Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ładowanie megane 3 1.5 dci 2012


Rekomendowane odpowiedzi

Voltomierz do zapalniczki i takie wartosci pokazuje.na akumulatorze 13.4 miernikiem.akumulator w stanie spoczynku 12.5V.czy jest ok?.

Chce miec 100 pewność ze w megane 3 jest takie ładowanie dlatego dopytuje.od tego jest forum.

Czy sterownik może widziec nowy akumulator i dlatego wiekszym prądem nie doładowuje?.

Wobli 73 a ty jakie masz wartości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W MIII w silnikiem 1.2 TCE nawet przy włączonych światłach potrafi utrzymywać napięcie 12,7 V i mniej. W MIV 1.3 TCE nie schodzi poniżej 12,9 V. Ale w momencie hamowania silnikiem napięcie skoczy do około 15 V a w Capturze 1.0 nawet powyżej.

Nie należy mylić napięcia z prądem ładowania.

Gdy sterownik silnika uzna, że akumulator jest naładowany w wystarczającym stopniu to obniża napięcie ładowania i tym samym prąd odciążając silnik - więcej mocy zostaje na kołach. Należy pamiętać, że sterownik silnika nigdy nie doładuje do "100" akumulatora gdyż musie zostawić sobie miejsce na zgromadzenie "odzysku" energii podczas ładowania. To powoduje, że dobrze jest cyklicznie doładować akumulator prostownikiem z podniesieniem napięcia do 16 V aby spróbować "odsiarczyć" płyty. Oczywiście znajdą się tacy szczęśliwi użytkownicy, że powiedzą, że przez 8 czy nawet 10 lat nie wymieniali akumulatora ani go nie doładowywali. Stan akumulatora ma wpływ na zużycie alternatora.

Czasy, kiedy sprawne ładowanie wynosiło 14,2 - 14,4 V (w Fiacie niżej), już bez powrotnie mineły. To jakim prądem jest ładowany akumulator można pośrednio zobaczyć w parametrach pracy sterownika silnika gdzie mierzony jest prąd wzbudzenia alternatora oraz wyliczany jest procent obciążenia alternatora. Oczywiście można ten prąd zmierzyć za pomocą miernika cęgowego - odczyt obarczony jakimś procentem błędu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Marcino22 napisał:

Voltomierz do zapalniczki i takie wartosci pokazuje.na akumulatorze 13.4 miernikiem.

akumulator w stanie spoczynku 12.5V.czy jest ok?.

Na zapalniczce - napięcie jest niższe ok ; 0,1 - 0,3 V ;

  - należy mierzyć bezpośrednio na akumulatorze 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem w aso jak rownież przyjechał koles od alternatorów.auto sprawdzali 1.5 h.elektryk z aso powiedział ze jakies tam zawirowania na jednym wykresie widzial.do tego ewentualnie mogłby sie przyczepić.odłaczyli kostke od alternatora i podpieli tester bezpośrednio pod niego tzw. sprawdzenie sterowania alternatora.ustawiał ł prąd na 14.2 mój podbijał do tego prądu.dzisiaj rano ładowanie 13.4-13.5.natomiast warsztat bosch twierdzi że powinno byc 14.2.mogą wyjąc i przejrzeć alternator.sam nie wiem co robic?.każy mówi co innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Marcino22 napisał:

natomiast warsztat bosch twierdzi że powinno byc 14.2.mogą wyjąc i przejrzeć alternator.sam nie wiem co robic?.każy mówi co innego.

Daj sobie spokój. Nowy, naładowany akumulator w bieżących temperaturach nie potrzebuje więcej jak 13,7-13,8V wartości maksymalnej. Mierzycie wartości skuteczne przebiegów impulsowych. W rzeczywistości są to Twoje wartości. Pojeźdźij do zimy i zobaczysz samoistne zmiany - jest idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jabrze musze byc pewien na 100 proc.u mnie ładowanie od zapalenia jest 13.4 13.5 w tej chwili.a szykuje sie troche wyjazdów i musze byc pewien 100 proc.serwis bosch twierdzi ze powinno byc 14.1.nie wiem jak komputer steruje tym alternatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Marcino22 napisał:

Jabrze musze byc pewien na 100 proc.u mnie ładowanie od zapalenia jest 13.4 13.5 w tej chwili.a szykuje sie troche wyjazdów

Zmartwienie będzie jeśli zmierzysz poniżej 13V. Wtedy zasygnalizuje Ci instalacja w samochodzie. Trochę inteligentnej techniki i się jedni gubią, a drudzy nabierają na ich domysły. Trochę pojeździj, a później podjedż sprawdzić sprawność akumulatora. To wskazanie da ci gwarancję.

W każdej chwili można sprawdzić w jakim stopniu silnik jest obciązony przez alternator,.To co "fachowcy" tłumaczyli to już miniona epoka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz to oddaj im alternator i powiedz, że zapłacisz za usługę jeżeli alternator będzie prawidłowo wpięty do instalacji samochodui a napięcie  ładowania cały czas będzie wynosiło 14,2 V.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!