Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wypadanie zapłonu cylinder 4 - Fluence 1.6 SCE


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 8.11.2022 o 20:35, mih00 napisał:

Wypadanie zapłonów wniknęło jakiś miesiąc temu jak pojawiły się pierwsze chłodne dni, to po uruchomieniu i przejechaniu ze 300-400 metrów pojawiła się informacja "skontroluj układ wtryskowy"

To dzieje się na benzynie czy już na gazie??

Jaką masz temperaturę przełączania na gaz?

Miarą prawidłowego strojenia jest liczba spalań stukowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się dzieje na benzynie ale wymuszałem już przełączenie na gaz i do momentu jak się nie rozgrzeje to wypada zapłon też na gazie. Jak silnik jest rozgrzany to problem praktycznie nie istnieje, znaczy wypada zapłon sporadycznie (co można by zrzucić na to, że zawory mają luzy jakie mają). Jak jest cieplej na zewnątrz to też nie wypada. A jak jest noc zimniejsza to problem się pojawia od rana po zimnej nocy a później już przez cały dzień jest "spokój".  Temp. przełączenia na gaz 40 stopni.

 

Co do stuków to jak rozumiem wartości ze screena są to zapisane od początku w sterowniku.

pyc1.jpg

Edytowane przez mih00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, mih00 napisał:

Stag QBOX plus, reduktor stag r02 i wtryski stagowskie w02.

Te wtryski nie są najlepsze ale nie ma tragedii. Jak długie są węże pomiędzy wtryskami a kolektorem? I co pokazuje pierwsza sonda w tym czasie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie korekty wtryskiwaczy pokazuje sterownik gazu jak wykonasz test wtryskiwaczy benzynowych?

Winny może być również wtryskiwacz paliwa.

Ale regulację luzów trzeba zrobić jak najszybciej. Do tego czasu najlepiej nie jeździć na gazie.

Na przyszłość dołożyć wariator zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, carsik napisał:

Te wtryski nie są najlepsze

A co z nimi nie tak? W C4 TU5JP4  W03, czyli pojedyncze, może 3 cm "wężyka", a nie na listwie, przelatały na takiej samej instalacji 100 tyś i nadal jeżdżą. Korekty idealne i zamontowane tak:

DSC_0011.thumb.JPG.20a4eff14e73a4145d0c7ebd69ee2a5a.JPG

 

Godzinę temu, carsik napisał:

Jak długie są węże pomiędzy wtryskami a kolektorem?

Wtryski W03 są na listwie, czyli zapewne > 25 cm, ale wg forumowego guru nie ma to znaczenia:

https://megane.com.pl/topic/78250-lpg-w-14tce-sciii-grand-7-osobowy/?do=findComment&comment=566800

 

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, mih00 napisał:

Co do stuków to jak rozumiem wartości ze screena są to zapisane od początku w sterowniku.

pyc1.jpg

Ilość spalań stukowych jest kosmiczna,

I/ Głównymi przyczynami spalania stukowego są;

        a/ niewłaściwie dobrany sterownik ECU lub bez aktualizacji,

        b/ przestawiony rozrząd,

        c/ niewłaściwe luzy zaworowe,

        d/ słaba kompresja,

        e/ uszkodzona sonda lambda,

        f/ niewłaściwy kąt wyprzedzenia zapłonu,

        g/ nieprofesjonalnie przeprowadzone strojenie instalacji Pb i LPG,

 

II/ Pomiary na dystansie 1000 km, świece beru, lpg, 1,4 Tce;

  1/strojenie wg; sondy AFR, jazda w większości autostradą;

       - ilość spalań stukowych ( suma ) dla 4 cylindrów to ; 25 -30, 

  2/bez strojenia sondą AFR, jazda mieszana ;

     -  ilość spalań stukowych ( suma ) dla 4 cylindrów to ok; 85 -100,

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie wiem kiedy ich tak drastycznie przybyło. To jest zrzut sprzed miesiąca, jak będę w weekend robił próbę olejową to przy okazji zobaczę jaka jest różnica po miesiącu. Tak czy inaczej jedno jest pewne, że są nieprawidłowe luzy zaworowe. Przyjże się też jaki jest kąt wyprzedzenia zapłonu i jak wygląda wykres z pracy sondy lambda. Na razie trzeba usunąć wszystkie problemy, które są na benzynie a później możemy dyskutować na temat gazu. Jeżeli jest ktoś chętny z wiedzą i AFR to jak już bazowy problem usunę to chętnie podjadę na strojenie, oczywiście za usługę zapłacę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mih00 napisał:

To jest zrzut sprzed miesiąca, jak będę w weekend robił próbę olejową to przy okazji zobaczę jaka jest różnica po miesiącu.

Proszę operować przebiegiem a nie miesiącami;

   - może być znaczny upływ czasu a mały przebieg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.11.2022 o 12:07, Andrzej-2010 napisał:

Proszę operować przebiegiem a nie miesiącami;

   - może być znaczny upływ czasu a mały przebieg

Przejechane 1207km (cykl mieszany)

wartości stuków:

cyl.1- 64

cyl.2-47

cyl.3-202

cyl.4-21

 

Próba olejowa:

bez oleju   C1 13, C2 12,    C3 12,5   C4 11,25

z olejem    C1 15, C2 14,5, C3 15,25 C4 14

Edytowane przez mih00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!