Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jakie macie przebiegi na 1.3 TCe?


Pepone

Rekomendowane odpowiedzi

Zapraszam do podzielenia się wykonanymi przebiegami na tym silniku i napotkanymi problemami. 

Użytkuję M IV z 1.33 TCe od ponad 4 i pół roku, przejechane ponad 100 kkm i brak awarii od strony silnika. Jedyna usterka była związana z czujnikiem delty p na GPF - wymiana gwarancyjna. Poza tym luzy w układzie przeniesienia napędu opisane w innych moich postach. Ogólnie póki co silnik uznaje za mocny punkt tego auta i mogę go polecić. Jak będzie dalej - zobaczymy. Na lekki minus brak możliwości zagazowania - GDI plus sterownik nieprzyjazny gazowaniu. Wiem, że sie da to zrobić ale temat na dziś nie jest rozpykany, w moim rozumieniu. 

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26kkm, zero problemów od strony motoru. 😉 Też uważam że dobra jednostka, żwawa, w połączeniu z EDC w trybie sportowym, robi niezły bałagan. Też mogę polecić, mimo że jednak przelot w zasadzie na dotarciu. 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59200 km. Szykuję się do 4 wymiany oleju w silniku, 1 wymiany oleju w EDC, świec zapłonowych i płynu hamulcowego. Jedyna awaria to zardzewiała chłodnica klimatyzacji. Szkoda, że sterownik nie pozwala na tuning. Przez dziwne manipulacje Renault tracę 20-30 Nm na momencie obrotowym: manual 140 KM - 260 Nm, EDC 140 KM - 240 Nm, EDC 160 KM - 270 Nm. A moja skrzynia DW5 z mokrymi sprzęgłami może przyjąć obciążenie do 300 Nm.

Kadjar 1.33 EDC Intens 2019 r.

Edytowane przez Faustus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to co jest, mamy to co mamy. Nie jest to najlepszy silnik. Nie ma się co tu nad tym rozwodzic. 

Słynne problemy z dostawaniem się benzyny do oleju czy stukaniem dobijają ogólna opinie o jednostce i osprzęcie. 

To jest trochę żałosne ze kupuje się jednostkę benzynowa żeby nie kupować diesla do krótkich odcinków, a okazuje się że silnik nie nadaje się na krótkie odcinki. 

Jak ktoś mial/ma przyjemność jeździć silnikami o normalnym litrażu ten wie. W 3.6 jak wymieniam olej po 10000 km to wygląda jak nowy, a w tych silnkach olej jest już ciemny od nagaru po 5-6000 km.

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, LTar napisał:

Jest to co jest, mamy to co mamy. Nie jest to najlepszy silnik. Nie ma się co tu nad tym rozwodzic. 

No właśnie brak negatywnych opinii plus, w ogólności, mała liczba postów dotyczących 1,33 zdopingowała mnie do założenia wątku. To że komuś pękł blok po 40 tys traktuję lekko, nie wiadomo czy fakt czy fake ale tu na forum nie kojarzę. Poza tym, jeżeli czytam o jakimś Armagedonie to przeglądam inne podmioty lirycznego posty pod kątem tuningu.  Czysty olej po 10 tys km... Niech Ci będzie. Ja się nie spotkałem z takim zjawiskiem. 

Tak czy inaczej, wszelkie fora skupiają negatywne opinie a tych tu niewiele. Przybywanie oleju miałem/podejrzewałem ale teraz nie zauważam. 

Dlatego pytam o Wasze przebiegi a nie zasłyszane. Pewno na leasingach i w firmach te auta kręcą duże kilometry.

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Pepone napisał:

Bzdury

Najpierw zarzucasz komuś kłamstwo (daje), bez zweryfikowania, a później wydajesz opinię jak rasowy rzeczoznawca:

Godzinę temu, Pepone napisał:

Bzdury

Screenshot_2023-06-12-16-51-00-438_com.opera.browser.thumb.jpg.f53be0789e3d6a052ca7e6840c968f77.jpg

Gdzie autor wyraźnie napisał: uszkodzenie korbowodu było przyczyną pęknięcia bloku.

 

W dniu 10.06.2023 o 10:06, Pepone napisał:

Użytkuję M IV z 1.33 TCe od ponad 4 i pół roku, przejechane ponad 100 kkm i brak awarii od strony silnika.

Może to fake, tylko pocieszasz się, po trzeciej wymianie silnika?

Jeśli ktoś miał poważną awarię, gdzie w ASO zalecili wymianę silnika za 45 tyś monet, to dla Ciebie fake, ale jak ktoś pisze, że jest ok, to jest cacy. Typowa mentalność Polaczka cwaniaczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przybywanie oleju: pisałem już, że dotyczy każdego silnika i każdej marki: osobiście sprawdzałem zapach 2.0 Skyactive, tojoty zbyt wolno ssącej 1,6 czy Mitsubishi mivec 1.6, Hyundai 1.4 - wszystkie rozrzedzają olej.

Stukają półosie a nie silnik.

Ja już trochę lat mam, uczyłem się jeździć na maluchu, wiem co to ssanie, rozruch, rozgrzewanie silnika, a jak ktoś nie umie użytkować samochodu do takie są efekty. Takie "pancerne" jak 1.6 VW czy 1.8 T tej samej marki również się rozlatują i mają większe problemy niż silniki Renault.

Nie każdy chce jeździć 3,6, nie każdego na taki silnik stać i tak samo się psuje tylko drożej. Wystarczy popatrzeć na YT gdzie jest jedna prawidłowość: im większa pojemność tym droższa naprawa.

Mam 1.3, 54 tys. km., pisałem o przybywaniu oleju, ale po założeniu gazu problem się skończył. Tuningować się da, tak jak zagazować: mam chipbox i przyrost momentu jest odczuwalny. Box oszukuje odczyty z Mapsensora i ciśnienia doładowania. Mam gaz: zużycie gazu 6,5-7L + 0,8 < benzyny.

Silnik nie wysilony termicznie: przy pełnym gazie, obciążeniu temperatura spalin nie przekracza 827 stopni - gdzie tam 1000.

Filtr cząstek jak na razie bezobsługowy, bez kosztowy; ani jeden raz nie było inicjowanie wypalanie filtra.

Śmiem twierdzić, że zawory dolotowe nie będą się zalepiać nagarem tak szybko jak w 1.2 pod warunkiem stosowania odpowiedniego oleju (niskolotnego); dolot jest suchy.

Po 4 latach mogę powiedzieć, że odgłos pracy silnika nie jest przyjemny gdy temperatura powietrza jest poniżej 10-15 stopni - bardzo warczy. Jednostka mądrze zaprojektowana, nie przekombinowana, nie ma egr'a, mokrego intercoolera.

Nie wierzę w to, że serwis wymieniłby 3x silnik, raczej 3x by odmówił. Z tego co widać silniki się nie psują, bo na rynku wtórnym ceny od 3000 PLN - kup silnik 1.0 Ecoboost to zobaczysz cenę.

Najbardziej zastanawia mnie żywotność łańcucha rozrządu: czy poprawione zostały wady tego rozrządu silnika 1.2? Czy tak samo przyczyną zużycia rozrządu będzie napinacz łańcucha?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pepone skoro ma Pan wyrobione zdanie to po co Pan pyta? 

Przecież ten samochód  to zwykły dupowoz jest. Z punktu a do b. Silniki są słabe. Ledwo sobie dają radę. W kadjarze to ten silnik prawie nie jedzie. Tani zwykły samochód dla Kowalskiego, a silnik jest jaki jest. Taki sam jak inne silniki o podobnej pojemnosci. To jest chyba najmniejszy silnik montowany w autach tej klasy. Grupa vw ma 1.5 litra. Koreańczyki maja 1.6, Toyoty też. Silnik jaki jest każdy widzi. 

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jest sformułowane prosto i wyraźnie. Chodzi o to w jakiej kondycji są te silniki przy większych przebiegach. Chodzi mi o opinie użytkowników. Nie jestem naganiaczem Renault i wypowiadam się w wielu wątkach krytycznie np o luzach, sporo też korespndowalem z R w tej sprawie. Rozumiem, że ktoś znalazł czyjś post i go przytoczył ale chodzi mi o opinie tych, którzy faktycznie tym jeżdżą. 

Chodzi o proste fakty: przejechałem tyle i tyle, to mi się zepsuło. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma typowych awarii tego silnika. Jedyne co się zdarza trochę częściej to wycieki oleju spod przedniej pokrywy zaworów dolotowych i spod tego czarnego plastiku który robi tam za odmę jednocześnie. Ale Renault ma generalnie jakiś problem z wyciekami na łączeniach elementów więc nie ma co płakać.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!