Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie działająca klima, brak błędów


Rekomendowane odpowiedzi

Dokładnie, da się go ściągnąć i niczego nie pourywać. Jak to zgrabnie zrobisz, to wszystko będzie pasować. Tylko tak, czujnik czujnikiem, ale obejrzyj jak ten skraplacz wygląda, jak jest zniszczony "życiem" to do wymiany, bo jak nie będzie schładzał jak przewidziano, to nie będzie poprawnie klima działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik zamówiony. Sprawdziłem, po demontażu lampy nawet nie widać gdzie jest czujnik, więc trzeba zderzak zrzucić. Chłodnice dwa lata temu wymieniał poprzedni właściciel, mam nadzieje, że będzie jeszcze w dobrym stanie. Sprawdziłem też ile jest czynnika, było 250 gram. Chyba powinno być 480. Wydaje się że spory ubytek w dwa lata, ale za mały żeby czegoś szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, 480, możesz dać 0,5kg bo jest lekka tolerancja. Nie powinno uciec w dwa lata, jak już ten zderzak ściągniesz, to się przyjrzyj co i jak on tam kombinował z tym skraplaczem. Jak coś nie tak, to się nawet nie zastanawiaj, bierz drugi, bo nieschłodzony czynnik daje mega głupawe odczyty i objawy. Sam to przerobiłem. Chłodnica klimy musi być na 100% sprawna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@omega mógłbyś opisać swoje studium przypadku z glupowatymi odczytami?

 

Moja chłodnica jest trochę pogięta ale trzyma. Odkąd mam auto czyli od 2019 rok w rok brakuje 100gram. Ale ja układu jeszcze nie rozbierałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też trzymała. Natomiast nie chłodziła na postoju a tylko podczas jazdy. Jak skraplacz był owiewany strugą powietrza, to dawał radę, na postoju już nie. Na to zwróć uwagę, bo wtedy robią się aż gorące przewody, które powinny być zimne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Konczac temat klima dziala, czujnik wymieniony. Niestety byl maly przypal. Zamowilem czujnik 921361722R, a okazalo sie ze mam jeszcze "stary" 921703, taki jak wystepowal w starszych renowkach. Wiec zderzak zdejmowalem dwa razy ?

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 2.3, 5.6 :!: -- Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
9 godzin temu, CzechuXX napisał:

Czy jest na tyle niskie żeby kompresor się nie załączał?

Ciśnienie jest wystarczające. Masz problemy z klimatyzacją? Twoja sprężarka nie ma elektrosprzęgła tylko zawór regulujący wydajność i nie będzie słychać załączenia sprężarki. Zawór jest sprawny, prąd płynący przez niego wynosi 0,95 A.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klimatyzacja nie włącza się. W poniedziałek był serwis klimatyzacji ponieważ myślałem, że czynnik uciekł. Było jeszcze 200gr. Wszystkie parametry wyglądają ok ale nie działa. Wentylator klimy też nie załącza. 

Dam jeszcze parametry z pyclip. Może w ECU tweaker coś jeszcze zobaczyć?Screenshot_2022-05-16-11-54-21-960_org.pyrenteam.pyclip_copy_540x1200.thumb.jpg.fd444075d09f265a8685e2ba2d761ba6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla pewności sprawdź jakie masz sterowanie kompresorem. Ecutweaker w panelu klimatyzacji: Vehicle Configurator CAREG - CL_CompType. Sprawdzisz czy masz sprzęgło sztywne + zawór regulacyjny czy załączane + zawór reg. Jakby udało się jeszcze fizycznie dojrzeć czy do sprężarki dochodzi tylko jedną wiązkę z tyłu czy dwie wiązki przewodów byłaby pewność jaka jest sprężarka.

Wszystkie parametry pokazują, że nie ma przeszkód w działaniu klimatyzacji a po temperaturze parownika widać, że faktycznie nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj mam coś takiego...

Może dodam , że klima jeszcze 2 tygodnie temu chłodziła ale podczas pracy było słychać szum z parownika.

 

Mała aktualizacja: wiatrak od klimy włącza się. Wcześniej wprowadziłem w błąd pisząc, że się nie włącza.

Ewidentnie kompresor nie startuje.

 

 

 

 

Screenshot_2022-05-19-11-15-03-205_org.quark.dr.canapp.jpg

Edytowane przez CzechuXX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz sztywne sprzęgło więc za całą regulację wydajności odpowiada tylko zawór sterujący w sprężarce. Moje pomysły się skończyły.?

Jeszcze jedno, po uruchomieniu silnika ciśnienie klimatyzacji wzrasta do tego co jest na zgaszonym? Bo może masz zerwane sztywne sprzęgło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, aniewa napisał:

Jeszcze jedno, po uruchomieniu silnika ciśnienie klimatyzacji wzrasta do tego co jest na zgaszonym?

W tym momencie na zapłonie (nie odpalany był przez kilka godzin) 6.8. Po odpaleniu 6.6.

Wiatrak  włączył się na pierwszym biegu.

 

No nic. Będzie trzeba kompresor na krótko podłączyć i zobaczyć czy zagada.

A jeszcze jedno... Jakiś przekaźnik, bezpiecznik może za to odpowiadać?

Edytowane przez CzechuXX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!