Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Montujemy TEMPOMAT w MII


Driver

Rekomendowane odpowiedzi

Tempomat mam i ja :D

Ponieważ wtyk do przełącznika tempomatu miałem ukryty przy regulacji świateł, zakupiłem przełącznik (28 zł z przesyłką),

thumb_hosting_zdjec_1440924280__tempomat-wlacznik.jpg

kilka rezystorów i mikrowłączniki.

Sterowanie tempomatem zrobiłem sobie przy sterowaniu radiem i wpiąłem się z przewodami do kostki pod kierownicą.

thumb_hosting_zdjec_1440924305__tempomat-sterowanie.jpg

Aktywowałem przy pomocy elm327 i wszystko śmiga elegancko (sprawdzane wczoraj w praktyce).

thumb_hosting_zdjec_1440924294__tempomat-wyswietlacz.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rozmieściłeś + - R 0 na pilocie radia i jak to ustawienie spisuje się w praktyce?

 

thumb_hosting_zdjec_1441983277__moj_tempomat_3_sterowanie.jpg

 

+ i - są umiesczone pomiędzy przyciskami radia (szczególnie przy + to miało znaczenie bo na górze są dwa przyciski od radia i wcisnąłem się między nie z włącznikiem).

R i 0 umieszczone trochę dalej na tym zgrubieniu (tam to już zupełnie bez problemu jest z miejscem). Używałem kilka razy tempomatu ale na dość krotkich trasach i wg. mnie najczęściej użwyany jest +, żadziej - i R. 0 chyba nawet razu nie używałem.

Mimo, że tempomatu nie używam na codzień, to nie mam problemów z przyciskami po włączeniu tempomatu i nie nastepują pomyłki w naciskaniu nie tego przycisku co trzeba (nie da rady pomylić np. + z R).

Ogranicznika prędkości praktycznie nie używam, włączyłem kilka razy w formie testu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich i dziękuję za wszystkie instrukcje w tym temacie - to dzięki nim cieszę się od dzisiaj działającym tempomatem w moim Megane.

Moja Megane to 1.5 dCi 86KM z 2006r.

Biała kostka za regulacją świateł była natomiast kostki w kierownicy do podłączenia tempomatu już brak. Instrukcja fotograficzna mnie zmotywowała żeby zabrać się za temat.

Poduszkę i przyciski oraz panel z włącznikiem tempomatu znalazłem na allegro. Poduszka i przyciski kosztowały mnie 150zł, panel z włącznikiem kolejne 40zł. Stara poduszka jest na sprzedaż.

 

Uruchomić tempomat udało mi się za trzecim podejściem ale to przez własny pośpiech i nieuwagę.

Podejście pierwsze:

1) Podłączenie włącznika z białą kostką - czas operacyjny 10sek.

2) Wyjęcie poduszki, odkręcenie kierownicy, obudowy, wyjęcie zwijacza i rozebranie go do interesującego mnie stanu - czas ok 1,5h (robiłem to pierwszy raz)

3) Zgodnie z instrukcją przylutowałem przewody do pająka, poskładałem zwijacz i zabrałem się za składanie kierownicy z powrotem

4) Po złożeniu kierownicy dokręciłem przyciski sterowania tempomatem (miejsce na przykręcenie było, śrubki miałem w zestawie z przyciskami), połączyłem kable z wtyczką przycisków i założyłem poduszkę.

 

Łącznie zajęło mi to 2,5h. Pełen nadziei ruszyłem w drogę aby przetestować tempomat i zwiedzony wróciłem do domu zastanawiając się co poszło nie tak. Voilla! Brak miernika elektrycznego! Czyli pośpiech i nieuwaga po raz pierwszy.

Dodatkowo po ponownym podłączeniu akumulatora zapaliły mi się światła mijania oraz przeciwmgielne halogeny z przodu. Od tej chwili nie działają mi przeciwmgielne tylne - co ważne nie grzebałem nic przy manetce.

 

Podejście drugie:

1) Miernik w dłoń, rozebrałem kierownicę i po wyjęciu (ale nie odpięciu) pająka już widzę, że nie ma połączenia z kostką, tj. źle przylutowany kabel do taśmy od tyłu zwijacza.

2) Lutowanie, sprawdzenie połączenia między (co ważne) pojedynczymi przewodami - wszystko grało, składam i w drogę.

3) Światło przeciwmgielne tył nadal nie działa, świeci się za to błąd poduszki, tempomat nie działa.

4) Wycieczka do znajomego warsztatu, podpięcie komputera. Za pomocą CDIF2 znajomy w kilka sekund z poziomu interfejsu włączył obsługę tempomatu przez wyświetlacz, błąd poduszki mimo skasowania wrócił.

 

Łączny czas: 30min.

 

No i miałem zgryz - wizja przerwanej taśmy...

 

Podejście trzecie:

1) Po zdjęciu poduszki okazało się, że słabo podpiąłem do niej jeden z przewodów - poluzował się i wypadł. Poduszka "naprawiona", tempomat nadal nie działa.

2) Miernikiem sprawdziłem połączenia - zwarcie w miejscu lutowania do taśmy. Warto dodać, że lutować nie potrafię a moim narzędziem pracy była lutownica transformatorowa znanej i lubianej marki "Toya", więc luty były (i są) ultra-amatorskie.

3) Po poprawieniu lutów sprawdziłem czy nie ma zwarcia, poskładałem wszystko do kupy i tu niespodzianka: po podłączeniu kabli do wtyczki idącej do komputera występuje zwarcie ale jest opór na połączeniu. Czytając cały bieżący temat nie zraziłem się i sprawdziłem opory po wciśnięciu przycisków - zmieniały się po wciśnięciu.

Czas operacyjny: 1h.

 

Reasumując:

Tempomat działa, nie ma się co spieszyć bo można coś przeoczyć. Jak nie umiesz lutować to warto uzbroić się w miernik i sprawdzać wszystkie połączenia po dwa razy i mieć pewność, że wszystko działa żeby nie rozbierać kierownicy po kilka razy.

Tymczasem czy ktoś ma może pomysł dlaczego nie działa tylne przeciwmgielne? Manetki nie ruszałem, da się przekręcić, nie zapala się natomiast kontrolka na panelu...

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

Mam tempomat oryginalny z ECU silnika ( 1.5 dci 86km K9K 796), który ładnie działał do czasu - zmiany kół zębatych 5tego biegu, na takie z większym przełożeniem. (Oryginalnie skrzynia jr5 189 a założyłem koła z jr5 306). W związku z tym nie działa mi - nie włącza się tempomat na 5tym biegu.

Na 4tym działa.

Czy da się to jakoś naprawić bez zmiany skrzyni/zmiany kół piątki? Bardzo mi zależy na tempomacie również.

Mam DDT2000, chętnie też podjadę do kogoś obeznanego w temacie i nawet zapłacę.

Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj założyłem panel z włącznikiem tempomatu, udało się wyczaić za 30PLN + KW :)

Pożyczyłem od kolegi ELM327 no i mam działający włącznik, tu podziękowania dla kolegów z forum za obszerne informacje.

Przy okazji zmieniłem inspekcję oleju na 15k ;)

 

Przed chwilą wróciłem z oględzin spod poduszki, nie mam wyprowadzonego kabla do tempomatu.

Bardzo mnie to nie zmartwiło i tak zamierzam modzić w pilocie od radia.

Rozumiem, że jak już wykonam sterowanie z opornikami to muszę się podłączyć pod wtyczkę od "zwijaka" jak na ostatnim zdjęciu T U T A J ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie wlutowywałem się w zwijacz, ale wyprowadziłem dwa przewody od oporników do przewodów które idą do kostki obsługującej zwijacz i resztę - założyłem tam na odciętych przewodach od tempomatu 2 pinowe złącze i działa bez zarzutu - plus jest taki że nie musiałem absolutnie zwijacza ruszać, bo zaczynał już terkotać, a przy demontażu mogło mu zaszkodzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam i ja :notacrook:

 

Wczoraj zamontowałem wykonanego pilota, najwięcej "bawiłem się" ze zwijaczem.

Przy wertowaniu forum jest info o "śrubie", tylko nikt nie napisał gdzie ona się znajduje :)

Umiejscowiona jest patrząc z góry na zwijacz, znajduje się w środku i ściska obejmę na kolumnie kierownicy.

Po dość znacznym poluzowaniu pacjent niestety nie chciał współpracować, bałem się ciągnąć mocniej aby nic nie uszkodzić.

Wystarczy wsunąć np. palec i rozepchnąć obejmę, ciągnąc równocześnie zwijacz ku sobie.

Zlokalizowałem wtyczkę, która widnieje na ostatnim zdjęciu T U T A J.

U mnie w MII ph2 kolory tych kabli to brązowy oraz łososiowy ? Ciemno było a latarkę trzymałem w zębach :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Hej,

 

Jak wyjąć ten panel od regulacji świateł/ściemniacza tak by zobaczyć czy mam tam wyprowadzenie to tempomatu?

Oraz skąd najlepiej wziąć przycisk włączenia tempomatu z ramką?

Edytowane przez apw911
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam kolegów, właśnie postanowiłem również dorobić tempomat w mojej meganie w związku z tym mam pytanko do osób które dorabialy przełączniki w pilocie radia. Chodzi o to czy ma znaczenie do których nóżek polutujemy kable w mikrowlacznikach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!