Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Montujemy TEMPOMAT w MII


Driver

Rekomendowane odpowiedzi

Funkcjonować bedzie identycznie, a wygląda całkiem fajnie, za to koszt to zaledwie 20 zł.
uważaj, bo SC lubią się palić m.in. od takich pajęczyn
Jak wiesz jak podłączyć w Scenicu to podziel się wiedzą, a jak nie to dzięki za zainteresowanie.
na tych 29 stronach wszystko jest opisane, raczej nic nowego nikt nie wymyśli :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem cały wątek, ale tego co istotne nie znalazłem.

Oto co wymyśliłem z pomocą czeskiego forum Scenica:

Znalazłem też schemat ideowy:

 

thumb_hosting_zdjec_1371922153__schemat_temp1.jpg

 

 

 

Element 1081 to przełącznik tempomatu (ten główny pod kierunkowskazami), który należy podłączyć do białej kostki z trzema pinami.

Element 331 to dwa przełączniki <R O> i <+ ->. Podłączone są przez rezystory 100, 270 i 900 oHm. W oryginale są na kierownicy.

 

I jeszcze jeden schemat:

 

thumb_hosting_zdjec_1371922860__schemat_temp2.jpg

 

Tylko, gdzie to podłączyć? Próbowałem zajrzeć za przełączniki regulacji wysokości świateł, gdzie w Megane jest wtyczka tempomatu.

 

thumb_hosting_zdjec_1371920860__za_panelem_sterowania_wys_swiatel.jpg

 

Jest tam u góry pomarańczowa wtyczka do niczego nie podpięta (z drugiej strony są tylko zaślepki), może to właśnie o nią chodzi? Próbowałem wyjąć ten cały panel, ale nie bardzo mi się udało, trzymają to jakieś zatrzaski, ale gdzie je podważyć, aby nic nie uszkodzić?

 

********************************************

Ta pomarańczowa wtyczka to zły trop, jeszcze raz poczytałem na czeskim forum z pomocą translate.google.pl

 

 

Przełączniki należy podłączyć pod kierownicą, to znaczy wyjąć te dwa piny i przylutować do wcześniej przygotowanego modułu przełączników z rezystorami (symulacja elementu 331):

 

thumb_hosting_zdjec_1371927745__temp_cz_tyl.jpg

 

Oto link do czeskiego forum http://grandscenic.forumn.org/t363-tempomat, może ktoś coś więcej doda.

 

I jeszcze opis wtyczki białej - do głównego włącznika tempomat/ogranicznik (element 1519 zawiera kilka wtyczek):

 

thumb_hosting_zdjec_1371978940__schemat_temp_1081_biala_wtyczka.jpg

 

Opis wtyczki, z której pobieramy dwa piny do sterowania <R O> <+ ->:

 

thumb_hosting_zdjec_1371979273__schemat_temp3.jpg

 

Widok od strony wtyczek:

 

thumb_hosting_zdjec_1372007566__pajak_z_tyl.jpg

 

Podłączenie wydaje się teraz trywialnie proste, jeżeli oczywiście umiemy posługiwać się lutownicą. Spalić, uszkodzić raczej nic nie można, chociaż jak ktoś bardzo będzie chiał i pozamienia kable to może i tak.

 

Na koniec aktywacja komunikatów na wyświetlaczu CLIPem, ale i bez tego tempomat działa.

Edytowane przez dartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No dobra, chcę zainstalować tempomat w MII, niestety nie mam białej kostki, więc muszę przeciągnąć wiązkę. Taki zupełnie lewy w kwestii tempomatu nie jestem, zainstalowałem w Lagunie, ale tam wszystko oprócz przycisków było gotowe.

 

Powiedzcie mi - jak się sensownie przecisnąć przez gródź i gumową zaślepkę? Od strony kabiny jest łatwo dostępna, dużo gorzej jest niestety od strony komory silnika. Co trzeba zdemontować? Filtr powietrza co najmniej, coś jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • 1 miesiąc temu...

Pytanie

Czy kable od guzików sterowania można puścić bezpośrednio do złączki pod maską. W kostce pod kierownicą mam co prawda miejsce na przewody jak każdy ale z zwijacza nie wystają żadne piny więc jest to pozbawione sensu. Gdzie jest 1337 czy uznaniowo podkradamy oświetlenie i + po zapłonie.

Panowie ponawiam Prośbę o informację czy mogę kable z guzików puścić do komputra bezpośrednio.

W załączeniu zdjęcie.

thumb_hosting_zdjec_1380781968__photo14.jpg

Edytowane przez Obiboc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

 

Przeanalizowałem cały wątek i zastanawiam się nad uruchomieniem tempomatu. Większość tematów dotyczy jednostek diesla, dlatego mam pytanie jak to wygląda w przypadku silników benzynowych? Posiadam Megane II 1.6 16v z 2004r. Wstępnie zweryfikowałem instalację i wygląda to tak: pod modułem regulacji świateł jest biało-czarna kostka z pięcioma przewodami (mam ASR i obok wyłącznika jest zaślepka, którą można wyjąc i wstawić przełącznik tempomatu), wtyczka z przewodami do poduszki posiada dwa dodatkowe przewody do modułu sterowania tempomatem (sterowanie i sygnał powrotny), przy pedale sprzęgła są dwa czujniki - jeden na górze i jeden na dole. Brakuje wtyczki pod poduszką w kierownicy do podłączenia przycisków (zwijacz w wersji bez tempomatu) i oczywiście przycisków oraz odpowiedniej wersji poduszki z miejscem dla przycisków. Pytanie - czy przy istniejącej instalacji i silniku 1.6 16v jest szansa na pomyślne uruchomienie tempomatu (czy komputer w silnikach benzynowych jest na to przygotowany)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety nie mam znajomego z clipem. Poszukam dalej, może znajdę coś taniej.

 

Dodano: 17 paź 2013 - 20:45

Jestem po montażu tempomatu w moim Szczeniaku. Bardzo dobrze miejsca na guziki wycina się szlifierką kontową. Swoją zamontowałem w imadle z gruba tarczą i delikatnie szlifowałem miejsca na guziki.

Edytowane przez Matys0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy może ktoś orientuje się jaki typ pinów / konektorów jest wykorzystywany w tej kostce

thumb_hosting_zdjec_1382117258__photo14.jpg

Chcę wypiąć dwa odpowiednie przewody z tej kostki i połączyć z kablami od sterowania zakończonymi odpowiednimi konektorami męskimi (być może uda się wykonać odpowiednią wtyczkę 2 pinową). Niestety nie wiem jakie konektory męskie kupić żeby pasowały do tych żeńskich, które wypnę z oryginalnej kostki.

 

Ok, sam sprawdziłem. Konektory to Sicma F150. Można dokupić odpowiednią złączkę na dwa piny.

 

Podłączyłem testowo zrobionego na szybko pilota z 4 przełączników i odpowiednich oporników. Wszystkie funkcje tempomatu zadziałały prawidłowo. W przypadku ogranicznika nawet pedał gazu działa prawidłowo bez żadnych modyfikacji - po wciśnięciu do oporu przyspiesza mimo załączonego ogranicznika. Teraz pozostaje zrobić sterowanie w wersji finalnej.

 

Dziękuję wszystkim udzielającym się w tym temacie za pomocne wskazówki.

Edytowane przez darek_fsw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja w swojej megance 1.9 DCI 2004 kombi zamontowałem bez problemu oryginalny tempomat i bez kombinowania. Najpierw sprawdź czy za panelem gdzie jest włacznik ESP i regulacja swiateł znajduje się biała kostka, jeżeli jest to już mamy powodzenie. Odłączamy akumulator i odczepiamy poduszkę kierownicy wciskając przez mały otworek od tyłu śrubokręcik i wysuwamy poduchę do góry.Odłączamy dwie kostki z poduszki. Odkręcamy śrubę torx 30 trzymającą kierownicę.Demontujemy manetkę oczywiście mając prosto koła.Demontaż jest łatwy jedna śruba od góry i cztery kostki od wewnątrz. Wysyłamy swoją starą manetkę na wymianę z wersją z tempomatem.Na allegro są ogłoszenia w granicach 150 zł. Kupujemy przyciski od tempomatu i kupujemy poduszkę pod tempomat a starą sprzedajemy. No i włącznik tempomatu. Po otrzymaniu manetki ustawionej w pozycji na wprost montujemy ją z powrotem, podłączamy przyciski tempomatu i zakładamy nową poduszkę ( koszt 100 zł),podłączamy przycisk do włączania tempomatu. Całość będzie nam działać bez aktywacji w klipie tylko nie będzie się wyświetlać nic na wyświetlaczu. Po aktywacji w clipie już wszystko widzimy. Całkowity koszt tego luksusu w granicach 320 zł minus poducha tą co sprzedamy.Ja tak zrobiłem w zeszłym roku i do dzisiaj smigam tak <szukaj> pozdrawiam.

Edytowane przez n1gdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie wiem czy w tym temacie, ale jest to już gdzieś na forum opisane. Przycisk nie będzie pasował. Piny w przycisku od laguny są inaczej podłączone niż w megane i nie będą pasować do oryginalnej kostki w megane.

Można by się się trochę "pobawić" i zrobić tak, aby działało jak należy. Trzeba by było przelutować przewody w kostce (tej w instalacji auta) według schematu do Laguny.

dodano

Znalazłem ten opis. Jednaka jest w tym temacie zaraz na początku, post #29

Edytowane przez damiar
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!