instrukcji obsługi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, elf napisał:

Dokopałem się do starego tematu...

Odnosząc się do tego tematu oraz do ostatniej wypowiedzi w nim, kolegi "aniewa" wychodzi na to że, w M3 w zimie i w ogóle nie ma różnicy czy masz AC OFF wciśnięte czy nie to klima pracuje ciągle z tym że przy AC OFF wciśniętym pracuje słabiej jednak pracuje tym samym smarując ważne elementy. Podsumowując, zimą jeśli masz wciśnięte AC OFF to klimie nic nie grozi jeśli jednak chcesz szybko odparować szyby to należy ją włączyć plus opcja Czysta Szyba czyli nadmuch na max tylko na szybę czołową. Czy się mylę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, elf napisał:

Przy opcji czysta szyba nadmuch idzie tylko na szybę...

Tyle to wiem. Bardziej bym chciał żeby się ktoś wypowiedział do pierwszej części mojego powyższego komentarza. Najlepiej "aniewa"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W L2 klima nie startowała poniżej 6 stopni. W peugocie 206 nie startuje mi poniżej 4. 

Kiedyś przy 2 stopniach na zewnątrz zaskoczyła mi sprężarka w Megane ale to było podczas jazdy silnik był nagrzany itp itd(po)podglądałem ciśnienie w układzie). Więc może w M3 nie ma kryterium temperatury a jedynie ciśnienia. A może jeszcze nie wiem jaki warunek jest zaszyty:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!