Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wypadanie zapłonu cylinder 4 - Fluence 1.6 SCE


Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

 

  - w przypadku nieprawidłowości;

       - przełączają automatycznie na Pb i zgłaszają błąd

 

hm, trochę montowałem i nie widziałem takowej ale może cos ostatnio się zmieniło. 

3 godziny temu, sylwekdm napisał:

To, że zrobi regulację luzów, a okaże się, że jednak zawór i tak nie trzyma, więc trzeba będzie zrzucać głowicę.

Ile takich samochodów zrobiłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@carsik

A jakie to ma znaczenie? Nie muszę, żadnych samochodów robić, by mieć wiedzę na ten temat. Czy Twój kierownik serwisu, też osobiście "robi" samochody?

Ja tylko chciałem Tobie łopatologicznie wytłumaczyć, co autor tematu ma na myśli, bo widzę, że czytanie ze zrozumieniem po polsku, sprawia Ci problem.

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to widać, że nie robiłeś bo wypisujesz delikatnie mówiąc dyrdymały. Czy ginie mu płyn? Czy ma jakiś brak kompresji? Po co dotykać i iść w koszty czegoś co nie jest problemem. Tak dla Twojej informacji mój szef ma wykształcenie kierunkowe i robił własnoręcznie samochody więc wie o czym rozmawia. Zabieracie głos w sprawach o których macie niewielkie pojęcie i to jest problem. W tym samochodzie nie ma żadnego problemu z zaworami. Problem będzie z gniazdami zaworowymi ale to w momencie gdy skończy mu się regulacja na szklankach. Koniec i kropka. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carsik - czyli co sugerujesz robić zawory i nie ruszać głowicy? Byłbym skłonny iść w tym kierunku ale z jakiegoś powodu ten zapłon wypada na 4 a luzy podobne jak na 1. Na razie to w weekend zrobię próbę olejową i zobaczymy jakie będą wyniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, carsik napisał:

 

 

Godzinę temu, carsik napisał:

Problem będzie z gniazdami zaworowymi ale to w momencie gdy skończy mu się regulacja na szklankach.

?

A głowice, (dla Ciebie sprecyzuję: gniazda zaworowe) w tych silnikach potrafiły powiedzieć do widzenia po 50 tyś.

Edytowane przez sylwekdm
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, mih00 napisał:

Na razie to w weekend zrobię próbę olejową

I to właśnie wykluczy wypalony zawór bez konieczności ściągania głowicy. Jeszcze nie masz tak małych luzów by zawór był podparty co nie zmienia faktu, że warto wyregulować zawory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, sylwekdm napisał:

 

Mydlisz oczy. A dlaczego kończy się regulacja na szklankach? ? Bo jest problem z zaworami, które pod wpływem temperatury "rozciągneły" się za bardzo.

O dzizas. Naprawdę to napisałeś? Może jednak po polsku to ty nie rozumiesz. Napisałem wyraźnie, że problem jest w gniazdach zaworowych. Dla takiego delikatnego zobrazowania abyś wiedział o czym próbujesz rozmawiać. Gniazdo zaworowe pod wpływem temperatury ulega erozji i grzybek zaworu chowa się w głowicę co automatycznie zmniejsza luz na szklance bo trzpień zaworu wystaje coraz wyżej, finito. Problem robi się wtedy gdy nie ma już dostępnych wartości szklanek regulacyjnych bo muszą byc coraz cieńsze. I to jest powód do zdjęcia głowicy i jej wymiany lub naprawy gniazd jeśli są takie możliwości. Jak opowiem chłopakom o rozciągających się zaworach to będę ich długo zbierał z podłogi.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, carsik napisał:

Gniazdo zaworowe pod wpływem temperatury

Piszesz o zapadaniu gniazd zaworowych. 

 

15 minut temu, carsik napisał:

Jak opowiem chłopakom o rozciągających się zaworach to

A wiesz po co są wogóle luzy zaworowe?

?

Edytowane przez sylwekdm
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, sylwekdm napisał:

Piszesz o zapadaniu gniazd zaworowych. 

 

A wiesz po co są wogóle luzy zaworowe?

?

1. nie piszę o zapadaniu się gniazd zaworowych.

2. owszem, ale nie wiem do czego tym pytaniem zmierzasz.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@carsik, @sylwekdm ciekawa dyskusja ale myślę, że kolega @mih00 oczekuje konstruktywnej podpowiedzi. Skupcie się na problemie a nie na przekonywaniu o swoich racjach.:!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.11.2022 o 20:35, mih00 napisał:

Wypadanie zapłonów wniknęło jakiś miesiąc temu - jak pojawiły się pierwsze chłodne dni,                                                                    to po uruchomieniu i przejechaniu ze 300-400 metrów pojawiła się informacja " skontroluj układ wtryskowy "

Od tego czasu usiłuje znaleźć przyczynę.

 

W dniu 8.11.2022 o 21:24, mih00 napisał:

Niestety tu mój błąd, bo nie skontrolowałem zaworów przed aplikacją gazu.

 

3 godziny temu, carsik napisał:

Gniazdo zaworowe pod wpływem temperatury ulega erozji i grzybek zaworu chowa się w głowicę co automatycznie zmniejsza luz na szklance bo trzpień zaworu wystaje coraz wyżej, finito. Problem robi się wtedy gdy nie ma już dostępnych wartości szklanek regulacyjnych bo muszą byc coraz cieńsze. I to jest powód do zdjęcia głowicy i jej wymiany lub naprawy gniazd jeśli są takie możliwości.

Wypalanie gniazd zaworowych może wystąpić w silniku ;

  - niezależnie czy ma hydraulikę czy też jej nie ma,

  - głównym powodem to zbyt uboga mieszanka na lpg ;

      - potrafi zniszczyć prawie każdy silnik w wyniku zbyt wysokiej temperatury spalania mieszanki ubogiej

      - oraz dłuższy czas spalania gazu w stosunku do czasu benzyny

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

8 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes 

Istotnie zgadzam sie z Tobą, że uboga mieszanka wytopi nawet najbardziej kuloodporny silnik. Ale uwierz tu ta sytuacja raczej nie miała miejsca. 2-3 razy do roku sprawdzałem jak wygląda sytuacja na gazie i to nie było tak, że ustawione to było w 3 światy na zasadzie ooo chodzi na gazie to jest już dobrze. Pomijam już fakt, że eksploatacja tego auta raczej w 90% mieści się w zakresie sondy. To auto w OL nie wchodzi jak go nie ciśniesz do podłogi. Niestety gaz spala się w wyżej temperaturze i tu już gniazd zaworowych z masła przeskoczyć się nie da. A ogólne opinie na ten temat zdają się to niestety potwierdzać, że w tych silnikach siadają gniazda nawet na benzynie. Błąd mój, że nie sprawdziłem zaworów przed montażem. Tak czy inaczej teraz problem trzeba rozwiązać i dojść co jest powodem obecnego stanu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!