Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu


ryszard33

Rekomendowane odpowiedzi

Rozebrałem wczoraj swój niestety chodzi jak mu się podoba raz nie działa wcale raz otwiera 1 mm razn na 30 razy otworzy 3-4 mm niestety mój już działać sprawnie nie będzie, samej cewki nie rozbierałem.

 

Mam pytanie czy ktoś kupował zamiennik z firmy NTY ? czy jest sens ? używki nie chce albo zamiennik albo oryginał tyle że wiadomo oryginał 2x tyle co zamiennik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.12.2017 o 11:20, Grzegorzmeg2 napisał:

x

Ładnie opisałeś i w pełni się z tym zgadzam. Rozciągnięcie sprężyny pomaga na max 1 rok. Podmieniałem również sprężynę i chyba mam spokój.

 

1 godzinę temu, siwy645 napisał:

Mam pytanie czy ktoś kupował zamiennik z firmy NTY ? czy jest sens ?

Jest sens i jest gwarancja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z NTY mam doświadczenie jedynie z łożyskami kół do poprzedniego auta. Sypały się jak głupie, jedno wytrzymało chyba z 200 km <czerwona> Co prawda wymieniają bez problemu na gwarancji, ale za ponowne założenie już nikt mi nie zapłaci. Tutaj o tyle lepiej, że zawór sam sobie wymienisz bez kłopotu ;) Mnie te przygody zraziły do firmy, ale może miałem po prostu sporo pecha, co jest dość częste w moim życiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Chciałbym odświeżyć temat!

Wymieniłem KZFR razem z rozrządem, bo samochód nie chciał odpalić po długim postoju i miał problem z nierównymi obrotami (mocny warkot przy odpalaniu). Teraz jak ręką odjął. Jednak pozostało takie lekkie tyrkotanie przypominające pracę diesla. Zastanawiam się czy nie pochodzi ono od elektrozaworu. Oprócz tyrkotania nie zaobserwowałem żadnych innych mankamentów. Samochód doskonale ciągnie i przyśpiesza. Piszę, bo słyszałem, że uszkodzony elektrozawór wpływa na trwałość KZFR, a musiałem je wymienić już po 30 tys od poprzedniego i nie chciałbym ponownie tak szybko tego naprawiać. Chciałbym wiedzieć, czy mogę z tym jeździć i czy dźwięk tyrkotania to elektrozawór.

 

Zresztą sami posłuchajcie > 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Otóż po demontażu zaworu w górnym oknie znalazłem bardzo dużo czarnych plastikowych kawałków. Czy ktoś wie skąd mogą pochodzić?

Z koła czy z zaworu?

Dodam że zawór nie daje żadnych oznak życia nawet na "krótko".

Edytowane przez gimp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 14.07.2018 o 22:49, Lovecraft napisał:

Chciałbym odświeżyć temat!

Wymieniłem KZFR razem z rozrządem, bo samochód nie chciał odpalić po długim postoju i miał problem z nierównymi obrotami (mocny warkot przy odpalaniu). Teraz jak ręką odjął. Jednak pozostało takie lekkie tyrkotanie przypominające pracę diesla. Zastanawiam się czy nie pochodzi ono od elektrozaworu. Oprócz tyrkotania nie zaobserwowałem żadnych innych mankamentów. Samochód doskonale ciągnie i przyśpiesza. Piszę, bo słyszałem, że uszkodzony elektrozawór wpływa na trwałość KZFR, a musiałem je wymienić już po 30 tys od poprzedniego i nie chciałbym ponownie tak szybko tego naprawiać. Chciałbym wiedzieć, czy mogę z tym jeździć i czy dźwięk tyrkotania to elektrozawór.

 

Zresztą sami posłuchajcie > 

 

 

hej

ja mam to samo a rozrzad i kolo moze z 15tys maja przejechane

jutro bede chcial zawor zmienic i szukam jakeigos zamiennika 

https://allegro.pl/8200240058-czujnik-elektrozawor-faz-rozrzadu-i7340497386.html

https://pl.aliexpress.com/item/VVT-Variable-Timing-Solenoid-for-Renault-Clio-Fluence-Grand-Scenic-Laguna-Megane-Grand-Modus-8200823650-8200240058/32772533817.html

takie cos bedzie działać? 

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt 5.6 literki PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem od dłuższego czasu z terkotaniem po prawej stronie silnika ale jedynie przy hamowaniu silnikiem i w zakresie obrotów około 2200 - 1200, ten  temat naprowadził mnie na zawór zmiennych faz. Czy po odłączeniu jego zasilania powinien przestać terkotać (jeśli to on) czy jest to zależne od ciśnienia oleju i odłączenie i tak nic nie da?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywali od razu błąd. Zawór steruje przepływem oleju wytworzonym przez pompę smarowania. Jeśli jest szczelny i domknięty terkotanie zginie,pod warunkiem, że koło jest jeszcze dobre tzn. wraca do pozycji początkowej.  Samochód będzie znacznie gorzej przyspieszał. Praktycznie tak się nie da jeździć, ale do prób czemu nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Piszesz to z własnego doświadczenia? Pytam bo sam odpiąłem zawór u siebie i oprócz checka na desce, nie zauważyłem różnicy. Porównywałem przyspieszenie na 3 biegu od 2 tyś. do 3.5 tyś. obrotów oczywiście z pedałem gazu wciśniętym w  podłogę. Czy rzeczywiście te brakujące 10km powinno być aż tak czuć? 

 

PS. Zgodnie z informacją z tej strony link różnica pomiędzy silnikiem 1.6 z kołem i bez to raptem +3Nm, +10KM i -0,1s do 100 km/h :) czyli prawie nieodczuwalne :)

Edytowane przez szmydu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo doświadczenie u mnie i samochód bardzo słaby. Nie chcę przyśpieszać.

Mój zawór jest szczelny i nie chce przepuścić oleju i przesunąć zapłonu do przodu. Praktycznie nie umiem jeździć tak małą mocą, a po podpięciu zmienia się nie do poznania.

Co innego jest jeśli zawór przepuszcza.

Wtedy czujnik wałka przesuwa nadmiernie  zapłon do przodu i słaby samochód ma duże zużycie paliwa.

Odnośnie porównania - Mamy inną zasadę przesuwania zapłonu. Jeśli nie ma koła, nie ma również czujnika wałka.

Sterownik w Mapie ma inaczej zapisane i robi to bardzo dokładnie w okolicy 3000 obr. W silniku z kołem proces rozpoczyna się od 1400 obr i jest max przy 3000, dlatego zyskujemy na mocy.

Oczywiście mówimy o przyśpieszaniu.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie nie mam pojęcia dlaczego po odpięciu zaworu nie mam aż takiego spadku mocy. Może koło się zablokowało.  Przy podpiętym zaworze jak i odpiętym, czasy przyspieszania od 80 do 120 są prawie takie same jak na tym filmiku Link. Czy mógłbyś sprawdzić jak to u ciebie wygląda po odłączeniu zaworu ?

 

 

Edytowane przez szmydu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, szmydu napisał:

W takim razie nie mam pojęcia dlaczego po odpięciu zaworu nie mam aż takiego spadku mocy. 

 

Bo zawór jest niedomknięty i ciśnienie oleju przesuwa cały czas zapłon do przodu. Nawet jeśli jedziesz równo zapłon może być przesunięty. Pojawia Ci się chwilowe spalanie na poziomie 4,5 l/100 z klimą jadąc po równym ze stałą prędkością w ok 90/h ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy parametr kąt wyprzedzenia zapłonu coś może w temacie zapłonu powiedzieć ? Zauważyłem że na wolnych obrotach jest w granicy 4-7. Przy pełnym obciążeniu okolice 20 a przy normalnej jeździe 20-35. Co do spalania przy 90 km/h to może jutro sprawdzę. Dodam, że nie mam żadnych problemów ze startem silnika, co chyba powinno mieć miejsce przy zablokowanym kole/zaworze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!