Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

cudne autko,dwa nurtujace problemy,dziwne zac


Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich i prosze o pomoc. autko z 1998 roku, 1.6 8v z klimatyzacja.

po zakupie autka sobie testowalem klime. przy zalaczonej klimie i nadmuchu ustawionym na zimne pole mrozno jak trzeba i podczas przekrecania pokretla zimne na cieple przycisk a/c wylaczal klime.

klimatyzacje odgrzybiono, wymieniono pompe, nabito na nowo i wlasnie dziwna sprawa.

teraz klima pracuje caly czas po jej zalaczeniu bez znaczenia na jakie powietrze jest ustawione zimne czy cieple.

powiedzcie mi prosze jak powinno byc -tak jak mialem po zakupie bo juz niewiem czy poprzednio cos zle podlaczono i teraz jest ok czy moze odwrotnie i moj mechanik cos skopal.

 

kolejna sprawa to bardzo slabe ogrzewanie.dmuchawa pracuje i glowe urywa w zaleznosci od stopnia (mam 6 stopniowa) ale praktycznie nie grzeje ledwo letnie powietrze leci-oczywiscie silnik trzyma temperatura na polowie wiec powinna byc sauna doslownie.

dodam tylko ze ostatnio wymieniono termostat i filtr wewnatrzkabinowy. niestety nie przynioslo rezultatu.

w komorze silnika przewody gorace wiec niewiem co jest grane. mechanik stwierdzil ze pewnie nagrzewnica do wymiany.

no i paruja szyby ale moze to byc spowodowane powyzsza sytuacja.

pozdrawiam i pomozcie prosze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje koledzy za odpowiedz, wiedzialem ze moge liczyc na wasza pomoc.

czyli teraz kolej na wymiane nagrzewnicy i powinno byc juz ok?

w jakim stopniu uszkodzona nagrzewnica ma wplyw na parowanie szyb?

ostatnio mialem przeglad i wszystko ok, tylko pan powiedzial ze powinienem uzupelnic plyn chlodniczy-czy to normalne ze ubywa plynu w sytuacji gdy nagrzewnica jest do wymiany?

pozdrawiam i licze na pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://astra.autokacik.pl/technika/napraw/.../parowanie.html

 

Wszystko zależy jakiej usterce uległa nagrzewnica. Mogła się zapchać przez co płyn chłodniczy nie przepływa przez nią, mogła zacząć przeciekać z powodu jakiejś dziury.

Jeżeli ubywa Ci płyn chłodniczy możesz mieć gdzieś dziurkę, aczkolwiek mi w okresie letnim też trochę ubyło, a powodem nie był przeciek. Zaobserwuj ile płynu ubywa jeżeli jest to jakieś 500ml w ciągu roku to wydaje mi się, że jest to normalne tym bardziej w starym aucie.

Poszukaj czy gdzieś nie wycieka płyn chłodniczy. Nie koniecznie musi być widać na ziemi pod autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec tak, niewiem ile plynu ubywa i w jakim czasie, fakt latem zaobserwowalem male plamy pod autem ale bardzo male i organoleptycznie stwierdzilem ze to raczej woda-to podobno norma w aucie z klimatyzacja.

zamowie nagrzewnice i profilaktycznie ja wymienie.

a jak to jest z ta klimatyzacja z postu pierwszego-napiszcie jak to jest w waszych autach.

pozdrawiam

 

ale zeby 10 letnie auto od razu nazywac starym-oj oj nieładnie!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli sprężarka klimy działa cały czas może to być spowodowane uszkodzeniem zaworu trójdrożnego. Jego działanie polega na tym, że sprawdza ciśnienie czynnika w stanie "nieczynny" - jeżeli ciśnienie jest ok włącza sprężarkę, która powoduje wzrost ciśnienia. Jeżeli w układzie ciśnienie wzrośnie do odpowiedniej wartości zawór odłącza sprężarkę.

Na Twoim miejscu sprawdził bym to jak najszybciej, wzrost ciśnienia w układzie może spowodować jego rozszczelnienie, a nawet rozerwanie. Ogólnie klima działa dokładnie jak lodówka, sprężarka powinna włączać się okresowo, a nie pracować cały czas. Cały czas może pracować jedynie w przypadku gdy na zewnątrz jest bardzo gorąco, a temperatura ustawiona jest ma najniższą możliwą wartość.

Co do parowania szyb - czy wymienili Ci filtr przeciwpyłkowy?

 

Nagrzewnicę można wymienić lub spróbować ją przepłukać.

Olej, który wlewa się do klimatyzacji jest specjalnym olejem do sprężarek chłodniczych, ale co do typu to najlepiej będą wiedzieć w warsztacie zajmującym się układami klimatyzacji i na 100% będzie on odpowiedni. Zresztą i tak nie da się tego wykonać samodzielnie bez odpowiednich urządzeń(zresztą już to napisano powyżej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec jesli dobrze rozumuje przy zalaczonej klimie i powietrze zimne,zmieniając powietrze z zimnego na cieple klima powinna sie wylaczac tak ?

czy podczas wymiany pompy chlodzenia i dezynfekcji ,napelniania klimy mozna jakos w/w zawor uszkodzic?

 

czy filtr wewnatrzkabinowy i przeciwpylkowy to jest to samo czy dwie odrebne rzeczy?

jesli dwie osobne sprawy to gdzie znajduje sie filtr przeciwpylkowy?

dziekuje za pomoc i prosze o jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że klime masz manualną więc teraz masz dobrze .Kręcenie pokrętłem ciepłe /zimne przy klimie manualnej nie ma nic wspólnego z pracą klimy.Filtr przeciwpyłowy i kabinowy to to samo jest jeden różnie go nazywają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AD1) Nie. układ klimatyzacji tylko chłodzi nie grzeje, Choć ma dwa elementy gorący na chłodnicy z przodu, chłodnicę i element zimny zamontowany w dolocie powietrza do wnętrza kabiny. Czynnik rozprężając się ochładza się, ochładzając jednocześnie przepływające powietrze. Jeżeli sprężarka "nabije" odpowiednie ciśnienie czynnika to się

wyłączy i włączy ponownie gdy ciśnienie to spadnie do określonej wartości i tak w kółko.

Przy temperaturach jakie obecnie panują nie jest możliwe, żeby sprężarka pracowała ciągle.

AD2) Jest to prawdopodobne, być może był uszkodzony wcześnioej, nie piszesz dlaczego została wymieniona?

AD3) tak jest to to samo choć jak widać różnie się go nazywa.

 

PS

Czytając to co napisałeś w pierwszym poście zastanawia mnie jedno, bo nie bardzo rozumiem. Czy sprężarka pracuje cały czas, niezależnie czy przycisk AC jest włączony czy wyłączony? Jeżeli tak jest to przypuszczalnie jest to uszkodzenie elektryczne. Sprawdź czy na wtyczce sprzęgła sprężarki klimatyzacji cały czas podawane jest napięcie, powinno być tylko wtedy gdy ma być one załączone, czyli w momencie pracy sprężarki. Na Twoim miejscu podjechałbym do tego kto Ci wymieniał sprężarkę. To prawdopodobnie on coś skopał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak klima manualna-wiec teraz podczas zmiany powietrza przy zalaczonej klimie nie powinna sie sama wylaczac tak. czyli uszkodzeniem zaworu trojdroznego juz niepowinienem sie martwic?

 

nie klima nie pracuje samodzielnie-jesli jest zalaczona guzikiem na ac wtedy caly czas dziala niezaleznie od temperatury zimne cieple. po wylaczeniu klimy sprezarka sie wylacza.

zapytalem poprostu jak powinno byc bo po zakupie auta i przed serwisem klimy bylo inaczej-przy zalaczonej klimie guzikiem ac i zmieniajac temperature powierza z zimnego na cieple sprezarka i klima sie wylaczala.

 

dziekuje za pomoc-filtr wewnatrzkabinowy wymienili mi ostatnio razem z termostatem-nie dalo rezultatow wiec pozostaje nagrzewnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli uszkodzeniem zaworu trojdroznego juz niepowinienem sie martwic?

Nie wiem, ale tego bym nie wykluczył

i zmieniajac temperature powierza z zimnego na cieple sprezarka i klima sie wylaczala.

i tak powinna działać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli teraz mam źle podlaczone tak?

a co moglo byc przyczyna takiego stanu rzeczy ze teraz po zmianie temperatury przy zalaczonej klimie nie rozlacza sie klima po przestawieniu na cieple powietrze?cos zle podlaczyli czy jak ?

aha pompe mi wymienili bo chcialem miec nowa i juz. 10 letnia niewiadomo jak dlugo by pociagnela.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprężarka działała dobrze trzeba było zostawić. Teraz masz coś nie tak, albo wydaje Ci się, że jest nie tak, nie wiem, nie widzę tego. Podjedź do warsztatu, najlepiej innego, niech to oglądną. Trudno jednoznacznie stwierdzić co jest nie tak. Może zawór, może coś źle podłączyli. Klima powinna działać tak jak napisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!