Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sprzęgło - problem z wysprzęglaniem


omega

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki Aniewa, po prawdzie mówiąc, to samochód jeździł. Ręce też trochę pobrudziłem, bo nie jestem jedynie biernym obserwatorem, a to przyświecę lampką a to coś przytrzymam. No i błędy po odłączeniu akumulatora sam sobie maxiecu wykasowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, sprzęgło podziałało tydzień. Dziś rano wsiadam, jest dokładnie to samo co było. Medale proszę zwrócić, taryfy ulgowej nie ma, nawet dla naszego wielkiego wodza @aniewa :)

Jutro jadę na warsztat, zaczniemy od odpowietrzenia, żeby zobaczyć, czy to problem z zapowietrzaniem jest. Zwalimy osłonę i trza się przyglądnąć na wysprzęglik. Wymienię pół samochodu a okaże się, że to przewód hehe. Ktoś jeszcze jakiś pomysł?

ps. Chyba zainwestuję w 1.2...

 

Edit:

eee pany, ciężka sprawa. Pojechałem na serwis i podaliśmy przez odpowietrznik płyn. Zrobiło się dobrze, obwiązaliśmy go białą szmatką co by w razie co wyciek zobaczyć i pojechałem. Niestety, już po ok 3km pedał z powrotem zaczął wpadać. Wróciłem na serwis, biała szmatka suchutka. Siedliśmy, Grzegorz sięgnął po papierosa i tak wymędrkowaliśmy, że układ się jednak nie zapowietrza. I tu opowieść dziwnej treści będzie :) Wymieniłem 80k km temu sprzęgło z fabrycznego LUKa na SACHSA Docisk tego SACHSA, ma dużo gęściej ponacinane sprężyny talerzowe. To było przyjemne do jazdy, bardziej płynne załączanie i lżej działający pedał, ale konstrukcja delikatniejsza. Stwierdziliśmy, że po podaniu płynu przez odpowietrznik, wysprzęglik ustawił się tak, jak powinien, czyli "muskając" sprężynę talerzową. Pokrzywione sprężyny słoneczka odepchnęły wysprzęglik, który sam nie jest w stanie się poprawnie ustawić ponownie. We wtorek zwalamy skrzynię. Chciałem dla zasady kupić jeszcze ten odpowietrznik w ASO, kosztuje wraz z przewodem 260zł, ale już nie jest dostępny, nawet we Francji. Dlaczego tak się dzieje, to już wymaga innej bajki, bo to też jakaś ściema RENO jest. Ma to w ogóle jakiś sens to co żeśmy wydumali?

odpowietrznik.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadnicze pytanie, czy po wymianie pompy wysprzęglik był prawidłowo odpowietrzony. Są dwie zapinki na rurce przy wysprzęgliku, pierwszą od odpowietrznika unosi się lekko do góry a rurkę wyciąga w stronę błotnika by umożliwić połączenie komory wysprzęglika z odpowietrznikiem.  Na odpowietrznik zakłada się długi wężyk i odpowietrza układ. Pedał ma być w górze by umożliwić przepływ płynu ze zbiorniczka przez pompę do wysprzęglika. Chyba by mi nie przyszło do głowy by przez odpowietrznik podawać hydrol.

Co do teorii z wygiętymi sprężynami w sprzęgle to jest sprawa dla mnie mało prawdopodobna ale wszystko możliwe. Jak są pęknięte lub pokrzywione to pedał wpada i biegu nie zmienisz. W wysprzęgliku jest szeroka sprężyna która utrzymuje wysprzęglik zawsze w tej samej pozycji.

Jeszcze jedno - nie widzę tłumika na rurce doprowadzającej płyn do sprzęgła. U mnie jest kilka centymetrów od wysprzęglika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, aniewa napisał:

Chyba by mi nie przyszło do głowy by przez odpowietrznik podawać hydrol.

Stara, sprawdzona metoda :) Naprawdę, wiele warsztatów ją zna. Ten przewód z tłumikiem jest od góry, stamtąd widać go najlepiej, jak się zwali skrzynkę akumulatora. Kurcze, wiesz co mnie zadziwia? Że nie gubi płynu. Przy zapowietrzaniu się, w miejsce płynu musiałoby wejść powietrze, tu cudów nie ma. No nic, może więcej wyniknie po zdjęciu skrzyni. Dam znać. Dzięki Aniewa!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odwołałem tę wtorkową wizytę w warsztacie. Naprawiło się. A dokładniej, to nauczyłem się jak to naprawiać. Wczoraj jeszcze raz pojechałem na ten mój serwis, podaliśmy płyn, sprzęgło odzyskało sprawność, ale nie uruchamiałem silnika. Pompowałem i nic. Cały czas OK Odpaliłem silnik kilka naciśnięć i dupa. Coś z wysprzęglikiem musi się dziać. Ale wystarczy popukać w pedał tak, jak pukamy do drzwi PUK PUK PUK PUK PUK PUK i pedał rośnie, i jest dobrze. Na razie pojeżdżę i jak to się w naszej branży mówi, poprzyglądam się. A nóż się samo naprawi? Nawet ciekawie się tak jeździ, bo nie stoję po próżnicy na światłach, tylko sobie pukam. W razie co naprawdę polecam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczyna mi na nerwy to pukanie działać. Coś mi cały czas tłucze w łeb "przecież kilka dni człowieku jeździłeś po wymianie pompy i było dobrze" Tylko też syn jeździł i może coś przeoczyłem? Tak czy siak zamówiłem jeszcze jedną pompę z Inter Cars, przyjdzie z centralnego magazynu VALEO We wtorek wymiana. Trudno, najwyżej spalę kolejne 1000zł. Na biednego nie popadło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, omega napisał:

Trudno, najwyżej spalę kolejne 1000zł. Na biednego nie popadło.

Tylko się cieszyć:D. Niejeden by tak chciał mieć:D. Przedwczoraj wymieniałem pompkę sprzęgła w maździe 3, pedał wpadał w podłogę. Roboty trochę więcej niż w M III. Pod maską pół godziny i w kabinie ponad dwie. Koszt pompki 90 zł i dla mnie 100 zł na dobry koniak bo to pomoc w rodzinie.

To co pisałeś z ewentualnym wygięciem łapek w sprężynie centralnej (słoneczku) to dla mnie rzecz raczej nieprawdopodobna. Bo jak sie wygną raz to już abba fatima, sprzęgło do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mimochodem wpadłem i czytam...

Mam koncepcję (wiem, na każdą koncepcję jest antykoncepcja)

Sprawdziłbym tor przesuwu łożyska oporowego i czy łapa nie jest wygięta, lub oś obrotu łapy nie jest wyrobiona.

Na mój gust problem następuje w momencie gdy łożysko oporowe ma się wycofać do pozycji "puszczonego" sprzęgła.

Wystarczy że cokolwiek będzie leciutko wymuszać skos na tym torze przesuwu i dokładnie taki efekt będzie.

P.S

Bladego pojęcia nie mam jak wygląda wysprzęglik w megi 3, ale taki obraz podsuwa mi wyobraźnia.

Zwłaszcza w kontekście tego "wypukiwania" sprzęgła, by wróciło na swoją pozycję.

Koncepcja nr 2

Mechanik zapomniał założyć / napiąć sprężynę na pedale sprzęgła....

Miałem taką akcję w volvo v50.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KOPARKOWY z całym szacunkiem do Twojej chęci podpowiedzi ale w M III jest całkowicie inny system wysprzęglania i oprócz łożyska oporowego żaden z elementów o których piszesz nie występuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aniewa, zaczynam tę sprawę traktować ambicjonalnie, jako sprawdzian logiki mojego myślenia, a tu się żarty kończą :)

@KOPARKOWY, tu nie ma czegoś takiego jak napinanie sprężyny przy pedale sprzęgła, ale owszem, nie wykluczam wcale, że problem leży gdzieś w ruchu wysprzęglika. Tylko tu niestety, bez wyciągnięcia skrzyni się nie obejdzie. Już nawet nie tyle o kasę chodzi, co o stracony calutki dzień.

Nie ma tu też tzw. łapy sprzęgła, bo hydraulika dochodzi bezpośrednio do wysprzęglika, który to jest już "ukryty" w obudowie sprzęgła. Także tu się nic nie mogło wykrzywić.

Właśnie razem dodaliśmy odpowiedź hehe

Niestety jak dla mnie, w teorii jest to typowy objaw pompy sprzęgła. Może była jakaś wadliwa partia? Może to ich słaby punkt? Może kupiłem jakieś gówno z Allegro, które odebrałem gdzieś z jakiejś szopy w Warszawie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Sprzęgło - problem z wysprzęglaniem

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!