Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Spróbuj odłączyć wtyczkę w drzwiach a ramą auta spryskać jakimś CONTAKTEM (środkiem do elektroniki ogólnodostępnego w marketach ) . ale jak gojgien cytował zajrzyj pod tapicerkę i sprawdź wszystkie kostki i kable dochodzące do tych sensorów IR i mikroswicha i anteny możliwe ze coś nie styka albo zaśniedziało a przecież woda zarówno jak i wilgoć się zbiera i osiada na elementach i to w różny sposób . Wymieniałem już moduł sterowania szybą bo był zaśniedziały na stykach . A był suchutki na zewnątrz . Spryskaj na kostkach przy ramie auta . zobacz pod poszycie drzwi jak i zarówno we wtyczki po-odpinaj je spryskaj podepnij i sprawdź . ale bardzo możliwe ze padł ci sensor IR-dy ten od wkładania reki w klamkę . Mikroswicza można sprawdzić miernikiem w kostce przy drzwiach oczywiście z pomocą 2-giej osoby by wcisnęła i trzymała na przycisku a miernikiem po wtykach szukaj aż znajdziesz obwód zamknięty ( aha jeden z grubych wtyków w kostce i któryś z małych u dołu wtyczki sa od mikroswicza w klamce) Co do anteny w klamce umieszczonej rzadko się psuje . Stawiał bym na czujnik(sensor) IR-dy (podczerwieni) on najczęściej pada . W Bielawie mają dużo części do aut francuskich a najwięcej do reno . nawet wysyłają przez allegro.

Edytowane przez MEGIGG1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mikroswicza można sprawdzić miernikiem w kostce przy drzwiach oczywiście z pomocą 2-giej osoby by wcisnęła i trzymała na przycisku a miernikiem po wtykach szukaj aż znajdziesz obwód zamknięty ( aha jeden z grubych wtyków w kostce i któryś z małych u dołu wtyczki sa od mikroswicza w klamce)

Gratuluje pomysłu i wytrwałości tej drugiej osoby do trzymania przycisku, by szukać zwartych styków we wtyczce gdzie jest prawie 40 podłączonych pinów jak w drzwiach kierowcy przykładowo, a takich zwartych może być kilka równocześnie, jak choćby przez żarówkę od podświetlenia podłogi, tej w dole drzwi....

A co zrobisz jeśli mikrostyki w przycisku na klamce nie będą zwierały w czasie naciskania???

Jak wówczas je znajdziesz??

Od tego są schematy by na 100% i za pierwszym podejściem wiedzieć co należy przemierzyć.

Piny w tych kostkach są numerowane tak jak na schematach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien ja odłączałem kostkę w drzwiach i napięcia żadnego nie ma wiec nie pisz takich rzeczy . ja dzięki takim sposobem doszedłem które piny w kostce jest od mikroswicza nie mam fotki bo bym nawet teraz wskazał a jak odłączysz kostkę a kolega (u mnie był to sąsiad) trzymał wciśnięty przycisk i przejście było po sprawdzeniu pinów, lecz jak pisałem jeden jest masą w dużym pinie a drugi jest małym pinem w tej kostce . i tak na odłączonej kostce sprawdzisz mikrostyk a jak nie będzie przejścia to mikroswicz jest uwalony jak nie wierzysz to sprawdź sobie byś potem nie pisał . A schemat jak odnajdziesz mi do megane 2 grandtoura z opisem pinów by jak mówisz łatwo zobaczyć który pin od czego to pogratuluje ci bo schematy nie każdy wie jak odczytać a ja nie znalazłem, ale miernikiem operować potrafię . po 2. Zajrzę w działające drzwi mikroswiczu . a zwartych innych rzeczy nie ma bo nie ma co zwierać innego na stałe . A wtyczke wypinasz wiec żadna żarówka nie świeci itp.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierdoły piszesz aż mi monitorem trzęsie.

Wiadomo że nie ma napięcia jak wtyczkę odłączysz i mierzysz piny od strony drzwi.

Trzeba to mierzyć albo omomierzem, albo sprawdzając przejście, z buzerem w przyrządzie.

Z wcześniejszego wpisu nie wynika, że małe piny należy mierzyć do tego przez który płynie masa.

Więc mierząc pomiędzy sobą jak wcześniej radziłeś, mierzymy i szukamy przepływu pomiędzy 1 do 2, do 3, do 4, do.... 46, 2 do 3, do 4, do 5, do... 46 i tak dalej aż dojdziemy do 45 pinu i mierzymy do ostatniego 46. Wiesz ile to kombinacji i czasu??

Przy takich pomiarach w kostce R3 i R4 masz już wykrywane zwarcie na pinach 2 i 3 a w kostkach drzwi tylnych R13 i R234 na pinach 13 i 14 i to nieistotne czy ktoś trzyma przycisk czy nie.

Przepływ jest przez żarówkę, o której wcześniej pisałem, pomimo że nie jest zasilana.

Do tego jeszcze dochodzą styki, które w każdych drzwiach doprowadzają zasilanie do podświetlania przycisków od szyb.

Jest i zwarcie do masy przez styki sygnalizujące otwarcie drzwi, które biegną przez 2 z pinów A do D w zamkach przednich i A do F w zamkach tylnych.

Nie masz fotki- proszę bardzo udostępnię swoją z drzwi kierowcy:

post-2372-0-85108700-1378071153_thumb.jpg post-2372-0-63776900-1378071650_thumb.jpg

Teraz dopiero podajesz, że gruby pin masowy musi łączyć do cienkiego. A który 18 czy 39??

Wiec mamy przynajmniej 2 grube piny i od 20 do ponad 30 pinów cieniutkich, zależnie które to drzwi.

Nadal jednak nie rozwiązuje to problemy jeśli przycisk w klamce będzie rozwalony albo na tyle zaśniedziały,że nie złączysz jego styków po naciśnięciu i trzymaniu, a uwierz że już takie wymieniałem.

Za długo z takimi rzeczami miałem do czynienia, by bezdyskusyjnie pomijać głupoty jakie wypisujesz.

W tych zabawkach trzeba albo na pewniaka podchodzić do sprawy i wiedzieć gdzie czego szukać, albo trzeba mieć szczęście i po chwili trafić, jeśli oczywiście styk w klamce będzie zdatny do zwierania.

Inne zwarte obwody a są takie też mogą sprawę skomplikować, szczególnie jak mierzysz tylko zamknięty obwód, bez pomiaru napięć dochodzących z auta.

Prąd to nie wędzonka, by po zapachu wiedzieć gdzie jest, albo gdzie i którędy może płynąć.

Skoro chcesz pomagać, to poczytaj schematy i podaj które to piny.

Nie masz, albo nie potrafisz, to sobie odpuść gdybanie.

Nie prościej podać że to 39 do 34 w drzwiach przednich lewych i prawych, oraz 25 do 10 w dzrwiach tylnych??

A schematy z meganki II są w downloadzie, akurat przy tych arkuszach jest adnotacja wszystkie typy, więc i HB i kombi.

Więcej numerków nie podaję, (która paczka schematów, jaki kod elementu, który schemat i jaka wersja) poszukaj sobie, masz takie same możliwości jak ja. Może się czegoś przy tym nauczysz :mrgreen:

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj gojgien gojgien . Masz niedowiarku . W megance mam tak jak na foto lecz małego nie wskaże dokładnie pinu bo nie pamiętam który z tych w kółku czerwonym zaznaczonym na zdjęciu 2 lub 3 pin od góry zdjęcia . a zmierzenie miernikiem i 2 giej osoby 10 minut . Ale faktycznie czasochłonne . Scenic to nie to samo co megane choć podobne wtyki mają . A głupoty wypisywać i się kłócić to potrafisz . A ja mam meganke i tak owo sprawdzałem miernikiem i wiem . zresztą ty wiesz lepiej :mrgreen: zdjęcie post-56348-0-58441400-1378092507_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wynika z tego że nie mierzysz do masy bo ta jest na 39 pinie a nie na 18....

Mierzyłeś coś innego co potwierdza moje zdanie, że takie szukanie jest o kant d...potłuc.

Nadal uczysz ojca jak się dzieci robi....

A wystarczy do schematów popatrzeć.

Ze schematów do mmeganki wynika co innego jak narysowałeś: (przynajmniej z tego okresu, z których ja korzystałem)

Jeśli nadal przypuszczasz że piszę na podstawie sceniola to się mylisz, tylko fotka poglądowo jest ze sceniola, numeracja pinów w obwodach jest odczytana z arkusza schematu dla meganki.

drzwi prawe przednie i prawe tylne

post-2372-0-93170500-1378116359_thumb.jpg post-2372-0-38485700-1378116390_thumb.jpg

Wynika z powyższego, ze szukanie na chybił trafił jest poronionym pomysłem i nawet wskazywanie przez zakreślenie bardziej wprowadza w błąd jak pomaga. Szczególnie w tym przypadku gdzie pytanie dotyczy meganki z 2003 roku a opisujesz i wskazujesz piny w poliftowej.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien ty dalej swoje racje . Jak mówisz po-liftingowej ale to nie znaczy że szukanie miernikiem na chybił trafił jest poronionym pomysłem i wykracza poza 10 minut ( u mnie ten pomysł pomógł gdyż jak wymieniałem mikrowłacznik na nowy niby nie działał a pod miernikiem tak, i szukałem przerwy w przewodach a kostka pod poszyciem miała przerwany kabelek , defakto po naprawieniu usterki szukałem jeszcze raz przejścia na kostce głównej drzwi i te piny o których pisałem wyżej i zaznaczałem na zdjęciu odpowiadają za mikrowłacznik wiec głupot i poronionych historii nie pisze :mrgreen: ) . . A przed liftem tez każdy by trafił to nic trudnego a zajmuje 10 minut dla laika i kolegi trzymającego przycisk uprzednio wyłączając kostkę drzwi z ramy auta. A schematy które podałeś nic mi nie mówią i nie potrafie ich odczytać a elektronikiem nie jestem dla laika proste opisy potrzeba. Skończ te dyskusje bo nie każdy jest zdolny utalentowany i zna odpowiedzi tak jak ty i czytać schematy . A problem kolegi dalej jest nierozstrzygnięty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego powtarzam raz jeszcze:

Odpuść sobie porady w tematach, gdzie masz nikłe pojecie i wiedzę, a tylko szczęście w danej sytuacji Ci pomogło.

Kończę dyskusję z Tobą, bo to jak ze ślepym o kolorach rozmawiać.

 

Dodano: 02 wrz 2013 - 18:28

By było bardziej ciekawie i śmiesznie, to zassałem schematy z początku 2005 i do kombiaka z końca listopada 2005 roku, czyli do aut produkowanych w 2005 i 2006 roku, w tym prawdopodobnie i Twoje skoro to M II ph II.

W odpowiednim schemacie numeracja pinów w kostkach R3,R4, R13, R243 jest identyczna jak w wcześniejszych wersjach.

MASA nadal na pinie 39 z przodu i 25 z tyłu, powrót po przycisku to nadal piny 34 z przodu i 10 z tyłu.

Wnioski sam wyciągnij jeśli potrafisz.

post-2372-0-17398400-1378139149_thumb.jpg post-2372-0-46430300-1378139250_thumb.jpg

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Tazzman - po pierwsze: masz przyciski w klamkach? Przyciski służą do zamykania drzwi.

Po drugie - wejdź do kabiny i spróbuj zapalić bez wkładania karty do slotu.

Wątpię byś miał przypadek, iż system w ogóle nie działa - bo z jakiego powodu? Prędzej w ogóle go nie będziesz miał.

Ostatecznie możesz podjechać do ASO, które na podstawie nr VIN poda Ci z jakim wyposażeniem wyjechał z fabryki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie dopadł dziś problem z kartą hands free ... wszystko działało ok aż tu nagle z rana podchodzę do samochodu wkładam rękę a zamek sie nie odblokowuje ciągnę za klamkę i nadal nic ... po kilku szarpnięciach drzwi się otworzyły ale kierunki się nie zaświeciły. Jak zamknę z przycisku i od razu chce otworzyć to działa ok ale jak tylko postoi godzinę to nie reaguje. wygląda to tak jak by się dezaktywował po określonym czasie i wtedy zostaje przycisk na karcie :D nie wiem czy to z powodu wilgoci czy może temperatury ale coś się dziś Megi przestawiło :) Może ktoś wie co z tym zrobić ?? jak przestały mi działać przyciski po jednej stronie to wystarczyło przycisk przytrzymać przez 10 sekund i pomogło a teraz nie mam pojęcia ... jakieś pomysły ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!