Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wypadanie zapłonu cylinder 4 - Fluence 1.6 SCE


Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, mih00 napisał:

Także rożnie można trafić

Dacia do swoich sce z "fabrycznym" LPG, dawała podobno wzmocnione gniazda zaworowe, ale mimo tego i tak skróciła interwał kontroli luzów do 60 tyś km, kiedy na pb pozostało 120 tyś km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.11.2022 o 14:05, mih00 napisał:

Mam problem z wypadaniem zapłonu na 4 cylindrze (pacjent Fluence 1.6 SCE 2016 przebieg 130K od nowości u mnie),

O instalacji lpg ani słowa,

W dniu 8.11.2022 o 18:15, Andrzej-2010 napisał:

  -  w szeregu tego typu silnikach, już w nowych autach, luzy są niewłaściwe - wymagają regulacji, 

  -  luzy mają u Ciebie takie wartości, tak jakby silnik był wyposażony w instalację lpg źle wystrojoną,

Wówczas dowiedzieliśmy się, że silnik ma lpg i przejechał na lpg 90.000 km,

W dniu 8.11.2022 o 20:35, mih00 napisał:

Gaz jest w aucie od 90tyś. sumaryczny przebieg na gazie 90tyś.

Pomiar luzów nastąpił dopiero w wyniku  " wypadaniu zapłonów"  wraz z komunikatem "skontroluj układ wtryskowy",

Ani właściciel auta ani gazownik o tym nic nie wiedział, że trzeba coś takiego wykonać,

Mając przebieg 90.000 km na gazie, silnik powinien mieć 4 kontrole luzów; 

  -  1 -wszy -  przy montażu lpg,

  -  2-gi   -   przy 30.000 km przebiegu na gazie,

  -  3-ci   -   przy 60.000 km przebiegu na gazie,

  -  4-ty   -   przy 90.000 km przebiegu na gazie,

W dniu 8.11.2022 o 18:15, Andrzej-2010 napisał:

 

                    Luzy.thumb.png.6ed44e805b1649b524d1edd3ce69ded6.png 

 

2/ Z podanego zestawienia wynika, że ;

   a/ luzy zaworowe są niewłaściwe,

 

W dniu 9.11.2022 o 22:10, mih00 napisał:

Błąd mój, że nie sprawdziłem zaworów przed montażem.

 

W dniu 9.11.2022 o 23:08, mih00 napisał:

Co do stuków to jak rozumiem wartości ze screena są to zapisane od początku w sterowniku.

pyc1.jpg

Ilość spalań stukowych - jest kosmiczna,

5 godzin temu, mih00 napisał:

Jak zacząłem walkę z moim 1.6 sce to kolega, który ma Lagune3 z 2.0M4R czyli ten sam wynalazek wpadł w panikę i poleciał sprawdzać zawory. Przebieg podobny też ok. 130tyś. + LPG. I co się okazało, że zawory są co prawda już w dolnej granicy ale wszystkie luzy mieszczą się w normie.

Widać, że Twój kolega ;

  - również nie odrobił zadania przed montażem lpg ,

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, sylwekdm napisał:

 

I gdyby się kolega Ciebie posłuchał, wyregulował by zawory za 2 tyś, a później i tak by musiał robić głowicę i od nowa regulację zaworów. Nikt wcześniej nie napisał, że jest problem z zaworami, tylko ogólnie z głowicą:

 

Trochę pokory. Może jakąś wiedzę z racji wykonywanego zawodu masz, ale nie jesteś alfą i omegą. Ja też, jakieś 30 lat temu w zawodówce na praktykach, podawałem klucze w "ASO" Fiata i Poloneza, oraz docierałem zawory w silnikach od Autosanów H9 na warsztacie PKS-u, a teraz mam 50-ciu takich łazików jak Ty pod sobą, co liznęli trochę zawodu i myślą, że wszystkie rozumy pozjadali.

Pewnie było za ubogo na lpg na tym cylindrze. Po remoncie dokładne strojenie na AFR, bo te nissanowskie głowice potrafiły spłynąć nawet bez gazu.

Daj znać, jak się sprawy potoczyły.

 

ja bym na Twoim miejscu jednak uważał z tym co piszesz, jeśli jesteś taki alfa to nie wiem skąd wzięły się rozciągnięte zawory bo to twój tekst przecież. A o tych łazikach to też bym się wstrzymał bo ani mnie nie znasz ani znasz powodów dla których wyjechałem i co robię. Możesz mieć jak dla mnie i tysiąc pod sobą co nie znaczy, że mnie bo jakby doświadczenie zawodowe mam "trochę" większe i dłuższe od Ciebie a i chwalić się nie muszę, że jestem inżynierem. I widzisz w tym co piszesz dalej wielkiego sensu nie ma. Wiadomo było od początku że problem jest z luzem zaworowym z powodu gniazda zaworowego. Napisałem, że można wyregulować, jeśli jest taka możliwość, ponieważ każda mechaniczna regulacja kiedyś się kończy czy to płytka, podkładka czy szklanka i wszystko by hulało. Zdecydował, że  woli ściągnąć głowice, jego silnik i jego portfel, tylko problem jest czy za następną regulacją tez będzie wszystko robił od początku? Niby bogatemu wszystko wolno i to jego sprawa. To nie jest problem ogólnie z głowicą tylko z gniazdami zaworowymi wbij sobie do głowy. I jakoś tych spływających głowic tutaj nie obserwuję a pracuję dla największego dealera Renault w Europie więc przegląd aut mam całkiem spory. Ale jedno jest prawdziwe, że problemem dla silników z mechaniczną regulacją luzów jest źle wykonana instalacja lpg lub jej kiepskie komponenty a na końcu bardzo często beznadziejne strojenie.

 

6 godzin temu, mih00 napisał:

 

Zresztą nawet jeżeli coś by się działo na 4 cylindrze to i AFR tego nie wychwyci, bo zbiera dane już ze wszystkich 4 cylindrów. 

faktem jest, że nie da się wyłapać AFR dla każdego cylindra z osobna ale jeśli są krótkie węże od wtrysków i zrobi się AFR na niskie 12 pod obciążeniem to te problemy nie występują. 

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać, że kolega mih00 nie rozumie problemu jaki u niego wystąpił i szuka sprawcy,

Silnik 1.6 SCe/H4M ( HR16DE-wg. Nissana ) wszedł do produkcji w 11/2015 r ;

   - jest bliźniaczą konstrukcją silników;

       -  M4R (2.0/16V) 

       -  H4JT (1.4 Tce)

       –  oba weszły do produkcji w 2009 r ,

       -   problemów nie mają z instalacją lpg, jeżeli są właściwie eksploatowane,

Zobacz warunki montażu instalacji lpg;  scenic III 1.6 16V- LPG

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doskonale rozumiem i niczego ani nikogo nie szukam!! Jest jak jest i gniazda są jakie są jakby były takie nieśmiertelne to nikt by nie kazał co chwila kontrolować zaworów ani też nie robiliby specjalnych wersji Hi-Flex pod bioetanol. Ojciec miał peugeota 206 1.4 16v zrobił 170 tyś. na LPG i po 120tyś. przy kontroli luzów zaworowych nie było nic do poprawy. W 3 szlifierniach, w których byłem znany jest niestety też ten problem z hr16de więc to nie mit. Nie mam zamiaru się tu z nikim przekrzykiwać ani też wypłakiwać gorzkich żali bo prawda jaka jest każdy widzi wystarczy poczytać. Napisałem na forum bo zależało mi, żeby naprawić auto a nie, żeby płakać i szukać winnego. W każdym razie jakoś wspólnymi siłami została podjęta decyzja o zrzucie głowicy i wygląda na to, że słusznie. Tyle w temacie.

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.11.2022 o 19:44, carsik napisał:

wzięły się rozciągnięte zawory bo to twój tekst przecież.

Dlatego pytałem się czy wiesz po co jest luz zaworowy i dlaczego w większości ustawia się go na zimnym silniku. Tak wiem, ja źle napisałem, Ty inaczej zinterpretowałeś i się uczepiłeś jak rzep kociego ogona. Teraz trochę teorii: luzy są na minimum, jak wiadomo proces spalania lpg przebiega wolniej, przez co praca na lpg generuje nieco wyższe temperatury zaworów w jednostce czasu, a przy wyższej temperaturze rozszerzalność cieplna materiałów, również jest wyższa. Więc luz zaworowy przewidziany przez producenta silnika do jazdy na pb, może nie być właściwy, szczególnie kiedy jest w minimalnej wartości do jazdy na lpg. Dlaczego Dacia zmniejszyła interwał kontroli luzu o połowę przy silnikach z lpg?

W dniu 22.11.2022 o 19:44, carsik napisał:

Wiadomo było od początku że problem jest z luzem zaworowym z powodu gniazda zaworowego.

I dla tego zaleciłeś najpierw ustawienie luzu. Nawet jak ten luz był, choć za mały i po próbie olejowej.

Brawo.

W dniu 22.11.2022 o 19:44, carsik napisał:

To nie jest problem ogólnie z głowicą tylko z gniazdami zaworowymi wbij sobie do głowy.

Nazywaj sobie to jak chcesz. Gniazdo zaworowe jest integralną częścią głowicy, więc jest problem z głowicą. Jak Ciebie boli głowica (czyt. głowa) - to ogólnie nie jest problem z Twoim ciałem? 

W dniu 22.11.2022 o 19:44, carsik napisał:

że mnie bo jakby doświadczenie zawodowe mam "trochę" większe i dłuższe od Ciebie a i chwalić się nie muszę, że jestem inżynierem.

Nie musisz, ale się chwalisz :) 

Może dłuższe, ale skąd wiesz czy większe? I w czym to doświadczenie? 

To, że jesteś inżynierem i wymieniasz własnoręcznie silniki - to niezbyt dobrze o Tobie świadczy .?

W dniu 22.11.2022 o 19:44, carsik napisał:

A o tych łazikach to też bym się wstrzymał bo ani mnie nie znasz ani znasz powodów dla których wyjechałem i co robię.

Ale ja przecież wiem co robisz, nie raz się tym chwaliłeś :)

W dniu 22.11.2022 o 19:44, carsik napisał:

a pracuję dla największego dealera Renault w Europie

"Zabieracie głos w sprawach o których macie niewielkie pojęcie i to jest problem."

Leczenie kompleksów i ustawianie wszystkich do "pionu", bo pracuje w ASO - a z mojego doświadczenia w ASO w większości pracują "wyrobnicy" bo nie dostali się do "normalnych" warsztatów :) 

W dniu 22.11.2022 o 19:58, mih00 napisał:

gniazda są jakie są jakby były takie nieśmiertelne to nikt by nie kazał co chwila kontrolować zaworów

Luzy z ASX po 123 tyś km - 34k km na lpg.

IMG-20191202-WA0001.thumb.jpg.e1e1372ae275b7ce83292343d711fcbd.jpg

Mój stary K4M - gdzieś po dalekiej rodzinie śmiga, ma już 400 tyś na lpg - bez remontu silnika itd.

A jeden z wiodących montażystów lpg w Polsce ma takie zdanie o Sce:

1410084454_Beztytuu.thumb.jpg.834f2aa5773d827ca636c60248c87cad.jpg

 

 

 

W dniu 22.11.2022 o 19:44, carsik napisał:

ja bym na Twoim miejscu jednak uważał z tym co piszesz,

A ja na Twoim miejscu, jednak uważał,  jak piszesz. Ortografia i interpunkcja, jak na inżyniera powala.

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, sylwekdm napisał:

Dlatego pytałem się czy wiesz po co jest luz zaworowy i dlaczego w większości ustawia się go na zimnym silniku. Tak wiem, ja źle napisałem, Ty inaczej zinterpretowałeś i się uczepiłeś jak rzep kociego ogona. Teraz trochę teorii: luzy są na minimum, jak wiadomo proces spalania lpg przebiega wolniej, przez co praca na lpg generuje nieco wyższe temperatury zaworów w jednostce czasu, a przy wyższej temperaturze rozszerzalność cieplna materiałów, również jest wyższa. Więc luz zaworowy przewidziany przez producenta silnika do jazdy na pb, może nie być właściwy, szczególnie kiedy jest w minimalnej wartości do jazdy na lpg. Dlaczego Dacia zmniejszyła interwał kontroli luzu o połowę przy silnikach z lpg?

 

zupełnie nie rozumiesz tego tematu, raczej nie bierz się za diagnostykę. 

32 minuty temu, sylwekdm napisał:

 

I dla tego zaleciłeś najpierw ustawienie luzu. Nawet jak ten luz był, choć za mały i po próbie olejowej.

 

próba olejowa nie służy weryfikacji luzu zaworowego ani nawet szczelności zaworów. W większości silników za mały luz powoduje różne dziwne procesy w cylindrze związane z nieprawidłowym zawirowaniem mieszanki.

 

32 minuty temu, sylwekdm napisał:

, jednak uważał jak piszesz. Ortografia i interpunkcja jak na inżyniera powala.

32 minuty temu, sylwekdm napisał:

 

To, że jesteś inżynierem i wymieniasz własnoręcznie silniki - to niezbyt dobrze o Tobie świadczy .?

 

łoł, to mnie zaskoczyłeś. Nie wiem co w tym jest niedobrego. Mój kolega inżynier ustawia geometrię i robi w zasadzie tylko to. Niestety Renault nie pozwala zaglądać do środka silników a szkoda. Ale jak widzę po twoich postach to masz wielce lekceważące zdanie o innych ludziach. 

 

Jak będę pisał jakąś dysertację naukową to będę się zastanawiał nad interpunkcją to zwykłe forum. Ty piszesz nie mając wiedzy o czym piszesz i jest ok.

  • Smutny 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wyluzujcie. Szkoda czasu .... jest jak jest opisane wszystko zostało każdy sobie jakieś wnioski wyciągnie, lepsze lub gorsze. Mnie cieszy jedno bo powoli zbliżam się do sukcesu (czyt. sprawne auto) :D . Dobrej nocki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, elf napisał:

Mnie nazywasz trollem

Obrażasz, ludzi którzy mają jakieś upośledzenia. Choć nie wiesz, że każdy z nas ma jakieś.

Miłego, i życzę Tobie jak najmniej upośledzeń.

 

 

Edytowane przez sylwekdm
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mih00 pozostaje życzyć niskich kosztów ponownego uruchomienia silnika, a potencjalnym właścicielom tych silnikow, którzy chcą zagazowanie ten silnik aby w pierwszej kolejności wykonali kontrolę luzów zaworowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

 

W dniu 9.11.2022 o 23:08, mih00 napisał:

Co do stuków to jak rozumiem wartości ze screena są to zapisane od początku w sterowniku.

pyc1.jpg

Rozwiń  

Ilość spalań stukowych - jest kosmiczna

 

Tak piszesz o tych stukach, to wyślij proszę te same dane z wolonossaka 1.6sce wraz z przebiegiem auta pracującego na benzynie - chętnie zobaczę ile to tam jest zarejestrowane. Wcale nie pisze złośliwie a raczej z ciekawości.

W dniu 10.11.2022 o 10:31, Andrzej-2010 napisał:

Głównymi przyczynami spalania stukowego są;

        a/ niewłaściwie dobrany sterownik ECU lub bez aktualizacji,

        b/ przestawiony rozrząd,

        c/ niewłaściwe luzy zaworowe,

        d/ słaba kompresja,

        e/ uszkodzona sonda lambda,

        f/ niewłaściwy kąt wyprzedzenia zapłonu,

        g/ nieprofesjonalnie przeprowadzone strojenie instalacji Pb i LPG

..

Punkt "D(słaba kompresja" - no to jest bardzo ciekawa teoria zważywszy, że im słabsza kompresja tym raczej do stuku logicznie rozumując raczej dochodzi rzadziej. A żeby nie być gołosłownym potwierdza to nawet zrzut na górze postu. Cylinder 4 najsłabsza, kompresja i stuków zarejestrowane jest najmniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, mih00 napisał:

Tak piszesz o tych stukach, to wyślij proszę te same dane z wolonossaka 1.6sce wraz z przebiegiem auta pracującego na benzynie - chętnie zobaczę ile to tam jest zarejestrowane.

Był problem w 1,4TCe, ok;10 lat temu, nie znano rozwiązania w moim otoczeniu,

  - poczytaj temat ; Problemy z zapalaniem i nierówną pracą silnika z ZI,

  - takich danych dla 1,6 sce +lpg  nie mam, ale wniosek ogólny mam,

  - sam możesz podjąć się takiego badania mając auto z tym silnikiem ;

        - musi być w nienagannym stanie,

58 minut temu, mih00 napisał:

Punkt "D(słaba kompresja" - no to jest bardzo ciekawa teoria zważywszy,

że im słabsza kompresja tym raczej do stuku logicznie rozumując raczej dochodzi rzadziej

Masz ogólnie racje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!