Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie do 2 tys obrotów.


witek6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

może ktoś będzie w stanie pomóc, bo nie wiem jak dokładne interpretować dane z pyclipa dla silnika K4M 1.6 16v, a walczę z pewnym problemem:

 

na wolnych obrotach trzyma idealnie równo na 700 tyle ile faktycznie żąda sterownik, jednak mimo to silnik drga i to się przenosi na podwozie. Słychać też że trochę strzela z rury wydechowej. Dodatkowo podczas jazdy do 2000 tys obrotów słabo ciągnie, a po 2000 nagle jakby dostawał kopa. Kiedy próbuje jechać np. na 3 na 1750 obrotów z równą prędkością to wyraźnie auto szarpie przód-tył. 

 

To się zaczęło dziać po wymianie rozrządu wraz z KZFR i czyszczeniem przepustnicy, ale mechanik jest na długim urlopie i jestem w kropce...Oczywiście rzeczy typu świece, cewki, olej, filtry były wymieniane niedawno. Czy możliwe żeby rozrząd źle został ustawiony? Albo żeby przy tych naprawach coś zostało źle złożone co odpowiada za szczelność dolotu?

 

Wyniki z pyclip na wolnych obrotach:

- kąt wyprzedzenia zapłonu oscyluje między -2 a +17 st

- ciśnienie w kolektorze wynosi ponad 50kPa, co ciekawe trzyma się podobne do 2000 obrotów, a potem wskakuje na wartość około 32kPa

- koretka długoterminowa wynosi -23%, zaś krótkoterminowa oscyluje na dużym minusie około -30%

- czas trwania wtrysku 3.42ms

- skorygowanie spalania stukowego 1,13st

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie oleju przestawia koło zfr, bo elektrozawór sterowania go nie blokuje. Drgania silnika i ciśnienia w dolocie to tylko następstwa, podobnie jak korekty.

Przy hamowaniu silnikiem zawór się domyka redukując wyprzedzenie zapłonu - szarpanie "przód-tył" To powinieneś sprawdzić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpiąłem ten zawór i sprawa wygląda tak:

 

- na wolnych obrotach bez zmian. Dodam, że gdy dodaję gazu i to obroty ładnie schodzą do 700 i dopiero po paru sekundach zaczyna szarpać znowu przód-tył. W kabinie czuć to najlepiej na miejscu pasażera. Gdy zbliżyłem ucho przez kratki gdzie jest chłodnica to słychać że źródłem jest coś co znajduje się w okolicach pokrywy rozrządu na dole i wykonuje pracę przez kilka sekund, przerwa i znowu kilka sekund i to trzęsie na wolnych nadwoziem. Gdy włącza się wentylator chłodnicy to drga wyraźnie słabiej. Może to jednak coś osobnego, np. źle założona jakaś rolka przy wymianie rozrządu?

 

- szarpanie podczas jazdy całkowicie zniknęło, jedzie się zdecydowanie przyjemniej 😍 czy to oznacza że zawór jest do wymiany czy próbować go jeszcze wykręcić i umyć? Jest wokół niego sporo brudu, starego oleju itd.

 

- wydaję mi się, że z odpalaniem też jakoś mu lżej bez tego zaworu

 

- na desce pokazał się błąd "sprawdź wtrysk", ale zakładam, że tak ma być

Edytowane przez witek6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest

Godzinę temu, witek6 napisał:

czy to oznacza że zawór jest do wymiany czy próbować go jeszcze wykręcić i umyć? Jest wokół niego sporo brudu, starego oleju itd.

Pracę zaworu - zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu podejrzysz w jeździe.

Czy to trzęsienie silnikiem powstaje po otwarciu zaworu pochłaniania oparów paliwa? Miałem podobnie, chociaż wtedy nie zmierzyłem wyprzedzenia zapłonu, ale obroty chwilowo rosły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W porządku, wyczyszczę go i wtedy sprawdzę jak wygląda jego praca. Swoją drogą w przypadku gdy go odpiąłem w jaki sposób były sterowane fazy rozrządu? Jakiś tryb awaryjny?

 

Jeśli chodzi o zwór pochłaniania oparów paliwa to nie pomyślałem o nim, zweryfikuję to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odpioles zawór to nie bylosterowane zmienne fazy - stąd błąd bo przerwa w obwodzie.

Zawór do wymiany na Pierburga.

Szarpanie mogłeś mieć po czyszczeniu przepustnicy. Przepustnica się przyuczy to przestanie.

Trop z zaworem par paliwa słuszny- pracuje jednokierunkowo. Jest uchylany modulowanym napięciem.

Wysokie korekty: zobacz jak pracują sondy lambda.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z urlopu wrócił mechanik. Byłem u niego i jak usłyszał, że po odpięciu elektrozaworu nie szarpia poniżej 2tys to od razu chce wymieniać zawór i tyle. Ale to koszt ponad 400zł, dlatego chciałbym się jeszcze upewnić, że faktycznie ten obecny jest zły. Wykonałem test (na rozgrzanym silniku) przy obrotach na których występuje szarpanie (1 i 2). Odłączyłem również zawór i wtedy dopiero po przekroczeniu 5tys coś się dzieje na wykresie (3). Ogólnie chyba zadane i odczytane położenie wałka wygląda w porządku. Czy to by znaczyło że jednak zawór działa poprawnie i trzeba szukać gdzie indziej?

 

 

1.jpg  2.jpg  3.jpg

 

Podmieniłem zawór kzfr z innego auta gdzie wszystko chodzi dobrze i efekt jest ten sam czyli szarpanie do 2 tys obrotów...Czy w takim razie podejrzanym zostaje kzfr które mogło zostać źle założone? Można to w jakiś sposób sprawdzić bez zaglądania w rozrząd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem umówiony na sprawdzenie rozrządu, bo zawór odpadł definitywnie jako przyczyna. Pytanie do Was - jeżeli na odpiętym elektrozaworze auto śmiga jak z salonu to czy mogę przez te kilkanaście dni jeździć na odpiętym i się nie męczyć? Czymś to grozi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.09.2023 o 12:54, witek6 napisał:

Czy w takim razie podejrzanym zostaje kzfr które mogło zostać źle założone?

Można to w jakiś sposób sprawdzić bez zaglądania w rozrząd?

1/ Główny błąd prawdopodobnie  - to wymiana rozrządu bez blokad a tylko na znaki,

2/ Dodatkowo potwierdzają to pomiary ;

W dniu 25.09.2023 o 15:30, witek6 napisał:

Wyniki z pyclip na wolnych obrotach:

a/ kąt wyprzedzenia zapłonu oscyluje między  -2   a   +17 st

b/ ciśnienie w kolektorze wynosi ponad 50kPa,

3/ Za złym ustawieniem świadczą wyniki. Powinno być ;

      - ad a/   -1  do + 1 ,

      - ad b/ ok; 32 kPa

4/ Po prawidłowym ustawieniu rozrządu należy dokonać pomiarów ( obroty b; jałowego, temperatura płynu ok;90 C )

          - podciśnienie,

         - wyprzedzenie zapłonu,

         - temperatura płynu chłodzącego,

         - wykresy sond lambda,

         - położenie przepustnicy,

         - temperaturę otwarcia i zamknięcia termostatu,

        - ciśnienie oleju

 

 

 

 

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, witek6 napisał:

Mechanik zarzekał się że użył blokady, ale jak widać z marnym skutkiem...

Dlaczego sądzisz, że ustawił rozrząd z "marnym skutkiem"? Dopóki nie sprawdzisz nieprawidłowości ustawienia rozrządu to trudno posądzać mechanika o błąd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!