Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu


ryszard33

Rekomendowane odpowiedzi

To ja też napiszę kilka spostrzeżeń bo zacząłem obserwować temat. Początkowo miałem problem z odpalaniem na zimnym. Silnik na ucho nie palił na któryś z cylindrów było to w lecie (nierówna praca). Na ciepłym bez zastrzeżeń. Pojawił się błąd P0136. Przychodzi zima auto zaczyna palić bez problemów ładnie kręci w momencie schodzi na 1tyś obrotów i pracuje równo błąd P0136 znika. Natomiast pojawiają się błedy: B1402 który na razie nie wrócił i powtarzający się B1212.

 

Mogę dodać, że przy wcześniejszym problemie nie miałem objawów żeby coś głośno chodziło jak w starym dieslu. Może były takie momenty przez sekundę. Trzeba dodać, że na jesień przy wymianie oleju zrobiłem pierwszy raz płukankę. Wymiana świec na K20TT z IK20TT.

Porobiłem kilka screenów z pracy silnika, wydaje mi się, że druga sonda ewidentnie żyje własnym życiem. Ciekawostką jest bo wyżej znalazłem spieranie się o pracę sondy "napięcie" tej drugiej i też wyprzedzenia kąta zapłonu. Sprawdzaliśmy w Fordzie Focusie jak to wygląda prosta benzyna 1.6 100KM bez zmiennych faz 2007 rok (tak wiem całkiem inny silnik i konstrukcja) Sonda podawała cały czas stałe 0,75V na jałowym schodziła na 0,68V. Kąt wyprzedzenia zapłonu oscylował 3,4-5,6 stopni. Korekta kilka procent do 2.

 

Widzę, że mam uszkodzony termostat bo trzyma mniej więcej 81-84 stopnie dużo się o tym pisze, a moje pytanie brzmi jak temperatura silnika wpływa na prace parametrów? Kąt czy katalizatory bo dużo osób pisze wymienić, a nie znalazłem czy wiąże się z pracą elektrozaworu?

Kolejna rzecz jaką zauważyłem to przy spokojnej jeździe lekko muskamy gaz np 4 bieg 2,2 tyś / obrotów kąt wyprzedzenia około 30 stopni i równo trzyma czy to jest normalne?

Przy pełnym bucie-obciążeniu widzę ,że jest jakieś 22 stopnie.

Czyli w ciemno mam wymieniać elektrozawór i sondę?

 

Jeszcze spalanie, nie zauważyłem jakiegoś wielkiego wzrostu może z 0,5litra na 100. Gazu wychodzi w cyklu mieszanym ok. 8,8-9,5. Jest to w sumie nieodczuwalne trasa trasie nie równa szczególnie cykl mieszany.

wolne obroty 1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyprzedzenie zapłonu na wolnych obrotach to oscylacje -0,5 do +2 2,5 stopnia.

Oscylowanie wykresu obu sond świadczy o małej sprawności katalizatora. Na wolnych obrotach wykres drugiej sondy powinien być niemal linią prostą na napięciu co najmniej 0,45V a powinien około 0,7 V.

Sondy lambda mają określoną żywotność, sam bosch wskazuje żywotność sond do tego auta to około 160 tyś. km. Należałoby wymienić obie profilaktycznie.

Wydaje mi się, że ten silnik zimą właśnie taką ma temperaturę. Nie musi być jak w innych markach 95 stopni. Miałem dwie MII z tym silnikiem i obie miały taką temperaturę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechane 170 tyś. więc sondy trzeba wymienić. Ciekawe czy katalizator już jest wypalony. 😀

Jeśli chodzi o termostaty to wydaje mi się że ich żywotność jest na ok. 10 lat. W Clio 1.5 dci wymieniałem 10 lat temu bo już wskazówka nie trzymała pionu i falowała tutaj wskaźnik elektroniczny tego nie pokaże. Wymiana na OEM 89 stopni otwarcie pamietam, że sprawdzałem po wymianie i było te ksìążkowe 89 przez OBD teraz po 8 latach wskazówka już lekko faluje i trzyma 81. Bardziej mnie zastanawiało czy temperatura silnika ma jakiś wpływ na kąty wyprzedzenia zapłonu itp sprawy. jak silnik optymalnie nie jest wygrzany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, piotr90 napisał(a):

czy temperatura silnika ma jakiś wpływ na kąty wyprzedzenia zapłonu

Wskazania czujnik temperatury cieczy oraz powietrza wlotowego ;

   - optymalizują (dla danej temperatury)  kąt  wyprzedzenia  zapłonu  i  skład  mieszanki,

 

Za wypadanie zapłonów i drgania silnika również jest odpowiedzialny;

- Czujnik Temperatury Płynu Chłodzącego

 

 

Na kąt wyprzedzenia zapłonu wpływ mają;

  Obroty/obciążenie plus korekty ze wskazań czujników ;

    1/ temperatury płynu chłodzącego i powietrza wlotowego,

    2/ czujnika spalania stukowego,

    3/ elektrozaworu kzfr ;

          a/ olej markowy,

          b/ ciśnienie oleju na biegu jałowym,

  4/ podciśnienie w dolocie;

       - ustawienie rozrządu

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, piotr90 napisał(a):

Bardziej mnie zastanawiało czy temperatura silnika ma jakiś wpływ na kąty wyprzedzenia zapłonu itp sprawy. jak silnik optymalnie nie jest wygrzany.

Powyżej 60 stopni już nic się nie zmienia.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.12.2024 o 13:12, piotr90 napisał(a):

Kolejna rzecz jaką zauważyłem to przy spokojnej jeździe lekko muskamy gaz np 4 bieg 2,2 tyś / obrotów kąt wyprzedzenia około 30 stopni i równo trzyma czy to jest normalne?

Przy pełnym bucie-obciążeniu widzę ,że jest jakieś 22 stopnie.

Przy idealnym zapłonie w zero na biegu jałowym dla 2500 obr. kąt wyprzedzenia wynosi 21-24 stopnie w zależności od pogody i obciążenia na równej drodze. Wzrasta nawet do 42 stopni przy dodaniu gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!