Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wypadanie zapłonu cylinder 4 - Fluence 1.6 SCE


Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z wypadaniem zapłonu na 4 cylindrze (pacjent Fluence 1.6 SCE 2016 przebieg 130K od nowości u mnie), może ktoś z forumowiczów coś podpowie za nim zabiorę się za zdjęcie głowicy.

 

Objawy:

Przy zimnym silniku w pyclipie widać wypadanie zapłonów na cylindrze nr 4, czasem kończy to się komunikatem "skontroluj układ wtryskowy". Na pozostałych cylindrach są to wartości rzędu 2-3 razy a na 4 cylindrze błyskawicznie przyrasta np. 140 w ciągu kilku minut jazdy na zimnym silniku. Po rozgrzaniu problem maleje a wręcz ustaje czyli jest sporadycznie widać 2-3 wypadnięcia na każdym z cylindrów natomiast na tym felernym 4 jest to powiedzmy 7. Auto zdaje się jechać normalnie natomiast z rury wydechowej słychać, że od czasu do czasu ten zapłon wypada.

 

Co zostało sprawdzone:

  1. cewki zamieniane miejscami, następnie podłożony komplet nowych oryginalnych - bez rezultatów
  2. świece kontrola wzrokowa (kolor kakaowy, brak nagarów), następnie założony nowy komplet - bez rezultatów
  3. podmiana wtryskiwacza pomiędzy cylindrami - bez rezultatów cały czas wypadanie cylinder 4
  4. badanie szczelności kolektora dolotowego i zmiana wszystkich uszczelnień (kolektor, przepustnica) - bez rezultatów
  5. badanie kompresji na zimnym silniku (ze względu na to, że problem występuje na zimnym) c1-12.5 c2-12.5 c3-12.5 c4-11.5 kg/cm2
  6. sprawdzenie luzów zaworowych: wydechowe c1-0,12 i 0,25 c2-0,21 i 0,21 c3-0,21 i 0,29 c4-0,12 i 0,25 ssące c1-0,3 i 0,3 c2-0,27 i 0,3 c3-0,25 i 0,25 c4-0,27 i 0,27 norma dla ssących 0,26-0,34 dla wydechowych 0,29-0,37
  7. Temperatura płynu, powietrza zasysanego na zimnym silniku wskazywana prawidłowo przez pyclip

 

 

Zawory są bezwzględnie do regulacji ale też nie jest tak, że na zimno nie mają żadnego luzu i dodatkowo podobna sytuacja jest na cylindrze 1 i cylindrze 4 a wypada zapłon głownie na 4. Dodatkowo problem występuje na zimnym silniku czyli tutaj raczej przyciasny zawór nie ma takiego znaczenia jak przy silniku rozgrzanym gdzie mogłoby się nie domknąć. Kompresja wydaje się być w normie. Może ktoś podrzuci jakąś myśl co jeszcze sprawdzić bo nie wiem czy się brać tylko za zawory i szklanki czy już lepiej ściągać głowice i badać co tam się wydarzyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mih00 napisał:

Może ktoś podrzuci jakąś myśl co jeszcze sprawdzić bo nie wiem czy się brać tylko za zawory i szklanki czy już lepiej ściągać głowice i badać co tam się wydarzyło.

zanim zaczniesz jakieś grube akcje, zrób regulację zaworów i zobacz co będzie się działo.

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mih00 napisał:

5. badanie kompresji na zimnym silniku (ze względu na to, że problem występuje na zimnym)

      - c1-12.5 ; c2 -12.5 ; c3 -12.5 ; c4 - 11.5 kg/cm2

 

3 godziny temu, mih00 napisał:

Kompresja wydaje się być w normie.

1/ Dla tego przebiegu kompresja powinna być ok; 13,5 bar,

2 godziny temu, mih00 napisał:

sprawdzenie luzów zaworowych: wydechowe c1-0,12 i 0,25 c2-0,21 i 0,21 c3-0,21 i 0,29 c4-0,12 i 0,25 ssące c1-0,3 i 0,3 c2-0,27 i 0,3 c3-0,25 i 0,25 c4-0,27 i 0,27 norma dla ssących 0,26-0,34 dla wydechowych 0,29-0,37

 

                    Luzy.thumb.png.6ed44e805b1649b524d1edd3ce69ded6.png 

 

2/ Z podanego zestawienia wynika, że ;

   a/ luzy zaworowe są niewłaściwe,

   b/ od jak dawna zauważyłeś wypadanie zapłonów?

        -  w szeregu tego typu silnikach, już w nowych autach, luzy są niewłaściwe - wymagają regulacji, 

        -  mają u Ciebie takie wartości tak jakby silnik był wyposażony w instalację lpg źle wystrojoną,

        -  przebieg 130 kkm od nowości - podałeś,

 3/ / Dla c1 luzy zaworowe ssące są najbardziej korzystnie w stosunku do średniej wartości,

   a/  dla c2 - tylko dla jednego z zaworów, 

   b/  dla pozostałych zaworów luzy są za małe 

4 godziny temu, mih00 napisał:

czy się brać tylko za zawory i szklanki czy już lepiej ściągać głowice i badać co tam się wydarzyło.

4/ Silnik ten ma łańcuch rozrządu;

   - warto go dokładnie pooglądać

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, carsik napisał:

zanim zaczniesz jakieś grube akcje, zrób regulację zaworów i zobacz co będzie się działo.

Jakby to było takie proste to już zawory byłyby wyregulowane. Niestety w tym pojeździe, żeby ustawić zawory to już tylko krok dzieli od zdjęcia głowicy. Dodatkowo koszt szklanek, które w przypadku jak się okaże, że trzeba jednak głowicę zrzucić to po obróbce trzeba będzie dobierać od nowa. czyli generowanie dodatkowej roboty i kosztów.

 

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

 

1/ Dla tego przebiegu kompresja powinna być ok; 13,5 bar,

 

                    Luzy.thumb.png.6ed44e805b1649b524d1edd3ce69ded6.png 

Zgodzę się ale 13.5 na ciepły czy na zimnym?  Badałem na zimnym bo problem występował na zimnym. Na ciepłym podejrzewam, że 13.5 osiągnie przynajmniej na tych trzech cylindrach. Może powinienem sprawdzić też na ciepłym? Dałoby to pogląd sytuacji czy jakiś zawór się nie domyka.

 

 

 

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

 

2/ Z podanego zestawienia wynika, że ;

   a/ luzy zaworowe są niewłaściwe,

   b/ od jak dawna zauważyłeś wypadanie zapłonów?

        -  w szeregu tego typu silnikach, już w nowych autach, luzy są niewłaściwe - wymagają regulacji, 

        -  mają u Ciebie takie wartości tak jakby silnik był wyposażony w instalację lpg źle wystrojoną,

        -  przebieg 130 kkm od nowości - podałeś,

Wypadanie zapłonów wniknęło jakiś miesiąc temu jak pojawiły się pierwsze chłodne dni, to po uruchomieniu i przejechaniu ze 300-400 metrów pojawiła się informacja "skontroluj układ wtryskowy" Od tego czasu usiłuje znaleźć przyczynę. Tak auto wyposażone jest w LPG ale w/g mojej oceny wystrojona jest ona prawidłowo AFR plus dolewka benzyny od 4000 minimalny czas wtrysku benzyny 1.6ms, żeby się wtrysk wyrabiał. Auto eksploatowane jest delikatnie open loopa to raczej doświadcza bardzo sporadycznie. Korekty idą w okolicach zera i co roczna kontrola. Gaz jest w aucie od 90tyś. sumaryczny przebieg na gazie 90tyś.

W każdym razie chciałbym się skupić na usunięciu usterki (bez znaczenia czy powodem jest LPG czy też zawory i gniazda z japońskiej ciastoliny), w tej chwili wszystkie testy dokonywane są na benzynie, gaz jest odłączony.

 

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

 3/ / Dla c1 luzy zaworowe ssące są najbardziej korzystnie w stosunku do średniej wartości,

   a/  dla c2 - tylko dla jednego z zaworów, 

   b/  dla pozostałych zaworów luzy są za małe 

4/ Silnik ten ma łańcuch rozrządu;

   - warto go dokładnie pooglądać

 

 

Oglądałem łańcuch podczas kontroli luzów zaworowych i nie wzbudzał podejrzeń. Naciskałem go między kołami i był, że tak powiem "sztywniutko". Może powinienem się przyjrzeć czemuś bardziej wnikliwie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, mih00 napisał:

Tak auto wyposażone jest w LPG ale w/g mojej oceny wystrojona jest ona prawidłowo,

AFR plus dolewka benzyny od 4000 ,minimalny czas wtrysku benzyny 1.6ms, żeby się wtrysk wyrabiał.

Jeżeli przed założeniem lpg skontrolowałeś luzy zaworowe, to;

  - sytuacja jest jasna,

  - głowica do roboty,

  - strojenie gazu wadliwe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

Jeżeli przed założeniem lpg skontrolowałeś luzy zaworowe, to;

  - sytuacja jest jasna,

  - głowica do roboty,

  - strojenie gazu wadliwe

 

Niestety tu mój błąd bo nie skontrolowałem zaworów przed aplikacją gazu. Tak czy tak wychodzi, że najlepiej rwać czapkę i sprawa będzie jasna.

 

3 minuty temu, carsik napisał:

zaraz, chwila. Jaki silnik jest w tym pojeździe?

1.6 SCE (inaczej mówiąc nissan hr16de)

Edytowane przez mih00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, mih00 napisał:

1.6 SCE (inaczej mówiąc nissan hr16de)

No dobra, to są szklanki regulacyjne. Ale jaki miałby być cel zdejmowania głowicy? Tak sobie dla fanu? Na podobnej zasadzie przy okazji można i panewki dziabnąć. Zasada jest prosta, jeśli widzisz coś nieprawidłowego w mechanice to najpierw ogarnij ten temat a później martw się problemami z elektroniką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co proponujesz zrobić zawory, a jak nadal będzie co było, bo któryś jest nadpalony to co wtedy? Żeby ustawić luzy w tym silniku to do zdjęcia kolektor, poduszka, pokrywa, do zrzucenia rozrząd i do ściągnięcia wałki. Od zdjęcia głowicy dzieli tylko spuszczenie płynu i odkręcenie kolektora wydechowego. Teraz zakładamy, że robię tylko zawory kupuje szklanki (raczej większość bo luzy na większości są za małe więc raczej wątpię, żeby się dało coś poprzekładać). Następnie składam to wszystko do kupy i jak mam dużo szczęścia to działa a jak nie to co? Robota od nowa i kolejne szklanki i czas. Także wyjścia są 2 albo ryzykować albo zrobić raz kompleksowo. Nie bardzo mam pomysł na inne podejście do tematu. Mogę jeszcze zrobić pomiar kompresji na ciepło nic mi tu więcej do głowy nie przychodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, carsik napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes 

To, że zrobi regulację luzów, a okaże się, że jednak zawór i tak nie trzyma, więc trzeba będzie zrzucać głowicę.

 

13 godzin temu, mih00 napisał:

Niestety tu mój błąd bo nie skontrolowałem zaworów

 

Te silniki, już z fabryki wyjeżdżały ze średnio wyregulowanymi zaworami - więc sprawdzenie przed montażem, a później kontrola co 60k km.

Obstawiam głowicę do roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Wypadanie zapłonu cylinder 4 - Fluence 1.6 SCE

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!