Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czyszczenie zaworów (ASO)/nagar - 1,2 TCE 130KM


tswirek

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...
  • 1 rok później...

Witam, nie chce zakładać nowego wątku, chociaż ten już przeczytałem kilkukrotnie, ale odpowiedzi nie znalazłem. Dzisiaj zdjałem kolektor dolotowy, żeby sprawdzić w jakim stanie są kanały i zawory. Oczywiście nagar był w granicach 2-3 mam ale tylko na zaworach. Przypuszczam, że z przepustnicy (która była mokra przy demontażu) dostaje się tam olej który nasącza osad i częściowo go zmywa. Mechanicznie śrubokrętem i szczotkami wstępnie oczyściłem, następnie poszedł antykoks, który żre (rozpuszcza) ten nagar jak wściekły. Brudny płyn odsączyłem. Efekt bardzo zbliżony do czyszczenia łupinami w tym wątku. Mam jednak pytanie i wątpliwość:

1. Czy to normalne, że z 8 zaworów 6 było zamkniętych a 2 otwarte?

2. W jaki sposób zamknąć pozostałe 2 zawory aby je wyczyścić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierzałem się do tego, ale o rozrządu nigdy nie dotykałem. Tematy z kręceniem wałem też zwykle nie motywują do roboty. Jeśli ktoś z Was potrafi to łopatologicznie wytłumaczyć, albo macie dobrego linka to proszę o pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Destrujo napisał(a):

Tematy z kręceniem wałem też zwykle nie motywują do roboty

Nic prostszego, wystarczy na załączonym biegu kręcić przednim kołem. Wał korbowy się obróci, przeniesie napęd na wałek rozrządu i przestawi zawory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za podpowiedzi, dzięki Wam dzisiaj dokończyłem czyszczenie a w przyszłym tygodniu antykoks na tłoki i wymiana oleju. Podzielę się moimi obserwacjami: wczoraj po czyszczeniu przez jakieś 20 minut silnik pracował nieregularnie, ale po przejechaniu ok 30 km zauważyłem, że przestał szarpać przy odpuszczaniu gazu. Samo szarpanie nigdy mi nie przeszkadzało, i nie zwracałem na nie uwagi, pomysł z czyszczeniem pojawił się przy wymianie uszczelek na kolektorze, kiedy zobaczyłem jak zalepione mam zawory. Teraz jest spokój jak nigdy. W zeszłym tygodniu dodałem też specyfik do wtryskiwaczy, może to jego zasługa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!