Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

MII zalewanie schowka w podłodze


Rekomendowane odpowiedzi

Tak woda w niewielkiej ilości ale jednak skrapla się na zewnątrz wanienki, tej gumy i na przewodach którymi leci zimne powietrze i skroplona zimna woda w okolicach nagrzewnicy. Te elementy się zawilgacają. W poprzednim samochodzie potrafiło się tej wody skroplić na bałkanach podczas długiej jazdy tyle, że żona co postój ze szmaty ze szklankę wykręcała. Tyle, że w nissanie woda kapała z obudowy na wycieraczkę gumową a w reno wkapuje powolutku w pianki spływając po tej osłonie gumowej. Nawtykałem tam suchych szmatek i dzisiaj po 50km jazdy już były lekko wilgotne. Moim zdaniem niedopracowany system. Przy krótkich przebiegać to samo odparuje Ale jak jedziesz do Chorwacji w 4 osoby na klimie to lepiej szmatki wymieniać. PS Bez urazy! nie miałem zamiaru wskazywać na głupotę a jedynie polecam nie  zakładać że ktoś tam może nie mieć racji. Namordowałem się z tym co niemiara aż mnie ręce przez tydzień bolały. Teraz rozkopałem tapicerkę z tyłu i osuszam. Mokro było jakby ktoś parę szklanek wody wylał. No i zaczęło pleśnieć. 

Edytowane przez narkules
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Megane II, odpływ z parownika drożny (leci jak z kranu pod samochód), nigdzie nie zlokalizowałem "wycieków" z klimy a woda przy załączonej klimatyzacji wciąż się zbiera w schowku od strony pasażera. Czy odprowadzanie wody z podszybia ma jakiś wpływ na cieknącą wodę z klimy? (od tygodnia nie pada, jeżdżę używając klimy i schowek zalany). Proszę o rady.

Dobra, ponieważ pewnie nie doczekam się odpowiedzi, zlokalizowałem wyciek. Mimo, że woda spływa pod samochód, to przelewa się przez filtr pyłkowy. Czyli jeżeli się nie mylę to mam zapchany (nie do końca) odpływ przy uszczelce na dół?

Czy można z mieszalnika wyciągnąć tą karbowaną plastikową rurkę, która wchodzi potem do schowka? i drucikiem przeczyścić kanał?

Dla potomnych:

Problem rozwiązany (nic tak nie motywuje do pracy jak "cisza w eterze"). Mimo, że kapało i to dosyć konkretnie ze spływu pod samochodem, to po odgięciu uszczelki pod parownikiem woda w niej stała. Kawałek drucika, 30 minut rzucania mięsem, strzykawka 100 ml z koszulką termokurczliwą włożoną między parownik a uszczelkę i 25 pełnych strzykawek pod ciśnieniem. Syf, kawa, smoła i inne takie i....leci jak z kranu czysta woda. Żeby się upewnić, wyciągnąłem karbowaną rurkę, która doprowadza zimne powietrze do schowka (obrócić o 45 stopni w lewo i sama wyjdzie). Przy okazji widać dość dobrze parownik i można go spryskać Frionet'em dla odgrzybienia. Strzykawka i znowu 2 litry wody do środka (tym razem już piętro wyżej). Po całej operacji trzeba (można) nacisnąć gumkę żeby mieć pewność. Jak będzie sucho to sukces.

Podszybie (kanały) nie mają kompletnie nic wspólnego z klimatyzacją, ba powiem więcej z zalewaniem schowków też nie - no chyba że ktoś ma pognite blachy pionowe w ramie drzwi.

Dziękuję i może się komuś przyda.

Edytowane przez sipexcom
Problem rozwiązany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Podzielę się swoim doświadczeniem z zapchanym odpływem klimatyzacji bez rozkręcania i wyciągania wanienki i gumy.

Za ok 50zł nabyłem kamerkę inspekcyjną na chińskim allegro i przy pomocy smartfona, przez otwór od rurki na schowek udrożniłem sobie odpływ. Było troszeczkę manewrowania by trafić kamerką w odpływ bo ręka nie wprawiona, ale pomysł sprawdził się w 100%. Po zabiegu, przez ten sam otwór wlałem jeszcze 1,5 litra wody by wypłukać wanienkę i po ponownym sprawdzeniu kamerką było już czysto. Kamerka z podświetleniem, więc wszystko widać idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

hej miałem to samo zalewanie schowka + cała podłoga od strony pasażera, wjechałem na kanał bo mam w garażu zobaczyłem ile jest kręcenia, rozkręcania całą tą termiczną osłonę nad wydechem.. stwierdziłem że mi się nie chce, pojechałem do mechanika zostawiłem auto 300zł. 400gr czynnika odpływy udrożnione śmiga jak lodówka..  Może warto czasami oddać auto do kogoś kumatego i nie tracić nerwów i czasu :) 300zł to cena za filtr + uzupełnienie czynnika i udrożnienie odpływów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 4 miesiące temu...

Witam.

Przeczytałem już dosyć na temat zalewania podłogi,ale nadal się zastanawiam od czego zacząć.

Wczoraj po ok 30 min.dzialania klimy zaczęła się woda lać na wycieraczkę, wyłączyłem klimę.wieczorem wracałem i to samo po ok.30 minutach zaczęło kapać a na zakręcie lac ciurkiem,więc wyłączyłem,czy tylko czyścić górę w podszybiu może coś przytkane? miałem filmik dołączyć ale 30 mb.pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Dnia 10.08.2020 o 14:33, szyna222 napisał:

Witam.

Przeczytałem już dosyć na temat zalewania podłogi,ale nadal się zastanawiam od czego zacząć.

Wczoraj po ok 30 min.dzialania klimy zaczęła się woda lać na wycieraczkę, wyłączyłem klimę.wieczorem wracałem i to samo po ok.30 minutach zaczęło kapać a na zakręcie lac ciurkiem,więc wyłączyłem,czy tylko czyścić górę w podszybiu może coś przytkane? miałem filmik dołączyć ale 30 mb.pozdrawiam

Hej, u mnie dokładnie te same objawy. Udało Ci się uporać z tym problemem u siebie? Masz jakieś porady od czego zacząć?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Na szczęście uporałem, jeżeli schowka nie zalało odpuść sobie czyszczenia kanałów w podszybiu, na początek wejdź pod samochód i tam znajdziesz korek odpływowy,pośrodku samochodu, na środku fotelu pasażera,podniosłem samochód i nacisnąłem korek i woda się wylała ale dalej problem pozostał, poszedłem dalej wycinałem pod konsolą kawałek wykładziny i tam jest korek wyciągnąłem i przeczyscilem było dużo syfu, ale dalej się lało i w końcu silikon zaleplilem silikonem nieszczelność pod konsolą od strony pasażera i spokój, jakbyś to wszystko przeczyscil i dalej było mokro,zrobię ci foto i wyślę co zaleplilem silikonem.pozdrawiam

 

:lapka:

Regulamin forum się kłania.

Uprasza się o : 

- czytanie przed wysłaniem, co palce nastukały na klawiszach,

- stosowanie odpowiednich znaków przestankowych :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Cześć

Chcę profilaktycznie przeczyścić ujście klimy

Czyścił ktoś tym sposobem? autor pisze o demontażu schowka i jakiejś rurki. Chyba wiem o którą chodzi ale jak z jej demontażem?

Druga sprawa, dysponuje ktoś rysunkiem, jak to wygląda i gdzie dokładnie mam tam dłubać drutem lub dmuchać powietrzem?

Muszę to sam zrobić bo w moich okolicach to chcą demontować całą góre, a jak im tłumaczę, że można od dołu -" to że się nie da", więc machnąłem ręką i sam to zrobię, normalnie bałbym się im dać do ręki auta  :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem warto odciąć tę "klapkę" z gumowej rurki (odpływu) skroplin klimatyzacji, która ma teoretycznie zabezpieczyć przed dostaniem się syfu do spływu a u mnie była powodem wlewania się wody z klimy do auta. Od 3 lat spokój po tej operacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jak będę miał dostęp do kanału,  z ziemi ciężko tam się dostać. 

Teraz chce zrobić od góry,  sposobem jak najmniej czasochłonnym i najprostszym 

Edytowane przez krzychu83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wiem gdzie ona jest, ale bez kanału zapomnij, wymacać może i się da :) , ale jakiekolwiek inne czynności odpadają.

Chodzi mi o ten konkretnie sposób co na filmie...rurka to ta od chłodzenia schowka, ją trzeba wymontować io  nią mi chodzi, a nie o tą końcówkę, którą woda wydostaje się na zewnątrz.

Edytowane przez krzychu83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

witam, postanowiłem podzielić się moim najnowszym doświadczeniem z zapchanym odpływem klimatyzacji w M2, nie wiem czy w tym temacie było to konkretnie opisane, przejrzałem pobieżnie te posty ale mimo wszystko zasugeruję wam sposób usunięcie tej usterki. Pojeździłem tegorocznego lipca sporo po kraju z włączoną klimą i zaczęła się sączyć woda po podłodze od strony pasażera, na koniec okazało się, że cała podłoga pływa w wodzie. Skończyło się demontażem całej wykładziny i wszystkich gąbek z podłogi. O ile wykładzina wyschła na słońcu w 3 godziny to gąbki suszyły się ... tydzień? Zdemontowałem ten gumowy grzybek, którym woda z klimy jest odprowadzana na zewnątrz i o dziwo był czyściutki jakby z półki sklepowej zdjęty i na dodatek miał już urwaną tą klapkę na końcu, czyli znak, że ktoś już kiedyś przede mną to wyciągał i czyścił i wiedział, że tą klapkę należy odciąć (fotka grzybka zapożyczona z neta z widoczną klapką, którą należy bezwzględnie odciąć). W takim razie sprawdzam podszybie, ale tam czyściutko i sucho, wąż odprowadzający wodę z podszybia drożny, zresztą na końcu tego węża również jest taka klapka, którą też należy odciąć, ale to zrobiłem osobiście wcześniej czytając o zapchanym odpływie z podszybia. Jak się okazało, koniecznym było zdemontowanie wanienki plastikowej, do której najpierw spływa woda z klimy i przez otwór w niej leci do tego gumowego grzyba i grzybem wylatuje pod auto. Wanienka znajduje się nad grzybem i ciasno do niego przylega, posiada przegrody i otwór, przegrodami woda spływa do otworu, który łączy się z otworem w grzybie i woda zlatuje pod auto. Okazało się, że coś zapchało otwór z wanience, a co??? zobaczcie sami (fotka moja). Jak te monety się tam znalazły pozostaje dla mnie zagadką, całe 2 zł i 70 gr (dodatkowo fotka wanienki częściowo wysuniętej, ale można ją i nawet trzeba wyjąć całkiem i wyczyścić, bo różne skarby można w niej znaleźć)?

3.jpg

2.jpg

1.jpg

Edytowane przez prezes72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!