Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

LPG do 1.3 TCE


szwagier24a

Rekomendowane odpowiedzi

Dlategom zawsze piszę, że LPG jest opłacalne zawsze - tylko każdy ma inny czas zwrotu z inwestycji.

Off Top

Z tym "taki samym stylem jazdy" to bym nie przesadzał. Od początku roku zrobiłem koło 13 tyś km. - w tym czasie nie zostałem zatrzymany ani razu do kontroli, a w sumie na trasach widziałem kontrole policyjne około 13-15 razy. 

Więc dopóki tych kontroli nie będzie "mega dużo" (co mam nadzieję nie nastąpi) - to każdy będzie jeździł jak do tej pory. Może przez pierwszy miesiąc będzie spokojniej na drogach, a później wszystko wróci do normy - tak jak było na początku tego roku (po tym jak wszedł nowy taryfikator). Ja widzę jedno co się zmieniło - ilość użytkowników Yanosika na trasie?? - co ma swoje plusy.

Edytowane przez MarcinDe
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od czasu jak paliwa poszły w górę widać na autostradach mało kto leci sobie 140km/h, no może z wyjątkiem aut służbowych i tym co auta palą 4,5 niezależnie od prędkości i stylu jazdy.

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.08.2022 o 21:16, witman napisał:

Obecne ceny paliw mówią same za siebie.

Jak się nie ma nic merytorycznego do powiedzenia to pozostaje wklejanie zdjęć pylonów z cenami paliw, albo ogólnie dostępnych w internetach informacji. ?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, MarcinDe napisał:

a podjudzasz?

Czy nie uważasz, że podjudzaniem jest wklejanie cen paliw przez kolekcjonera zdjęć pylonów Orlenu, wyszukując te najdroższe z autostrad, szczególnie, że w różnych częściach kraju, te ceny są różne, zmieniają się jak w kalejdoskopie i każdy z nasz orientuje o cenach we własnej okolicy?  Ponad to, nasz forumowy paparazzi, nie bierze pod uwagę, że od wszystkich cen, oprócz lpg, jest - 30g?

9 godzin temu, MarcinDe napisał:

to mu poniżej 8 nie schodzi, a w trasie 6 to standard.

Z tymi tdi to różnie bywa. Żona miała kiedyś Golfa Plus-a 1.9 Tdi 105 kM - takie wozidło wokół komina, do fryzjera, kosmetyczki czy Syna do szkoły i na trening.

I palił 6l głównie po mieście. (Trip z 7 tyś km).

IMG_20190721_143343.thumb.jpg.9997fd5186d421b2fa5fe47a663266b1.jpg

Teraz ma "prawie" nówkę Kia Rio 1.4 pb 109 kM (23 tyś przebiegu - 2-3 tyś robi rocznie), te same trasy, tylko kręcić po obrotach musi, bo słaby mimo więcej kM i ma spalanie

8,5l/100 km w dużo mniejszym aucie:

1662006764447.thumb.jpg.a0fef156ff2758e78845f78f371857ac.jpg

9 godzin temu, MarcinDe napisał:

No to ja się pytam jak komuś może palić 5,5

Taką właśnie mam średnią z 85 tyś w Kadjarze, wg dystrybutora. Na grupach chwalą się średnią po niżej 5l.

1662011850953.thumb.jpg.92eb0ca8cc27e30c881c860c1567d599.jpg

Miałem w planach (pisałem kiedyś na forum) trzymać Kazika jakieś 5 lat (do 150 tyś przebiegu) - później wrzucić panele na dach i kupić elektryka, ale zamiast tego kupiłem kolejne mieszkanie pod wynajem. Nie dość, że nieruchomość zyskuje na wartości, to zysk z wynajmu pokrywa nie tylko koszty eksploatacji dwóch aut, koszty prądu i ogrzewania domu i jeszcze trochę zostaje.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę tych postów, niech sobie pisze co chce.

 

11 godzin temu, MarcinDe napisał:

A jak słyszę ze ludziom Passat TDI (albo inne auto tej wielkości) pali po mieście 5,5 a w trasie 4 - to mi ręce opadają.

 

Niektórzy nasi klienci też tak opowiadają, o Panie super silnik 6L po Wrocławiu tylko, że jak zaglądam na wskazania komputera pokładowego wyświetla się 8,5

Posiadamy małą flotę aut głównie Renówek, które harują na taxi po Wrocku są to głównie benzyny/LPG i jeden diesel, dobrze wiemy co ile kosztuje (eksploatacja/serwis)

     

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak @witmannie widzi to można dalej jechać :).

4 godziny temu, witman napisał:

Posiadamy małą flotę aut głównie Renówek

Już się naczytałem, że połowa aut we Wrocku należy do was, Dustery, Talizmany nawet Kadjar 1.3 Tce był dwa lata temu w rodzinie, ale zniknął - a chętnie poznał bym dalsze statystyki:

https://megane.com.pl/topic/78186-silnik-13tce-pierwsze-wrażenia-opinie/?do=findComment&comment=566926,

Był nawet w planach Scenic z 1.3 Tce, ale rodzinie chyba nie udało się sprzedać diesla, albo zostawili bo jednak mniej pali:

https://megane.com.pl/topic/78186-silnik-13tce-pierwsze-wrażenia-opinie/?do=findComment&comment=560368

itd.

Na forum Dacii, piszesz, że masz Dustera :)

Strasznie musisz być nieszczęśliwy, podbudowując swoje "ego" - chwaląc się czego ty w życiu nie miałeś, albo masz płacone 1 zł za posta, reklamując nie swoją firmę, siedząc na postoju w tym jednym taxi z całej floty :)

 

Z forum lpg szybko zniknąłeś tak samo jak paciotek z BRC jak się okazało, że jesteście naganiaczami podpierającymi się kłamstwami, lubiącymi sobie wciskać kamerki endoskopowe w nietypowe miejsca:

kam.thumb.png.31ae97c650d7fe777ccb49d216ca8f15.png

Szybko zostałeś zweryfikowany  i zniknąłeś.

rek.thumb.png.9c908f95305f89b47bf8d1d7bc7ea273.png

 

 

 

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i zacząłem wojnę Polsko-Polską.

Jeżdżę autami od ponad 20 lat (różnymi) i naprawdę nie uwierzę, że w normalnym użytkowaniu w Pasku 2,0TDI pali komuś w mieście 5l/100 - różne bajki słyszałem, ale mam wielu znajomych jeżdżących różnymi autami (Pb, ON, PLG) i jakoś oni niepotwierdzana tych rewelacji.

A mam nawet fanatyka VW - i też tego nie potwierdza (a jeździ Golfem 2,0TDI z 2018).

@sylwekdm a Tobie to się chyba nudzi i masz za dużo czasu do spędzania przed kompem. Sam jestem informatykiem i siedzę po 10h przy kompie, ale nie szukam "haków" na ludzi z forów na których siedzę. Nie znam Witmana, ale Twoje wpisy powinny być przez moderatorów pilnowane. Ja sam osobiście bym je w większości wywalił do kosza - bo są merytorycznie nie związane z tematem w żaden sposób.

Mam wrażenie, że chyba zasady działające na forach są Ci obce (a proponowałbym przeczytać sobie regulamin).

I nie bronię Witmana - każdy może sobie wypisywać na swój temat co chce, ale drugiej osobie wara do tego.

Jakbyś tak zaczął pisać do nie to mogło by się to słabo skończyć.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, MarcinDe napisał:

Nie znam Witmana, ale Twoje wpisy powinny być przez moderatorów pilnowane.

Zapewniam, że są pilnowane podobnie jak wszystkie inne. Dopóki nie ma w nich tego co zabrania regulamin to nie ma podstaw by w nie  ingerować.

34 minuty temu, MarcinDe napisał:

Ja sam osobiście bym je w większości wywalił do kosza - bo są merytorycznie nie związane z tematem w żaden sposób.

Gdyby sztywno trzymać się tej zasady to 1/3 postów z forum musiała by być usunięta:-D 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, MarcinDe napisał:

Pasku 2,0TDI pali komuś w mieście 5l/100

Tu masz rację i nikt tego nie podważa - nikt tu na forum tego nie napisał i w sumie sam w to nie wierzę. W moim (żony) przypadku 6l/100 km głównie po mieście, było w Golfie Plusie ze starym pancernym BKC, na pompowtryskach i tylko 105 kM, a 2.0 Tdi mają 140 km. Już 1.6 dci w porównaniu z 1.5 dci mają o 1l/100km większe spalanie. Nie mówiąc już o 2.0 dci.

11 godzin temu, MarcinDe napisał:

a Tobie to się chyba nudzi i masz za dużo czasu do spędzania przed kompem.

Już to pisałem, że kiedyś dużo pracy włożyłem, abym teraz miał dużo czasu wolnego i poświęcał go na swoje zainteresowania i hobby. Duża zasługa również jest ludzi z Twojej dziedziny: tak mi zinformatyzowali firmę w której pracuję, że mógłbym wszystkim nawet sterować z domu. (dobry ERP za 1 mln, karty wejść i wyjść, czytniki kodów, monitoring itd.), a nawet myślę, że gdyby mnie w ogóle nie było, to i tak by się to kręciło ?.

11 godzin temu, MarcinDe napisał:

ale nie szukam "haków" na ludzi z forów na których siedzę.

Ja też nie "szukam" haków na ludzi z forów na które przeglądam. Tylką tępię naganne zachowania i przekazywanie fałszywych lub zatajanie istotnych informacji w celu uzyskania korzyści. Kiedyś naciąłem się, przez takich "naganiaczy", może stąd jestem taki "przewrażliwiony".

11 godzin temu, MarcinDe napisał:

I nie bronię Witmana - każdy może sobie wypisywać na swój temat co chce,

Oczywiście, że może, na swój temat, nie dyskredytując innych użytkowników forów. Ja natomiast mam obiekcje odnośnie wypisywania nie prawdziwych informacji na tematy inne niż osobiste, a związane z forum i ludźmi szukającymi tutaj pomocy, co finalnie jest wprowadzaniem nieświadomych użytkowników w błąd i podchodzi pod paragraf Art. 286 KK.

11 godzin temu, MarcinDe napisał:

Jakbyś tak zaczął pisać do nie to mogło by się to słabo skończyć.

W przypadku wspomnianego wyżej "kolegi" - nie mam co się obawiać - wszystkie jego "machlojki" są do udowodnienia, co nie raz uczyniłem.

 

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 2.09.2022 o 07:55, sylwekdm napisał:

Ja też nie "szukam" haków na ludzi z forów na które przeglądam.

Tylko tępię naganne zachowania....

...co finalnie jest wprowadzaniem nieświadomych użytkowników w błąd i podchodzi pod paragraf Art. 286 KK.

W przypadku wspomnianego wyżej "kolegi" - nie mam co się obawiać - wszystkie jego "machlojki" są do udowodnienia, co nie raz uczyniłem.

 

No, posty które piszesz są akurat bardzo zabawnym potwierdzeniem Twojego "nieszukania". 

Informacja, że litr w tą czy w drugą kiedy wliczasz sobie paliwo w koszty firmy -  średnio wygląda.

Co do niskiego spalania: ja mam spalanie na poziomie rzeczywistych 6 l Pb w mieszanej jeździe ale to jest efekt świadomej ekonomicznej jazdy, np po autostradzie z prędkością 100 czy 110 kmh (GPS). To się da zrobić ale nie każdemu się chce. Takie spalanie jak dla mnie jest niskie i zadowalajace. Mój czas spędzony w aucie  nie przekłada się na pieniądze więc jest mniej wart niż benzyna. 

LPG do 1,33 rozważałem jakieś 3 lata temu ale kiedy najlepszy gazownik w okolicy przekonywał mnie że ten silnik nie ma GDI to dałem sobie spokój. 

I zgodzę się że LPG zawsze się opłaca, kwestia to tylko czas zwrotu. Ja zrobiłem w niecałe 4 lata jakieś 88 kkm (cele prywatne)  więc dawno by mi się spłaciło ale obawiałem się ignorancji gazowników. Pewno warto wrócić do tematu. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba ostatni moment na montaż instalacji bo: rosną koszty pracy i bebechy coraz droższe.

Cena paliwa pójdzie do góry, najgorsze, że lpg zwłaszcza bo zamiast orlen zwiększać produkcję lpg robi sobie fuzje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Krzychu zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!