Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wibracje i szarpanie


Rekomendowane odpowiedzi

Zgadza się, dobrze myślisz. Fakt, że warto jednak zainteresować się świecami, wystarczy, że jedna jest spalona i będzie błąd a to nie będzie miało większego wpływu na odpalanie. Podobnie masz ze świecami w układzie podgrzewania wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz wzorcowe ciśnienie paliwa na wolnych obrotach. Tylko je można analizować, bo masz nową mapę sterownika. Wtryskiwacz pierwszego cylindra powoduje zwiększone drgania silnika. Tu najlepiej dolać do paliwa dobry środek do czyszczenia wtrysków o zwiększonej o 1/4 proporcji. Działa skutecznie. Ja na jednym cylindrze mam 0,6; na zimnym i 0,28 na gorącym. Drgania na zimnym są znaczne, ale na ciepłym, na (pedałach) są tylko delikatnie wyczuwalne. Przy obciążeniu silnika giną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam sceptyczne podejście do tych wszystkich cudownych dodatków do paliwa ale z ciekawości zakupie i wleje coś pokroju liqui moly do wtryskiwaczy ( czy coś innego będzie lepszego?) i porównam sobie wtedy wartości. Sprawdzę jeszcze jak wyglądają korekty na zimnym silniku bo tego nie mogłem dzisiaj zobaczyć. 

 

Jedno co zauważyłem to fakt, że po dosyć dynamicznej jeździe drgania zmniejszyły się dość zauważalnie do akceptowalnego stopnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wlałem "cud środek" do wtryskiwaczy lecz żadnych zmian w temacie drgań nie ma. Jedyną korzyścią jest to, że korekty faktycznie się poprawiły i wszystkie 4 oscylują teraz na poziomie 0 +/- 0.1

Spróbowałem nagrać jak to wygląda na wolnych obrotach ale oko kamery nie oddaje rzeczywistości https://youtu.be/f4wT5r4koJg

Chyba trzeba będzie znaleźć jakiegoś fachowca...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwagę, że większe drgania masz od strony skrzyni biegów. Ja również mam duże drgania, ale one nie przenoszą się na karoserię. Do 200 kkm pracował jak benzyna.Teraz dochodzi 300 i jest klekot. Czeka na nowy rozrząd. Dwumasa i wszystkie poduchy włącznie z wózkiem wymienione na oryginał. Nie mam tak wspaniałych korekt, ale z tym silnikiem jeździ się przyjemnie. Stabilizacja wolnych obrotów to tylko 2 na zimnym. 

Jak było przed mapą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie moim zdaniem największe drgania są od tej strony co rozrząd - czuć i widać nawet na zderzaku przy kole. Możliwe żeby ta rolka która hałasuje (słychać ją idealnie na filmie w 0:25) generowała takie wibracje?  Wzrokowo patrząc na nie, nie widać żadnego bicia, poza tym dochodzi fakt, że drgania są w niektórych dniach mniejsze/większe. Mapa była zrobiona około 4lata temu i wszystko przed i po było ok. Objawy, które opisuje mam powiedzmy od roku ale to były delikatne wibracje a w ostatnim czasie znacząco się nasiliły.

Edytowane przez Baronex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy twierdzą, że koło pasowe przed wymianą wytwarza wibracje. Ja tego nie mogę potwierdzić, gdyż zdarzyło mi się w drodze i zdołałem tak przejechać ok 300 km. Może z wrażenia tego nie czułem. Byś może drgania rosną wraz ze wzrostem luzu na łańcuchu rozrządu ale jestem przed wymianą. Sprawdzany był na ok 200 kkm i był wtedy ok 0,5 cm. Przed wymianą poduszek miałem drgnie odczuwalne na przednim prawym kole, ale zostało to wyeliminowane.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!