Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie i wyskakujące błędy - 1.6 16v 110KM K4M


Macieq123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
Jeżdżę Renault Fleunce z 2012 roku z silnikiem K4M o mocy 110KM. Auto nabyłem w zeszłym roku z bardzo niskim przebiegiem (jedynie 57 tys. km, stan obecny 74 tys. km). Szybko okazało się, że silnik ma problem ze zużyciem oleju - sięga ono około 2 litrów na 10 tys. km. Dodatkowo cyklicznie wyskakują błędy: "Skontroluj regulator prędkości" oraz "Skontroluj układ wtrysku paliwa". Zdarza się to stosunkowo rzadko (~raz na 2 miesiące), jednak w ostatnim czasie samochód zaczął mocno szarpać przy puszczeniu gazu. Co ciekawe szarpanie jest znacznie silniejsze, gdy klimatyzacja jest włączona.
Tak więc podsumowując: autko ma problem z szarpaniem, braniem oleju oraz kulturą pracy (wtedy, gdy wyskakują błędy). Kroki, które zostały podjęte to właściwie tylko wymiana oleju, płukanka oraz wymiana odmy (uszczelnienie jej). Przebieg nie wskazuje na zużycie silnika, stąd moje pytanie: czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim, przerabiał taki temat? Może macie jakieś sugestie, pomysły co można spróbować zrobić. Z góry dziękuję za odpowiedzi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Macieq123 napisał:

autko ma problem z szarpaniem, braniem oleju oraz kulturą pracy (wtedy, gdy wyskakują błędy).

Kroki, które zostały podjęte to właściwie tylko wymiana oleju, płukanka oraz wymiana odmy (uszczelnienie jej).

I/ Krok podstawowy;

    a/ wymiana świec,

    b/ zapewnienie aby świece i cewki były suche i czyste,

    c/ czyszczenie przepustnicy,

II/Jazda w dwa auta i  obserwacja dymu w czasie jazdy. Olej przedostający się;

      - pierścieniami       -  będzie widoczny przy wysokich obrotach i mocnym deptaniu gazu,

     -  uszczelniaczami  -  przy schodzeniu z obrotów na zamkniętym gazie,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać, kroki podstawowe zostały podjęte - świece są niemal nowe (mają przejechane zaledwie 10 tys. km), cewki są czyste i suche, a przepustnica w obrazie z kamery inspekcyjnej wygląda jak nowa. Przeprowadzę test z dymieniem i odezwę się z rezultatami. 

Edytowane przez Macieq123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Szarpanie i wyskakujące błędy - 1.6 16v 110KM K4M
  • 2 tygodnie później...

Witam, 
Powracam do tematu, ponieważ powziąłem następujące kroki:
1. Odmoczone zostały pierścienie tłokowe oraz powierzchnie tłoków. Efektem tego jest wyższa kompresja (od 0,5 do 1 bara więcej na każdym cylindrze). Całe to działanie od początku miało na celu pozbycie się problemu brania oleju (aktualnie prowadzę długodystansowy test zużycia oleju - o efektach napiszę w przyszłości).
2. Kompletnie wyczyszczony i uszczelniony cały górny dolot (chodzi tu o ten plastikowy element na nad pokrywą zaworów, dodatkowo uszczelniona i wyczyszczona odma. W dolocie było MNÓSTWO oleju (przepustnica czysta, sucha). Tutaj pojawia się pytanie: skąd on się właściwie wziął? Liczę na jakieś sugestie. 

Zwracam się również z pytaniem co mogę zrobić z szarpaniem podczas jazdy. Efekt szarpania/dławienia nasila się przy puszczaniu gazu, ale też przy w miarę jednostajnej jeździe. Szarpanie przy wyłączonej klimatyzacji jest niemal niewyczuwalne (zaryzykowałbym stwierdzeniem, że naturalne dla silnika spalinowego), natomiast wyraźnie je czuć, gdy klimatyzacja jest włączona. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Macieq123 napisał:

skąd on się właściwie wziął? Liczę na jakieś sugestie. 

Skroplone opary z odmy silnika.

Szarpanie występuje przy nadmiernie wypżedzonym zapłonie i niskiej dawce paliwa. Włączenie klimatyzacji zwiększa tylko obroty jałowe, ale stanowi duże obciążenie mechaniczne wału silnika.

Wszystko wskazuje na źle pracujący zespół zmiennych faz rozrządu.

 

Musiał być wymieniony rozrząd. Może szarpanie jest następstwem tej operacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko powiedzieć, auto mam od czerwca 2022, a rozrząd był wymieniany przez poprzedniego właściciela w 2018 roku. Interwał wymiany rozrządu dobiega końca, macie Panowie jakieś sugestie co do marki rozrządu? Oczywiście w grę wchodzi też wymiana koła zmiennych faz rozrządu. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsze, żeby to zrobił mechanik dobrze znający ten silnik stosując blokady. Prędzej możesz interfejsem podejrzeć pracę tego silnika.

Poczytaj tematy związane z kzfr i jego zaworem sterującym.

Mam pełnoletni samochód z tym silnikiem i między wymianami nie ma żadnego ubytku oleju. Przebieg dwukrotnie większy od Twojego - tylko pb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Macieq123 napisał:

 macie Panowie jakieś sugestie co do marki rozrządu? Oczywiście w grę wchodzi też wymiana koła zmiennych faz rozrządu. 

 

Moja sugestia to oryginał. To nie są dużo większe koszty, a pewnik. Koszt ok 1000zł za komplet na Allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej omijać pasek Continentala. KZFR tylko oryginalne czyli Delphi. Najciekawsza jest pompa wody bo praktycznie wszystkie są chińskie. Sam kiedyś kupiłem zestaw Gates i pompa była chińska, napinacz kanadyjski, ale łożysko chińskie.

Do kompletu warto wymienić wielorowkowy i jego napinacz. @Andrzej-2010pisał również o konieczności wymiany koła pasowego wału co 160 tyś. km - może być ono przyczyną uszkadzania paska wielorowkowego a w konsekwencji przeskoczenia rozrządu. Sam oczywiście koła pasowego wału nie wymieniałem, ale warto o tym pamiętać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, szwagier24a napisał:

może być ono przyczyną uszkadzania paska wielorowkowego a w konsekwencji przeskoczenia rozrządu

A jak miałoby nastąpić owo uszkodzenie? Chodzi mi o zjawisko fizyczne a nie przekonanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twierdzenia o konieczności wymiany koła pasowego napędu osprzętu co 160.000 km to lekka przesada, spokojnie wytrzyma ponad300 kkm. Może zdarzyć się wyjątek zwłaszcza w silniku 1,9 dci i rozwarstwić się wcześniej, ale trudno przeoczyć wcześniejsze objawy począwszy np. od braku np. ładowania.

Godzinę temu, Pepone napisał:

A jak miałoby nastąpić owo uszkodzenie?

Uszkodzenie polegające na rozwarstwieniu się tego koła może spowodować zeskoczenie paska osprzętu a ten z kolei może wkręcić się pod pasek rozrządu. Katastrofa gotowa, były opisywane takie przypadki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!