Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wypadanie zapłonu cylinder 4 - Fluence 1.6 SCE


Rekomendowane odpowiedzi

Nie jestem przekonany co do tej "wygranej". Jeśli dobrze rozumuję to sytuacja wygląda tak:

1. Silnik po 5 godzinnym postoju (zimny) - bo na zimnym jest główny problem i na zimnym mam pewność, że te zawory mają jakiś luz (nie są podparte)

2. Pierwsza próba pomiaru bez oleju daje wynik: C1 13, C2 12,    C3 12,5   C4 11,25

3. Wniosek na zimnym mam na cylindrze 4 sporo poniżej wartości minimalnej z serwisówki (12,95 kg/cm2)

4. Podczas pracy naz zimnym silniku wypada zapłon na tym cylindrze jak szalony i rejestruje się błąd wypadania zapłonu cyl. 4

5. Druga próba z olejem (nadal na zimno i pewność, że zawory niepodparte) daje wynik:    C1 15, C2 14,5, C3 15,25 C4 14

6. Wniosek - nastąpiło doszczelnienie dołu (można powiedzieć, że to taka symulacja rozgrzanego silnika) ale na cylindrze nr 4 nadal mamy wartość najniższa (14kg/cm2) a w przypadku cylindra najlepszego mamy 15,25. Wobec tego jeżeli doszczelniony został dół to stawiam sobie pytanie, gdzie się podziało 1,25kg/cm2? I w/g mnie czmychnął nieszczelnym zaworem.

 

Jeżeli próbę olejową zrobiłbym na ciepłym silniku i uzyskał takie wyniki to można by sądzić, że nieszczelność jest na cylindrach. Auto konsumuje na 12 tyś. km 500ml oleju bo co 12 jest zmieniany olej i takie są braki (taki stan rzeczy utrzymuje się od nowości). Świece są czyste bez nagarów w prawidłowej barwie na każdym z cylindrów. Dołączam zdjęcie świecy z kłopotliwego cylindra (pozostałe wyglądają identycznie). Tysiąc kilometrów temu został założony nowy komplet i dzisiaj je wyciągałem i wyglądają idealnie, niestety nie zrobiłem zdjęcia. A zdjęcie tej świecy w załączniku jest z poprzedniego kompletu po jakichś 30 tyś. przebiegu.

swieca.jpg

Edytowane przez mih00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, mih00 napisał:

Wobec tego jeżeli doszczelniony został dół to stawiam sobie pytanie, gdzie się podziało 1,25kg/cm2?

I w/g mnie czmychnął nieszczelnym zaworem.

Dla świętego spokoju ;

   - warto sprawdzić prawidłowość ustawienia rozrządu,

   - maksymalne wychylenie napinacza łańcucha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie z całym szacunkiem ale to nie jest kasyno, żeby tu coś obstawiać. Na jakiej podstawie obstawiacie zapieczone pierścienie? Chciałbym poznać Wasz tok rozumowania. Ja swój przedstawiłem kilka postów wcześniej - być może się mylę ale chętnie poczytam jeżeli ktoś ma inne zdanie. Moim zdaniem jakby stał pierścień to olej będzie się przedostawał do komory spalania, co wiązało by się z nagarami na świecy i z jego spożywaniem przez silnik. Do tego auto ani nie ma dużego przebiegu i jest w nim często zmieniany olej. I nadal jest pytanie czemu kompresja na 4 cylindrze, mimo zalanego oleju jest nadal najniższa a nie wzrosła magicznie do 15? Czyli czy z olejem czy bez oleju brakuje nadal ok. 1kg/cm2, czyli gdzieś ucieka, skoro już dół zatkany olejem to zapewne górą. Łącząc wszystkie kropki w całość (nietrwałe gniazda zaworowe oraz niedokładna fabryczna regulacja luzów zaworowych + eksploatacja na gazie) to moim zdaniem nieszczelność zaworów. Chciałbym autu przywrócić sprawność dla tego poddałem ten temat dyskusji na forum.

 

5 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Dla świętego spokoju ;

   - warto sprawdzić prawidłowość ustawienia rozrządu,

   - maksymalne wychylenie napinacza łańcucha

Rozrząd oczywiście zostanie poddany weryfikacji ale to już jak będzie wszystko rozbierane. Czy sama regulacja czy głowica do zrzutu to i tak rozrząd będzie do zrzucenia to przy okazji zobaczymy w jakim stanie jest napinacz i łańcuch. Ale przy sprawdzaniu luzów zaworowych między wałkami "nie wisiał" i był sztywny pod naciskiem.

Edytowane przez mih00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, mih00 napisał:

Moim zdaniem jakby stał pierścień to olej będzie się przedostawał do komory spalania

Dolny pierścień jest olejowym i ten wykonuje swoje działanie. Dwa powyżej są mogą być być zaszlakowane i po to @szwagier24aproponuje antykoks. Spójrz kamerką jak wyglądają tłoki, a się o tym przekonasz.

Jaka jest szczelina na tych świecach, bo wizualnie wygląda powyżej 1 mm?

40 minut temu, mih00 napisał:

Ale przy sprawdzaniu luzów zaworowych między wałkami "nie wisiał" i był sztywny pod naciskiem.

Tego można się obawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczelina na tych świecach ma 1,1mm dokładnie tyle ile ma mieć świeca NGK PLZKAR6A-11 fabrycznie przewidziana do tego pojazdu.

6 minut temu, jabrze napisał:

Dolny pierścień jest olejowym i ten wykonuje swoje działanie. Dwa powyżej są mogą być być zaszlakowane i po to @szwagier24aproponuje antykoks.

 Zgadza się ale przy próbie olejowej gdzie jest doszczelniony dół nadal jest różnica w ciśnieniu ok. 1. w porównaniu do reszty. Żeby to potwierdzić Twoją teorię to należałoby moim zdaniem próbę wykonać na ciepłym silniku z olejem i bez, gdzie już układ rozgrzany jest do temp. roboczej. Wtedy takie skoki ciśnienia przed i po próbie  z olejem mówiłyby o nieszczelności dołu. Druga sprawa to jeżeli przyjmujemy teorię, że pierścień olejowy zgarnia i silnik oleju nie bierze to z jakiego powodu miały niby stanąć pierścienie uszczelniające (czym miałby się "zakoksować")?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mih00 napisał:

Rozrząd oczywiście zostanie poddany weryfikacji ale to już jak będzie wszystko rozbierane

Mnie chodzi przede wszystkim o prawidłowe ustawienie rozrządu;

Nieprawidłowe ustawienie rozrządu powoduje ;

   - zmniejszenie podciśnienia w dolocie,

   - zmniejszenie kąta wyprzedzenia zapłonu,

   - zmniejszenie kompresji silnika przez przestawienie faz rozrządu,

Warto wykonać te 3 pomiary

       

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam praktyki aby stwierdzić dlaczego kompresja różni się na cylindrach i próba olejowa tego nie wyjaśnia. Zdarzają się przypadki różnej kompresji i można o tym obejrzeć na uniwersytecie Yt - polecam kanał Auto dyżur. 

Zwrócił bym również uwagę na zmienne fazy bo suma: szczelina, kompresja, zmienne fazy, luzy, lpg mogą powodować naliczanie wypadania zapłonów.

Może być również pęknięty pierścień- endoskopem może coś zobaczysz- może być rysa na cylindrze.

Ostateczność to zdjęcie czapki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie próba olejowa przeprowadzona przeze mnie wyjaśnia prawdopodobnie ucieczkę ciśnienia zaworem. Też nie mam jakiejś specjalistycznej praktyki w tym zakresie, dla tego poszukuję pomocy tu na forum, niekoniecznie od osoby czerpiącej wiedzę wyłącznie z Uniwersytetu Youtuba lub przepisującą "mądrości" z googla, żeby sobie "rispekt" na forum podbić.

 

Godzinę temu, szwagier24a napisał:

Zwrócił bym również uwagę na zmienne fazy bo suma: szczelina, kompresja, zmienne fazy, luzy, lpg mogą powodować naliczanie wypadania zapłonów.

Może być również pęknięty pierścień- endoskopem może coś zobaczysz- może być rysa na cylindrze.

Ostateczność to zdjęcie czapki.

Działanie zmiennych faz wygląda OK, luzy zaworowe są do bani, lpg nie bierze udziału w zabawie, kompresja najniższa na felernym cylindrze. To jest jeszcze myśl wjechać tam endoskopem, zawłaszcza, że 4 cylinder akurat jest odsłonięty i nie trzeba kolektora zdejmować. Już niedługo będę mógł brać udział w konkursie na zdejmowanie kolektora na czas :P.

 

Godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

Mnie chodzi przede wszystkim o prawidłowe ustawienie rozrządu;

Nieprawidłowe ustawienie rozrządu powoduje ;

   - zmniejszenie podciśnienia w dolocie,

   - zmniejszenie kąta wyprzedzenia zapłonu,

   - zmniejszenie kompresji silnika przez przestawienie faz rozrządu,

Warto wykonać te 3 pomiary

       

 

Oczywiście zwrócę na to uwagę. A czy przypadkiem jakby rozrząd był przestawiony to zmniejszenie kompresji nie tyczyłoby wszystkich 4 cylindrów? Przecież jeżeli zawór się otwiera w nieodpowiednim momencie to ubytek ciśnienia tyczyłby wszystkich cylindrów. Tak samo w przypadku złego kąta zapłonu - zapłon wypadałby losowo na wszystkich a nie tylko na jednym z cylindrów i to tylko tylko na zimnym silniku.

Edytowane przez mih00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowica zrzucona wstępne oględziny (okiem) 1 zwór na 4 cylindrze jaśniejszy (czyli wygląda, że tutaj była najwyższa temperatura). Jutro jedzie do dokładnego sprawdzenia i naprawy. Dzisiaj jeszcze zrobiony test naftą i przeciekło na drugą stronę na cylindrze 4.

z1.jpg

z2.jpg

Edytowane przez mih00
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.11.2022 o 09:59, sylwekdm napisał:

Obstawiam głowicę do roboty.

 

W dniu 9.11.2022 o 17:14, carsik napisał:

Po co dotykać i iść w koszty czegoś co nie jest problemem. W tym samochodzie nie ma żadnego problemu z zaworami. Problem będzie z gniazdami zaworowymi ale to w momencie gdy skończy mu się regulacja na szklankach.

I gdyby się kolega Ciebie posłuchał, wyregulował by zawory za 2 tyś, a później i tak by musiał robić głowicę i od nowa regulację zaworów. Nikt wcześniej nie napisał, że jest problem z zaworami, tylko ogólnie z głowicą:

W dniu 8.11.2022 o 21:12, Andrzej-2010 napisał:

- sytuacja jest jasna,

  - głowica do roboty,

 

W dniu 9.11.2022 o 17:14, carsik napisał:

Zabieracie głos w sprawach o których macie niewielkie pojęcie

Trochę pokory. Może jakąś wiedzę z racji wykonywanego zawodu masz, ale nie jesteś alfą i omegą. Ja też, jakieś 30 lat temu w zawodówce na praktykach, podawałem klucze w "ASO" Fiata i Poloneza, oraz docierałem zawory w silnikach od Autosanów H9 na warsztacie PKS-u, a teraz mam 50-ciu takich łazików jak Ty pod sobą, co liznęli trochę zawodu i myślą, że wszystkie rozumy pozjadali.

18 godzin temu, mih00 napisał:

Jutro jedzie do dokładnego sprawdzenia i naprawy.

Pewnie było za ubogo na lpg na tym cylindrze. Po remoncie dokładne strojenie na AFR, bo te nissanowskie głowice potrafiły spłynąć nawet bez gazu.

Daj znać, jak się sprawy potoczyły.

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, sylwekdm napisał:

Pewnie było za ubogo na lpg na tym cylindrze. Po remoncie dokładne strojenie na AFR, bo te nissanowskie głowice potrafiły spłynąć nawet bez gazu.

Daj znać, jak się sprawy potoczyły.

 

Tego bym raczej nie zakładał, że było za ubogo, nawet patrząc po stanie głowicy to spalanie wygląda prawidłowo. Zresztą nawet jeżeli coś by się działo na 4 cylindrze to i AFR tego nie wychwyci, bo zbiera dane już ze wszystkich 4 cylindrów. Trzeba spojrzeć prawdzie w oczy, że gniazda zaworowe są z gó**a w tym silniku. Oczywiście, że jakbym zerknął w zawory jakieś 30KKm temu to prawdopodobnie przedłużyłbym jej życie co i tak nie zmienia faktu, że się zapadają i prędzej czy później do zdjęcia by doszło. Parownik od LPG został w tej chwili zregenerowany i wymieniona profilaktycznie listwa wtryskowa na nową i po robocie auto jedzie na AFR, żeby zminimalizować ryzyko dodatkowo gniazda w głowicy mają być zamontowane utwardzane. Szczegóły naprawy poznam na dniach jak ją szlifierze wrzucą "na ruszcik". Tak czy inaczej dziękuję za rady i oczywiści dam znać jak głowica wróci z remontu.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.11.2022 o 17:14, carsik napisał:

Problem będzie z gniazdami zaworowymi ale to w momencie gdy skończy mu się regulacja na szklankach. Koniec i kropka. 

Regulacja się nie skończyła - a jest problem. Koniec i kropka. To już kolejny "mechanik" z tego forum który twierdzi, że nie ma problemów z tym motorkiem:

W dniu 9.12.2019 o 22:27, witman napisał:

po raz koleiny mogę potwierdzić, że silnik 1,6SCe bez problemu jeździ na LPG, a wszelkie wcześniejsze opowieści o słabych głowicach są wyssane z palca, 

https://megane.com.pl/topic/71801-lpg-do-megane-iv-16-sce/?do=findComment&comment=564710

A miedzy wierszami: Kupujcie, a później zapraszam do mnie na remoncik :)

36 minut temu, mih00 napisał:

Trzeba spojrzeć prawdzie w oczy, że gniazda zaworowe są z gó**a w tym silniku.

Kiedyś o tym napisałem "rozprawkę":

https://megane.com.pl/topic/77228-megane-iii-20-silnik-m4r-pod-gaz/?do=findComment&comment=570546

luzy.png..thumb.png.9d7daef3dccf9404e328d363277055d4.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak tak sobie luźno dyskutujemy to jeszcze  podrzucę ciekawostkę odnośnie silnika 2.0M4R też chu*ssana. Jak zacząłem walkę z moim 1.6 sce to kolega, który ma Lagune3 z 2.0M4R czyli ten sam wynalazek wpadł w panikę i poleciał sprawdzać zawory. Przebieg podobny też ok. 130tyś. + LPG. I co się okazało, że zawory są co prawda już w dolnej granicy ale wszystkie luzy mieszczą się w normie. Jest tylko jedno --ale-- bo ta Laguna to wersja skandynawska i ten silnik ma dodatkowo oznaczenie Hi-Flex i z racji tego, że jest przystosowany do spożywania bioetanolu ma utwardzane gniazda zaworowe. Także rożnie można trafić  :D

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!