Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Niskie napięcie ładowania akumulatora Renault Megane 3 ph 3 1.5 dCi


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów. Posiadam Renault Megane 3 1.5 dCi z 2016 r. Od 2 tygodni mam problem z napięciem ładowania akumulatora. Wymieniłem już akumulator ponieważ poprzedni był już szrot. Mechanik wymienił regulator napięcia ale to nic nie dało. Następnie stwierdził, że przyczyna leży w wirniku alternatora gdyż znalazł tam przerwanie przewodu. Zlutowal i niby było dobrze ponieważ ładowanie było na poziomie 14 V (oczywiście przy odpalonym silniku). Jak odbierałem auto jeszcze raz sprawdziliśmy poziom ładowania i było na poziomie 13,9 V ale tylko przez kilka minut, potem spadło do poziomu 12,7 V. Wróciłem do domu i ponownie zmierzyłem. Było cały czas na poziomie 12,6 V. Następnego dnia rano odpaliłem silnik i cały czas jest 12,6 V. Wiem, że w tym samochodzie jest moduł sterowania napięciem ładowania ale na mój chłopski rozum nie może cały czas napięcie być na poziomie 12,6 V. Jutro mechanik chce wymienić wirnik w alternatorze, ewentualnie ma również drugi moduł sterowania napięciem ładowania. Nie wiem tylko czy ma to sens. Czy czasem przyczyna nie leży gdzie indziej. Dziwne jest to, że ładowanie jest na niskim poziomie, a nie wyświetla się na desce żadna informacja o tym, że tak jest. Po wymianie akumulatora auto odpala bez problemu, a podczas jazdy nie dzieje się nic co wskazywałoby na zbyt niskie ładowanie. Sam już nie wiem co o tym myśleć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • aniewa zmienił(a) tytuł na Niskie napięcie ładowania akumulatora Renault Megane 3 ph 3 1.5 dCi

Po włączeniu świateł nie podnosi napięcia na powyżej 13 V? U mnie w MIV jest podobnie. Ponieważ akumulator jest naładowany i nowy to sterownik uważa, że nie ma potrzeby doładowywania akumulatora. Osobiście mierzyłem kiedyś MIII z silnikiem 1.2 TCE, że potrafił utrzymywać napięcie 12,1V przy włączonych światłach na wolnych obrotach. U mnie raczej nie spada poniżej 12,6 -12,7V bez świateł i (dokładnie nie pamiętam) ze światłami o wolt więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po włączeniu świateł, radia, nadmuchu i ogrzewania tylnej szyby praktycznie nic się nie zmienia. Cały czas jest 12,6 V.

21 minut temu, furman82 napisał:

Po włączeniu świateł, radia, nadmuchu i ogrzewania tylnej szyby praktycznie nic się nie zmienia. Cały czas jest 12,6 V.

Przed chwilą odpaliłem silnik i przy wyłączonych światłach, radiu i nadmuchu napięcie było na poziomie 12,25 V, a po włączeniu świateł drogowych, radia i nadmuchu na maksa, napięcie wzrosło do 12,72.

Wniosek: jest przyrost ale czy mimo wszystko napięcie nie utrzymuje się na zbyt niskim poziomie (nawet nie przekroczyło 13 V).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czym ty mierzysz napięcie? Bo u mnie adapter obd przekłamuje o 1volt przy naładowanym pokazuje 12.4 do 12.6v a jak postoi to ładuje nawer 13.8 do 14  ale fizycznie jest to volt wiecej czyli 13.4do 13.6v i 14.8 do 15v sprawdż najlepiej multimetrem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie mierzę multimetrem. Może przekłamywać ale nie więcej niż 0,1 V.

Dzisiaj rano ponownie sprawdzałem napięcie po odpaleniu silnika. Tym razem wyniosło 12,9V. Z moich obserwacji wynika, że zmienia się napięcie ale praktycznie nie przekracza 13V. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, furman82 napisał:

Wymieniłem już akumulator ponieważ poprzedni był już szrot.

Przy wymianie powinien być komunikat ;

    - czy założony jest nowy akumulator - należało zaznaczyć Tak,

    - mając aku EFB - należy stosować też tylko EFB lub AGM,

12 godzin temu, furman82 napisał:

Mechanik wymienił regulator napięcia ale to nic nie dało.

Regulator napięcia musi być oryginał ;

  - dostosowany do danego typu alternatora,

  - najlepiej o takim samym numerze jak był stary;

      - firmy;  Valeo lub Bosch,

      - nie oryginał - będą problemy różnego rodzaju,

Mając system ESM

1/ podczas gwałtowniejszego przyśpieszania ;

    - system odłącza ładowanie akumulatora,

    - co skutkuje spadkami napięcia < 13 V,

2/ podczas hamowania silnikiem ;

   - akumulator jest ładowany większym napięciem nawet 15,6 V,

   - dla uzupełnienia strat pojemności wynikłych z pracy na samym akumulatorze,

3/ Przez większość jazdy ;

  - ładowanie jest na poziomie ok; 13,5 V,

  - wynikające z normalnej jazdy ze stałym obciążeniem.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wymianie akumulatora w ustawieniach zatwierdziłem, że jest nowy  (mam system start/stop i wstawiłem akumulator EFB). Regulator mechanik ponownie wstawił ten sam co był, ponieważ stwierdził, że to nie jest wina regulatora. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, furman82 napisał:

Regulator mechanik ponownie wstawił ten sam co był, ponieważ stwierdził, że to nie jest wina regulatora. 

Przegoń auto na wysokich obrotach > 3000 obr/min,  na drodze szybkiego ruchu ;

   - zachowaj bezpieczną prędkość,

   - obserwuj ładowanie wg; wskazań j/wyżej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłącz akumulator na kilka godzin, czujnik prądu ładowania utraci parametry i ponownie podłącz akumulator. W programie pyren jest pozycja "wyzerowania czujnika prądu ładowania". Gdy to zrobisz prawidłowe ładowanie powinno wrócić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wyłączonym silniku multimetr pokazuje 12,4 - 12,5 V. 

W programie "pyren" czyli rozumiem, że muszę po odłączeniu akumulatora na kilka godzin i ponownym jego podłączeniu, podpiąć auto pod komputer aby wyzerować czujnik prądu ładowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pyren to darmowy program współpracujący z interfejsem ELM327 na chipie PIC18F25K80. Po połączeniu ze sterownikiem USM czyli po prostu ze skrzynką bezpieczników pod maską jest w jednej z konfiguracji RZ opcja wyzerowania czujnika o którym wspomniałem. Umieszczony jest na klemie minusowej. To może rozwiązać problem z niewłaściwym ładowaniem.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Nic już więcej nie robiłem. Auto odpala bez problemu, a ładowanie pozostało na tym samym poziomie. W czasie jazdy przy przyspieszaniu potrafi spaść do 11,9 V, a przy hamowaniu silnikiem rośnie nawet do 15,1 V. Wygląda na to, że tak jak napisał wyżej szwagier24a ten model tak ma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!