Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 3 2014r Grand Tour wymiana Tylnych Tarcz


Rekomendowane odpowiedzi

@omega niesamowicie Ci dziękuje za pomoc - powiem Ci, że jakoś lewy byłem do znalezienia tego nie szło mi to ani trochę haha

 

EDIT:

Bardzo polecam ten zestaw zupełnie inaczej auto teraz hamuje !

Edytowane przez Roofless
Dodane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam, dziś na przeglądzie zwrócono mi uwagę, że mam zbyt duże klocki przednie w stosunku do tarcz. Konkretnie klocki wystają poza obrys tarczy wewnątrz (bliżej piasty). Zdziwiłem się, klocki mam oryginalne Renault, kupowane po VIN, zakładał mi mechanik z dużym doświadczeniem w renówkach. Czy w Megane III ph3 kombi 2015 są różne  rozmiary tarcz? Mam silnik 1,5 dci 110 KM. Czy założenie ewentualnie błędnie dobranych klocków byłoby możliwe?

Edytowane przez mareks 1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocki kupowane w serwisie czy kupowane po tzw. winie?

Zazwyczaj da się odczytać na kat. oryginalnych części i wtedy można dobierać zamiennik. Te programy doboru w sklepach z częściami nie uwzględniają specyfiki danego egzemplarza.

Zazwyczaj spotykam się z problemem że klocek nie zbiera całej powierzchni cierniej tarczy i rosną ranty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupowane w sklepie specjalizującym się w częściach do Renault, przy wyborze podawałem VIN sprzedawcy. Klocki jak pisałem oryginalne Renault.Tu jak opisałem, klocek wewnątrz wystaje pod wewnętrzną cześć tarczy - tak opisywał to diagnosta, co wg niego jest błędnie dobranym klockiem/

Edytowane przez mareks 1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam MIV, która według jakichkolwiek katalogów ma z tyłu tarczopiasty a w rzeczywistości osobno piastę i osobno tarczę.

Zobacz ile nr referencyjnych klocków przypisanych jest do Twojego auta. Czymś się różnią - jak wejdziesz w specyfikację zamienników to zobaczysz że jedne są np przecięte, mają płytsza lub większą fazę itp... ale wszystkie są "montowalne".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja jeżdżę na ATE CERAMIC, co tu pisać? zwyczajnie najlepszy z tzw. zwykłych klocków hamulcowych. Możesz brać śmiało. Linii DTEC niestety nie znam, wypróbuj i opisz czy warto, jest sporo tańsza od CERAMIC

Jak patrzę to DTEC jest nawet tańszy od zwykłych ATE Także cena jak za ceramikę wydaje się naprawdę atrakcyjna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 9 miesięcy temu...

Witam wszystkich, 

mam dylemat czy drążyć temat czy zostawić go w spokoju a chodzi mianowicie o nalot rdzy który powstaje na tarczach hamulcowych. Dwa lata z hakiem temu wymieniłem hamulce na zestaw od Brembo, komplet przód tył oraz klocki. Zaskakuje mnie to jak szybko tworzy się na nich nalot. Zdarzyło się, że nie jeździłem samochodem przez trzy dni, dzisiaj idąc do samochodu i zerkając na koła wyglądał jak porzucony wrak. Nalot rdzy był tak spory, że pierwsze hamowania miały znikoma skuteczność. Gdy tarcze są czyste hamowanie jest wg mnie bardzo dobre. 

Pytanie się pojawia czy trafiłem na "średniej jakości" skład materiałowy tej tarczy dlatego tak się zachowują? Jak pamiętam, na oryginalnych tarczach nie było takiego zjawiska w tak krótkim czasie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich forumowiczów:)

Mam Pytanie do was, może macie jakieś doświadczenia w tym kierunku. Jestem zmuszony do wymiany tylnych tarcz, są już w dość kiepskim stanie, od razu dodam że moje finanse są dość skromne i nie stać mnie w obecnej chwili na oryginalne. Poniżej mam dwa typy może mi ktoś doradzić ?? osobiście skłaniał bym się do tego tańszego zestawu z oczywistych powodów, ale czekam na wasze komentarze. 

https://allegro.pl/oferta/snr-tarcze-klocki-trw-tyl-renault-scenic-iii-11043949734

https://allegro.pl/oferta/tarcze-klocki-lozyska-tyl-scenic-megane-kombi-iii-10442480227

Połączyłem z jednym z wielu już istniejących tematów. aniewa

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • spawn44 zmienił(a) tytuł na Megane 3 2014r Grand Tour wymiana Tylnych Tarcz

Przede wszystkim, nie każda część OE będzie zawsze lepsza niż zamiennik., Często będzie to jedno i to samo, może być lepsza i może być gorsza. Jeżeli ta 100 więcej, nie spowoduje, że będziesz niedojadał, to weź ten zestaw z motostacji. Wytypowany prawidłowo. 

ps. Oczywiście są to klocki dla mechanicznego hamulca ręcznego!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!