Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Montujemy TEMPOMAT w MII


Driver

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym się tylko dowiedzieć skąd mam wyciągnąć kable do przycisków 0 R + - nie mam wtyczki przy kierownicy. przycisk przy ESP jest już założony kostka również była. Czujniki przy pedałach są. Które przewody idą do sterowania, i jak je podłączyć pod microstyki?? Muszą być jakieś oporniki??? Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://megane.com.pl/topic/9473-montujemy-tempomat-w-mii/page__view__findpost__p__200842

W tym poście masz zdjęcie wtyczki i zakreślone na czerwono piny do sterowania. Wtyk ten jest pod kierownicą. Trzeba zdjąć osłony wokół kolumny kierowniczej żeby się do niej dostać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam mam pytanie bo już się zawinąłem czytając wszystkie posty.

 

Mam Megane II ph1 i chce zainstalować tempomat.

- Kupiłem już przyciski koło regulacji podświetlania i zamontowałem gdyż w tym miejscu miałem instalacje podpiętą i była biała kostka ;)

- Przyciski na kierownicy chce mieć oryginale więc wyciąłem w poduszce miejsce pod nie.

i tu mam problem bo znalazłem dwa piny w zwijaku i do nich podłączyłem przyciski.

Aktywowałem tempomat ale nie działa , tzn nie reagują przyciski :/

czy z drugiej strony zawijaka też muszę znaleźć piny i do nich podprowadzić kable?

 

rozumiem że te muszę podpiąć

 

sygnał stąd

 

photo14.jpg

 

tu ?

 

photo5ca.jpg

 

żeby było połączenie przyciski zwijak - zwijak przyciski w kierownicy ?

Edytowane przez lysy1980
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sygnał stąd

tu ?

 

żeby było połączenie zwijak-zwijak przyciski w kierownicy ?

 

lysy1980,

 

dokładnie tak jak napisałeś. Jeśli nie chcesz wymieniać pająka, łączysz 2 piny z kostki z 1 zdjęcia, z tymi wskazanymi na 2 zdjęciu.

 

 

Po roku powolnego kolekcjonowania części i 3 próbach montażu udało mi się dołączyć do szczęśliwego grona posiadaczy tempomatu. Podziękowania dla twórców tematu :)

Edytowane przez karolm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok i wszystko działało tylko miałem źle dobraną kostkę pod poduszką i mi wypadała, więc postanowiłem dolutować tam 2 kabelki i zrobić porządną kostkę żeby było wszystko rozbieralne.

Jak się włączy tempomat koło regulacji świateł to komp go aktywuje, ale przyciski pod kierownicą przestały reagować :-( przelot przez pająka jest i wszystko ok i sygnał wchodzi do kostki z dwoma kablami sprawdzane miernikiem.

Czy jest możliwość że komp złapał jakiś błąd i trzeba go zresetować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak się składa, że jakieś 10 minut temu odebrałem paczkę z nową kierownicą do laguny II, wklejam zdjęcie:

image0ugu.jpg

 

image0rcr.jpg

 

Porównaj ilość frezów i wtyczki, jest duża szansa, że będzie pasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy to coś pomoże:

Dzisziaj nabyłem drogą kupna skórzaną kierownice od Laguny III w wersji sport.

Niestety kierownicy nie da się zastosować do SCII bez dość poważnych przeróbek.

Nie pasuje niestety elektronika tempomatu,sztyca i wtyczka sygnału.

to cytat z naszego forum nt. przekładki kierownicy do SCII

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzono kierownica z laguny II pasuje do megane II teraz z kolei jest pytanie czy poduchszkę z laguny nożna podłączyć (kostki są te same) i jaka jest oporność na przełącznikach tempomatu z laguny proszę jeśli ktoś ma dostęp do zestawu z laguny o sprawdzenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dzisiaj wziąłem się za niedziałający tempomat i ograniczenie prędkości. Przycisk pod kierownicą działa, na desce rozdzielczej też widnieje ikona jak się naciśnie, czujniki na gazie, hamulcu również są. Ale gdy otworzyłem kierownicę jest luźna wtyczka i nie ma kostki do podłączenia :) Dodam zdjęcia środka kierownicy i zza kierownicy gdzie są połaczone kości. Da się może połączyć (zmostkować) jakieś kable zza kierownicy z tymi w środku aby działało?

Proszę o pomoc.

post-44339-0-27114500-1340813947_thumb.jpg

post-44339-0-95636800-1340813960_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Pająk" pod kierownicą masz od modelu bez tempomatu i zostało Ci tylko kupić pająka od wersji z tempomatem. Rozumiem, że od kupna samochodu tempomat nie działał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!