Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 3 2014r Grand Tour wymiana Tylnych Tarcz


Rekomendowane odpowiedzi

Ja bym raczej o stawiał co miększego np. BOSCHA 

5 minut temu, mariuszekf napisał:

Ja bym raczej o stawiał co miększego np. BOSCHA 

Czemu się uparles na te dekielki przecież to się nie niszczy, ja mogłem swobodnie założyć stare były idealne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakoś tak chyba mam że jak juz wymieniam na coś używanego tj używane, a jak zakładam nową cześć to fajnie jak jest nowa a nie częśćiowo nowa. Pewnie wielu powie, że to takie widzi mi sie :)

 

PS.

Podobno brembo maja łożyska SKF - to chyba też dobra firma podobnie jak SNR ...?

Edytowane przez gophfer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.01.2019 o 17:57, omega napisał:

...ja mam z przodu ceramiczne firmy ATE 13.0470-7266.2 .....Też podzielę się doświadczeniem, że takie klocki gorzej hamują, tak mniej przyjemnie jakby gumowo. Nie wiem jak to określić. Natomiast nie pylą i na dłużej wystarczają co akurat dla mnie jest ważne.

Własnie rozważam na tył zestaw ATE tarcze -> 24.0108-0118.2 i klocki ceramiczne ATE - 13.0470-2740.2  lub zwykłe 13.0460-2740.2 w przyszłym roku będzie do wymiany pewnie przód to też bym wstawił komplet ATE/ATE Ceramic,

Zestaw ATE tył mogę mieć za 622zl a z klockami ceramicznymi za 661zl

 

Czy ktoś może potwierdzić opinie @omega, że te ceramiczne "gorzej" hamują, czytałem wręcz przeciwne komentarze/opinie o jakoby to wyższości ceramicznych nad zwykłymi..

 

Edytowane przez gophfer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam od prawie 5 lat Fluence 1.6 110 KM. W lipcu ub. roku przy przeglądzie okresowym  zmierzyli mi klocki 6 mm przód i 5 mm tył przy przebiegu  około 31 tys. km. Zrobiłem  jakieś  6-7 tys. km więc  klocki wypada  wymienić. W serwisie  autoryzowanym  w wersji ekonomicznej   za wymianę kompletu klocków  winszują sobie około 900 zł . Po analizie faktur doszedłem do wniosku, że za bardzo klientom "prostują rogi", 4,8 litra oleju Elf liczą   200 zł / kosztuje do 100 zł/ , więc do klocków znalazłem  firmę  z jednej z sieci , wymiana klocków  przód i tył to 160 zł, klocki  przód i tył  około 200 zł, jeśli dobrze dosłyszałem  mogą mi sprowadzić firmy ABS . Co to za klocki ?  Ktoś używa ?   Dodam iż wiem że klocki muszą pylić , a ceny chyba przyzwoite ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowałem się jednak na zestaw ATE plus klocki nie ceramiczne. 

Przy wymianie będę posiłkował się tym filmem 

 

 

Zamiast smaru miedzianego użyje pasty montażowej ate https://www.petrostar.pl/chemia/smary/ate/ate-plastilube-smar-pasta-do-zaciskow#w1050293766

Tylko nie wiem co tj za smar którym gość smaruje te tłoczki czy też prowadnice minuta 2:20 filmu, moze mogę użyć też tej pasty montażowej ate.... 

 

@naive

ABS to chyba nie najlepsza opcja, weź coś z ate, TRW, textar, ferrodo 

Edytowane przez gophfer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli zamiast smaru miedzianego mogę użyć pasty montażowej ate a do tłoczków/prowadnic w tyle powinienem użyć tego smaru TRW  PFG-11, pytanie czy zamiast tego smaru TRW  PFG-110 -> https://allegro.pl/oferta/smar-do-tloczkow-i-prowadnic-zaciskow-trw-25gr-7395685785 mogę użyć tej pasty montażwej ate czy to są 2 różne produkty do różnych zastosowań. (gdzieś widziałem jakiś filmik jak gość tą pastą montażową ate smaruje prowadniczki w przodzie)

 

Z drugiej strony to się tak zastanawiam, czy to dobry pomysł smarować smarem miedzianym lub pastą montażową te blaszki i miejsca styku klocków z zaciskiem (tak jak na filmie).

Przecież do tego będzie się łapał/kleił syf i może lepiej to tylko dobrze oczyścić z rdzy i niech pracuje an sucho....

Edytowane przez gophfer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, gophfer napisał:

 

@naive

ABS to chyba nie najlepsza opcja, weź coś z ate, TRW, textar, ferrodo 

   Zamówiłem klocki TRW, komplet  za nie całe 190 zł . Z montażem wyjdzie 350 zł, w serwisie autoryzowanym w opcji economy to przód 466 zł a tył 487 zł , używają klocków Motrio. Dzięki za informację. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cała wymiana tarcz i klocków nie jest skomplikowana nawet dla takiej osoby jak ja, która robiła to pierwszy raz. Dodatkowo wszystko porządnie wyczyściłem i przesmarowałem. 

Został również wymieniony płyn hamulcowy na Ate dot4 SL class 6.

 

@naive

Gdybyś chciał wymieniać klocki sam, to wymiana powinna zająć Ci nie więcej niż 30min/strona.

Potrzebne klucz nasadowy 17 do odkręcenia koła, 15 i 13 płaska do odkręcenia zacisku hamulcowego oraz śrubokręt. 

Edytowane przez gophfer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziś wymieniłem mimo wszystko  klocki w serwisie mniej znanej sieciówki, za robociznę wzięli 120 zł czyli nie drogo. Pisze "mimo wszystko", bo po wyciągnięciu klocków  okazało się iż są w doskonałym stanie, mają grubość po około 15 mm i mogły dalej służyć. Ale miałem już kupione klocki, więc wolę by w garażu leżały używane, niż nowe. Wymieniałem dlatego, że serwis autoryzowany Renault w Rzeszowie   al. AK / jest tylko jeden serwis autoryzowany w Rzeszowie/   w czasie  okresowego przeglądu  w lipcu 2018 r. w kartę przegląda  wpisał mi iż klocki maja  grubość  6 i 5 mm, więc trzeba je nie długo wymienić. Oszukali mnie więc  drugi raz,  dwa lata temu w czasie przeglądu koła dopompowali mi do 3 barów.  Trzeci raz nie dam się. Wymiana klocków jest rzeczywiście prosta i sam bym dał radę, ale problem polega  przede wszystkim na tym iż nie mogę pracować  klęcząc czy nisko się schylając. A za te 120 zł sprawdziłem sobie czy bym robił tak samo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 mm to ciężko trafić nowy klocek z taką okładziną :) więc coś jest nie tak.

Na serwisy w takich przypadkach trzeba brać poprawkę. Zakładają, że auto pojawi się na następny przegląd po olejnych 30 tyś, kilometrów. Dlatego dosyć asekuracyjnie zalecają wymianę na nowe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nadszedł czas na wymianę tyłu w megance3. Jako, że rozrzut cenowy i co za tym idzie jakościowy jest duży co podpowiecie ? Znalazłem coś takiego i wygląda na " oryginalne" i jakościowo dobre za 590zł.

https://allegro.pl/oferta/tarcze-klocki-tyl-renault-megane-iii-hb-coupe-snr-7748764660

I coś takiego tańsze dość znacznie ale czy też dobre.377zł. Z tego co czytałem to te tarcze Mikody niezłe.

https://allegro.pl/oferta/tarcze-z-lozyskiem-klocki-tyl-renault-megane-iii-7474748419

Edytowane przez fabi55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz oryginały taniej niż ten SNR

https://allegro.pl/oferta/oe-renault-tarcze-klocki-tyl-megane-iii-kombi-7133722479?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare

 

SNR

https://allegro.pl/oferta/snr-tarcze-klocki-trw-tyl-renault-scenic-iii-5584846347?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare

 

Ja wymieniałem jakieś 2tyg temu i wybrałem zestaw ATE. 

 

Radziłbym sprawdzić po VIN bo są dwa rodzaje tarcz i klocków. 

Edytowane przez gophfer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • spawn44 zmienił(a) tytuł na Megane 3 2014r Grand Tour wymiana Tylnych Tarcz

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!