Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

HF, jak wielokrotnie już opisano, ma takie wyglądające na przypadkowe działanie wówczas jak coś nie działa jak powinno. Komp sukcesywnie, po kilku nieudanych próbach wyłącza wówczas poszczególne elementy i zazwyczaj, już definitywnie robi to stronami.

Trzeba jednak rozdzielić ten układ na zamykanie i otwieranie, bo jest przez inne elementy realizowany.

I tak przykładowo: może nie działać zamykanie w tylnych prawych drzwiach, wówczas i w przednich prawych może zostać odłączone zamykanie, choć przycisk jest sprawny. Jak jeszcze w tych prawych przednich nie działa otwieranie, (zamoknięty czujnik pod klamką) to mamy cała stronę bez zamykania i przednie drzwi bez otwierania.

To samo dotyczy drugiej lewej strony. Wygląda to na chaotyczne działanie ale po analizie dojdziesz do wniosku że ma to swój sens.

Co do przycisku zamykania w klapie, to zazwyczaj jest to usterka zasilania, a dokładnie złamanego przewodu, albo nawet kilku w przelocie pomiędzy klapą, a nadwoziem. Też już kilka, czy nawet kilkanaście takich usterek jest na forum opisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem niedawno temat. Kable w Megankach to shit do potęgi i w kombi, gdzie peszel pomiędzy klapą a nadwoziem zgina się dość mocno te kable po kilku latach się łamią i zaczynają się dziać cuda na tylnej klapie. Mnie to kosztowało pół dnia pracy wraz z ojcem, bo to niewdzięczna robota, a chciałem zrobić dobrze, czyli wymieniłem wszystkie przewody na odcinku wylot z dachu-klapa, czyli na zgięciach mam nowe kable. Co do przycisków zamykania, tak jak napisał przedmówca, temat wałkowany wielokrotnie, kup hermetyczne za 80gr sztuka i po sprawie. Wymiana 15 min każdy. Z czujnikami do otwierania jest trochę więcej zabawy, bo trzeba ściągać tapicerkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Czy orientujecie się może w jednej kwestii otóż:

Muszę wymienić cały komplet komputer silnika sterownik, posiadam obecnie system HF, i teraz jak nabędę nowy cały zestaw startowy z inną kartą (bez systemu HF) to czy do tego zestawu mogę przerobić swoją obecną kartę z HF aby chodziła na tym nowym komplecie , (zestawu startowego) ? oczywiscie chodzi mi aby był system HF tak jak na obecnym moim zestawie, najlepiej w obydwu kartach ale może być tylko w tej mojej starej karcie którą obecnie posiadam.

Edytowane przez demo1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wymieniasz zestaw startowy to musisz wymienić na HF bo inaczej nie zadziała

Skoro musisz wymienić sterownik silnika to wymień sterownik i tyle, można zrobić sterownik na douczenie lub zrobić clona z twojego i będzie OK

Nie zakodujesz drugi raz karty HF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Nowy posiadacz Scenica, czytam i czytam ten wątek, ponieważ zajmuję sie elektroniką i komputerami, tak się zastanawiam dlaczego tak kombinujecie z tym uszczelnianiem przycisków, żadne kleje a tym bardziej twardy na gorąco nie uszczelnią na długo z powodu zmian temperatury i ruchów od wciskania. Przecież są specjalne spraye do izolacji przeciwwilgociowej. Są takie podobne do elastycznych lakierów, penetrujące w szczeliny, do izolacji kabli z popękaną izolacją (peszel między drzwiami a słupkiem) np. Izolacja elektryczna w płynie NANO PROTECH (google:}). Wszędzie gdzie jest dostęp do kabli w drzwiach i nie tylko warto popsikać, przez rozerwany peszel do środka. Ale są też powłoki gumowe w sprayu, tworzą dość grubą powłokę szczelnie pokrywającą element i do tego bardzo elastyczną, dosłownie guma. Co ważne przy następnej naprawie łatwo ją zdjąć, zobaczcie filmik http://www.plastilak.pl. To są tylko przykłady, google znajdują dużo różnych produktów pod hasłem "guma w sprayu" lup "izolacja elektryczna w sprayu"

http://forum.conrad.pl/showthread.php?266-TEST-PlastiDip-(Plasti-Dip)-Syntetyczna-powłoka-gumowa-w-sprayu-i-płynna-izolacja tym można też naprawić popękany peszel.

Jeżeli woda to nasz główny wróg, to trzeba się uzbroić odpowiednio, ......... albo kupić Toyotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie kolejny posiadacz scenica którego dopadł problem z Hf, mianowicie nie działa mi strona od kierowcy-zdechło w jednej chwili, więc podjechałem do zioma na Clipa, okazało się że wyskoczył błąd że mikro włacznik od strony kierowcy jest cały czas wciśnięty, więc dziś udałem się do ASO w celu zakupu nowego kompletu, przy okazji sprawdziłem kartę która jak się okazało działa bez zarzutu. Wróciłem do domu i od razu wymieniłem mikro włącznik, zadowolony z efektów swojej pracy postanowiłem sprawdzić czy to ustrojstwo działa - i co ,a no nic nie działa, ani jak wkładam łapę za klamkę ,ani jak próbuję zamknąć drzwi poprzez wciśnięcie guzików, jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie był uszkodzony włącznik, tylko kabelki?

Rozbierz jeszcze raz i sprawdź, czy kabelki nie są przetarte i czy czasem coś ze sobą nie zwiera po zalutowaniu.

Możliwe, że jak teraz podłączysz kompa, to wyskoczy, że uszkodzony jest włącznik w tylnych drzwiach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kabelki raczej ok, zwarcia raczej nie miało prawa być, właśnie jestem na etapie wymiany tego za kierowcą bo cała ta strona nie działa, a ma ktoś poglądowe zdjęcie tego lusterka, które jest przyklejone na klamce za którą się ciągnie bo moje już dość dobrze utyrane lub co się tam nakleja?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ma ktoś poglądowe zdjęcie tego lusterka które jest przyklejone na klamce

A przypadkowo mam takie, jak diodki podświetlające zewnętrze wnęki klamek montowałem.

post-2372-0-75440800-1438107724_thumb.jpg post-2372-0-81383500-1438107729_thumb.jpg

 

 

tak się zastanawiam dlaczego tak kombinujecie z tym uszczelnianiem przycisków, żadne kleje a tym bardziej twardy na gorąco nie uszczelnią na długo

A twardy klej na ciepło stosujemy po wymianie mikrowłącznika ale od dołu po jego zamocowaniu na lichych zaczepach, by go w tej pozycji usztywnić i by było jak wcześniej to fabryka zrobiła...

post-2372-0-44172300-1438107739_thumb.jpg

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No obydwa czujniki wymienione i problem z głowy, wszystko działa jak fabryka :)

gojgien a co można by takiego przykleić by właśnie działało na zasadzie tego lusterka, może taka taśma ze sreberka by spełniła swoje zadanie

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś w tym temacie było opisane zrobienie zwierciadła z aluminiowej puszki po napojach, może być z piwa.. Niemalowana strona na zewnątrz. Jak masz odpowiedniej średnicy wybijak do skóry i zrobisz to na kawałku twardej gumy, to nawet sobie od razu krawędzie zaoblisz.

Potem tylko dobry klej i już jest jak fabryka to wymyśliła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Koledzy fachowcy :) Ponad rok (!) temu regenerowałem klamkę pasażera z przodu. Pisałem o tym post, do tej pory bez odpowiedzi. Mianowicie gdy zamknę samochód i go otworzę to drzwi pasażera cały czas pozostają zamknięte. Muszę otwierać je od środka. Działają do czasu aż ponownie nie zamknę centralnego. Jeżdżę tak już rok, ale nerwy puszczają. Nie rozbierałem tapicerki, ale podejrzewam że to coś z centralnym. Z tego co pamiętam przy rozbieraniu boczka, była tak tylko jedna kostka, więc nie moża nic pomylić. Macie jakiś pomysł? Microswitch już wywaliłem całkiem ale to nic nie dało.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!