Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie jest to mój pierwszy post jak coś źle napisane albo dział to przepraszam. A wiec mój wóz to reno megane combi 3 1.6 16v benzyna gaz. 

I problem pojawił się po wymianie akumulatora najpierw było słabe ładowanie pan stwierdził miernikiem, że słabe a później regeneracja alternatora regulator podobno oryginalny Bosch. Od tego momentu awaria ładowania tylko, że raz się włączy i zaraz zgaśnie. Elektryk stwierdził błąd USM modułu w komputerze jest błąd regulacja napięcia i linia upc-alternator i teraz prośba co można zrobić albo jakaś podpowiedzieć od czego zacząć aby to zdiagnozować dzięki z góry

3A390678-B693-4FD8-9059-57D6C9C831DC.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Woltaren napisał(a):

problem pojawił się po wymianie akumulatora ;

  - najpierw było słabe lądowanie - pan stwierdził miernikiem że słabe,

  - a później regeneracja alternatora, regulator podobno oryginalny Bosch

Słabe -to znaczy jakie???

Prawidłowe ładowanie w megan III   to ; 13 V – 15 V ;

     -  o napięciu ładowania nie decyduje tylko regulator napięcia,

     -  ale również moduł UPC - znajdujący się pod maską,

     -  steruje on regulatorem napięcia  -  poprzez cienki pomarańczowy przewód - łączący alternator z modułem,

Godzinę temu, Woltaren napisał(a):

od tego momentu awaria ładowania tylko, że raz się włączy i zaraz zgaśnie,

  - elektryk stwierdził błąd USM modułu w komputerze,

  - jest błąd regulacja napięcia i linia upc-alternator

Co znaczy  zaraz zgaśnie ???

Podaj kod tego błędu,

Clipem wykonać w MIII - test alternatora 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej 2010 lądowanie było 12,6 

a usterka ładowania raz się załączy i zaraz zgaśnie i czasami dwa razy w ciągu 5 min a może być spokój 2tyg elektryk robił test alternatora i jest ok a kod błędu tylko mam to co na zdjęciu i już nie wiem a wszystko zaczęło się dziać od wymiany akumulatora i regeneracji alternatora

Edytowane przez Woltaren
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejności do sprawdzenia połączenia alternatora z USM. Cienki pomarańczowy kabelek, który wychodzi z alternatora powinien mieć przejście do złącza MT1 w module USM. Pin numer 1 tej czarnej wtyczki. 

Niech elektryk sprawdzi napięcie na tym przewodzie, powinno zawierać się między 4-10 V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem dalej został jeszcze raz sprawdzałem komputerem i jest błąd 920f81

UPC alternator link chciałbym spróbować wymienić sam regulator napięcia czy to coś da ? I teraz jeszcze mam prośbę czy jest ktoś w stanie powiedzieć jaki jest oryginalny regulator boscha bo taki był albo gdzie kupić dzięki z góry za pomoc 

83F5D813-4460-4F35-BC37-97FEFE6D6590.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Woltaren napisał(a):

jaki jest oryginalny regulator boscha bo taki był,

albo gdzie kupić dzięki z góry za pomoc 

Na starym regulatorze masz numer,

   -regulator musi być boscha lub valeo,

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam odgrzewana temat bo problem cały czas jest kupiłem alternator nowy kupiony do vinu samochód czyli powinno być ok  i cały czas jest usterka ładowania nie gaśnie podpięty pod komputer i i moduł umc podmieniony i problem cały czas ten sam może być uszkodzony akumulator ?.

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6 :!: - Prezes 

EDYCJA:

Usterka została zlokalizowana problem był po stronie regulatora napięcia miałem wymieniony alternator na nowy firmy Denso po numerach vin i problem był odrazu usterka ładowani kupiłem używany alternator i przemieniłem regulator napięcia  na

oryginalny i problem jak ręką odjął więc tyle w temacie pozdrawiam 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6 :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!