Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu


ryszard33

Rekomendowane odpowiedzi

To ja też napiszę kilka spostrzeżeń bo zacząłem obserwować temat. Początkowo miałem problem z odpalaniem na zimnym. Silnik na ucho nie palił na któryś z cylindrów było to w lecie (nierówna praca). Na ciepłym bez zastrzeżeń. Pojawił się błąd P0136. Przychodzi zima auto zaczyna palić bez problemów ładnie kręci w momencie schodzi na 1tyś obrotów i pracuje równo błąd P0136 znika. Natomiast pojawiają się błedy: B1402 który na razie nie wrócił i powtarzający się B1212.

 

Mogę dodać, że przy wcześniejszym problemie nie miałem objawów żeby coś głośno chodziło jak w starym dieslu. Może były takie momenty przez sekundę. Trzeba dodać, że na jesień przy wymianie oleju zrobiłem pierwszy raz płukankę. Wymiana świec na K20TT z IK20TT.

Porobiłem kilka screenów z pracy silnika, wydaje mi się, że druga sonda ewidentnie żyje własnym życiem. Ciekawostką jest bo wyżej znalazłem spieranie się o pracę sondy "napięcie" tej drugiej i też wyprzedzenia kąta zapłonu. Sprawdzaliśmy w Fordzie Focusie jak to wygląda prosta benzyna 1.6 100KM bez zmiennych faz 2007 rok (tak wiem całkiem inny silnik i konstrukcja) Sonda podawała cały czas stałe 0,75V na jałowym schodziła na 0,68V. Kąt wyprzedzenia zapłonu oscylował 3,4-5,6 stopni. Korekta kilka procent do 2.

 

Widzę, że mam uszkodzony termostat bo trzyma mniej więcej 81-84 stopnie dużo się o tym pisze, a moje pytanie brzmi jak temperatura silnika wpływa na prace parametrów? Kąt czy katalizatory bo dużo osób pisze wymienić, a nie znalazłem czy wiąże się z pracą elektrozaworu?

Kolejna rzecz jaką zauważyłem to przy spokojnej jeździe lekko muskamy gaz np 4 bieg 2,2 tyś / obrotów kąt wyprzedzenia około 30 stopni i równo trzyma czy to jest normalne?

Przy pełnym bucie-obciążeniu widzę ,że jest jakieś 22 stopnie.

Czyli w ciemno mam wymieniać elektrozawór i sondę?

 

Jeszcze spalanie, nie zauważyłem jakiegoś wielkiego wzrostu może z 0,5litra na 100. Gazu wychodzi w cyklu mieszanym ok. 8,8-9,5. Jest to w sumie nieodczuwalne trasa trasie nie równa szczególnie cykl mieszany.

wolne obroty 1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyprzedzenie zapłonu na wolnych obrotach to oscylacje -0,5 do +2 2,5 stopnia.

Oscylowanie wykresu obu sond świadczy o małej sprawności katalizatora. Na wolnych obrotach wykres drugiej sondy powinien być niemal linią prostą na napięciu co najmniej 0,45V a powinien około 0,7 V.

Sondy lambda mają określoną żywotność, sam bosch wskazuje żywotność sond do tego auta to około 160 tyś. km. Należałoby wymienić obie profilaktycznie.

Wydaje mi się, że ten silnik zimą właśnie taką ma temperaturę. Nie musi być jak w innych markach 95 stopni. Miałem dwie MII z tym silnikiem i obie miały taką temperaturę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechane 170 tyś. więc sondy trzeba wymienić. Ciekawe czy katalizator już jest wypalony. 😀

Jeśli chodzi o termostaty to wydaje mi się że ich żywotność jest na ok. 10 lat. W Clio 1.5 dci wymieniałem 10 lat temu bo już wskazówka nie trzymała pionu i falowała tutaj wskaźnik elektroniczny tego nie pokaże. Wymiana na OEM 89 stopni otwarcie pamietam, że sprawdzałem po wymianie i było te ksìążkowe 89 przez OBD teraz po 8 latach wskazówka już lekko faluje i trzyma 81. Bardziej mnie zastanawiało czy temperatura silnika ma jakiś wpływ na kąty wyprzedzenia zapłonu itp sprawy. jak silnik optymalnie nie jest wygrzany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, piotr90 napisał(a):

czy temperatura silnika ma jakiś wpływ na kąty wyprzedzenia zapłonu

Wskazania czujnik temperatury cieczy oraz powietrza wlotowego ;

   - optymalizują (dla danej temperatury)  kąt  wyprzedzenia  zapłonu  i  skład  mieszanki,

 

Za wypadanie zapłonów i drgania silnika również jest odpowiedzialny;

- Czujnik Temperatury Płynu Chłodzącego

 

 

Na kąt wyprzedzenia zapłonu wpływ mają;

  Obroty/obciążenie plus korekty ze wskazań czujników ;

    1/ temperatury płynu chłodzącego i powietrza wlotowego,

    2/ czujnika spalania stukowego,

    3/ elektrozaworu kzfr ;

          a/ olej markowy,

          b/ ciśnienie oleju na biegu jałowym,

  4/ podciśnienie w dolocie;

       - ustawienie rozrządu

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, piotr90 napisał(a):

Bardziej mnie zastanawiało czy temperatura silnika ma jakiś wpływ na kąty wyprzedzenia zapłonu itp sprawy. jak silnik optymalnie nie jest wygrzany.

Powyżej 60 stopni już nic się nie zmienia.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.12.2024 o 13:12, piotr90 napisał(a):

Kolejna rzecz jaką zauważyłem to przy spokojnej jeździe lekko muskamy gaz np 4 bieg 2,2 tyś / obrotów kąt wyprzedzenia około 30 stopni i równo trzyma czy to jest normalne?

Przy pełnym bucie-obciążeniu widzę ,że jest jakieś 22 stopnie.

Przy idealnym zapłonie w zero na biegu jałowym dla 2500 obr. kąt wyprzedzenia wynosi 21-24 stopnie w zależności od pogody i obciążenia na równej drodze. Wzrasta nawet do 42 stopni przy dodaniu gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam serdecznie jeśli mogę opiszę swoją sytuację , 

Jakoś 2 miesiące temu wymieniłem pasek rozrządu samemu z tatą , na blokady wszystko zrobione dobrze samochód odpalił chodził normalnie nawet na postoju wkręcałem go na obroty , jazdy próbnej przeżył 200m i wszystkie zawory ssące się pogieły, po zdjęciu koła okazało się że ma luz spory, wymieniłem pogięte zawory planowanie itp, w czwartek odpaliłem chodził ładnie powoli dodawałem mu obciążenia aż było słuchać uderzenia w silniku raczej zawory, mimo założenia nowego koła zmiennej fazy, po odpięciu zaworu nie ma już żadnego stukotu, zawór zamówiony ale będzie dopiero jutro, lecz dziś pojawiło się spore wypadanie zapłonu o komunikacie sprawdź emisję spalin nie wspominając, czy wypadanie zapłonu może być spowodowane odłączonym zaworem a na podłączonym powodować pukanie przy obciążeniu ? 

Pozdrawiam wszystkich z mojego pierwszego Renault model scenic 2 

Wcześniej jeździłem Volvo i grupa PSA 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj, nie wydaje mi się. Jeździłem z podobno niesprawnym zaworem jakiś czas i żadnych skutków ubocznych nie było. Ja bym się przyjrzał temu ustawieniu rozrządu jednak albo oddał do fachowca. Zawory bez powodu się nie pogięły. Nawet jak koło miało jakiś luz to i miało go wcześniej, a zaworów nie gięło. Niedziałający zawór sprawia, że silnik jest mniej elastyczny, słabiej się zbiera, ale nie powoduje stukania zaworów.

Edytowane przez Mooomin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.06.2025 o 23:41, Mooomin napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes

Właśnie sprawdziłem rozrząd blokada na wale wałkach wszystko ustawione nic się nie przestawiło w momencie założenia nowego zaworu wszystko się pogorszyło wypadanie zapłonu i stuki 

Kompresja 0,0,9,0 dziwne i absolutnie nie możliwe bo odpala i na obrotach powyżej 1800 obr nie ma wypadania zapłonu pozostają tylko styki przy mocniejszym dodani gazu, już nie wiem co sprawdzać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc z blokada miałem włożony pin na wał, blokada na wałki z tyłu, nawet sprawdzałem górne położenie 1 cylindra liczone po francusku od skrzyni, tak wymieniłem sam pasek i pogięło zawory ssące, 

Po remoncie głowicy doszła jeszcze blokada na koła bo zostało założone nowe, 

Wczoraj już sprawdziłem głowice znowu zawory ssące pogięte nie tak bardzo jak za pierwszym razem ale na ten moment muszę szukać całego silnika bo to co tu się dzieje to dla mnie zagadka a nie mam czasu na szukanie winowajcy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To raczej proste, zrobiliście jakiś błąd z blokadami. Nie wiem jaki, ponieważ jeśli robi się to zgodnie ze sztuką, to nie ma takiej możliwości. Ale jedyny jaki mi przychodzi na myśl, to blokada od tyłu na wałkach obróconych o 180stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może zużyte koło nie powracało do pozycji 0. Po zdjęciu paska, założenie blokad spowodowało "przestawienie" fazy rozrządu, bądż koło obróciło się na wałku. 

Sprawdź czy w GMP tłok nie ma luzu na panewce korbowodowej - to mogło by tłumaczyć stukanie w silniku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!