Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wibracje i szarpanie


Rekomendowane odpowiedzi

Zgadza się, dobrze myślisz. Fakt, że warto jednak zainteresować się świecami, wystarczy, że jedna jest spalona i będzie błąd a to nie będzie miało większego wpływu na odpalanie. Podobnie masz ze świecami w układzie podgrzewania wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz wzorcowe ciśnienie paliwa na wolnych obrotach. Tylko je można analizować, bo masz nową mapę sterownika. Wtryskiwacz pierwszego cylindra powoduje zwiększone drgania silnika. Tu najlepiej dolać do paliwa dobry środek do czyszczenia wtrysków o zwiększonej o 1/4 proporcji. Działa skutecznie. Ja na jednym cylindrze mam 0,6; na zimnym i 0,28 na gorącym. Drgania na zimnym są znaczne, ale na ciepłym, na (pedałach) są tylko delikatnie wyczuwalne. Przy obciążeniu silnika giną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam sceptyczne podejście do tych wszystkich cudownych dodatków do paliwa ale z ciekawości zakupie i wleje coś pokroju liqui moly do wtryskiwaczy ( czy coś innego będzie lepszego?) i porównam sobie wtedy wartości. Sprawdzę jeszcze jak wyglądają korekty na zimnym silniku bo tego nie mogłem dzisiaj zobaczyć. 

 

Jedno co zauważyłem to fakt, że po dosyć dynamicznej jeździe drgania zmniejszyły się dość zauważalnie do akceptowalnego stopnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wlałem "cud środek" do wtryskiwaczy lecz żadnych zmian w temacie drgań nie ma. Jedyną korzyścią jest to, że korekty faktycznie się poprawiły i wszystkie 4 oscylują teraz na poziomie 0 +/- 0.1

Spróbowałem nagrać jak to wygląda na wolnych obrotach ale oko kamery nie oddaje rzeczywistości https://youtu.be/f4wT5r4koJg

Chyba trzeba będzie znaleźć jakiegoś fachowca...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwagę, że większe drgania masz od strony skrzyni biegów. Ja również mam duże drgania, ale one nie przenoszą się na karoserię. Do 200 kkm pracował jak benzyna.Teraz dochodzi 300 i jest klekot. Czeka na nowy rozrząd. Dwumasa i wszystkie poduchy włącznie z wózkiem wymienione na oryginał. Nie mam tak wspaniałych korekt, ale z tym silnikiem jeździ się przyjemnie. Stabilizacja wolnych obrotów to tylko 2 na zimnym. 

Jak było przed mapą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie moim zdaniem największe drgania są od tej strony co rozrząd - czuć i widać nawet na zderzaku przy kole. Możliwe żeby ta rolka która hałasuje (słychać ją idealnie na filmie w 0:25) generowała takie wibracje?  Wzrokowo patrząc na nie, nie widać żadnego bicia, poza tym dochodzi fakt, że drgania są w niektórych dniach mniejsze/większe. Mapa była zrobiona około 4lata temu i wszystko przed i po było ok. Objawy, które opisuje mam powiedzmy od roku ale to były delikatne wibracje a w ostatnim czasie znacząco się nasiliły.

Edytowane przez Baronex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy twierdzą, że koło pasowe przed wymianą wytwarza wibracje. Ja tego nie mogę potwierdzić, gdyż zdarzyło mi się w drodze i zdołałem tak przejechać ok 300 km. Może z wrażenia tego nie czułem. Byś może drgania rosną wraz ze wzrostem luzu na łańcuchu rozrządu ale jestem przed wymianą. Sprawdzany był na ok 200 kkm i był wtedy ok 0,5 cm. Przed wymianą poduszek miałem drgnie odczuwalne na przednim prawym kole, ale zostało to wyeliminowane.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!