Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu


ryszard33

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam taki objaw, że przy schodzeniu na wolne obroty na luzie, zwłaszcza po przegazowaniu, na kilka sekund obroty schodzą za nisko i dopiero się wyrównują? Przy dojeżdżaniu do skrzyżowania tego nie zauważam, ale stojąc, po przegazówce tak. Cały rozrząd z KZFR wymieniony 200km temu. Czy za to może odpowiadać tez ten zawór, czy raczej przybrudzona przepustnica? Nie podoba mi się tez jakiś krótki hałas po odpalaniu całkiem zimnego silnika po nocy. Nie brzmi to jak KZFR, ale coś przez chwilę hałasuje i zaraz potem się wycisza.

W dniu 22.08.2022 o 20:49, lekkir napisał:

Szanowni nie obraźcie się, że ja też coś dorzucę odnośnie elektrozaworu ZFR. Z całą pewnością moje doświadczenie w tym zakresie nie jest bogate, ale co-nieco temat liznąłem bo daleki jestem od wymian bez wcześniejszej dobrej diagnostyki i porównań (najlepiej na kilku różnych częściach/elementach). 

 

Do rzeczy:
- PZFR (przestawiacz zmiennych faz rozrządu - wg. nomenklatury PyClip) o przebiegu ok 220 tyś (pożyczony) - wykres jego pracy załączam poniżej. Jak widać PZFR robi co chce, mimo że żądana jest na ten wycinek czasu stała, tańczył również w trakcie jazdy czego akurat na logu który znalazłem nie widać...
- PZFR o przebiegu ok 180tyś - przebieg jego pracy był bardzo zbliżony do żądanej (naprawdę odchyłki były niewielkie - nie potrafię odnaleźć logów więc uwierzcie na słowo). Osobiście uznałbym go za nadający się do dalszej eksploatacji.
- PZFR nowy Pierburg - przebieg jego pracy identyczny jak żądane (na załączonym wykresie).

 

Co do wpływu na obroty silnika to tylko na tym pierwszym PZFR z przebiegiem 220 tyś dało się wyczuć leciutkie falowanie obrotów ale nie zawsze, co do dynamiki ciężko się odnieść, może mała różnica była :) nie zauważyłem wpływu na kąt wyprzedzenia zapłonu... Spalania nie byłem w stanie zmierzyć bo miałem go chwilę a i trasy które pokonuję nie nadają się do takich pomiarów.
Jeśli natomiast miałbym porównywać nowy PZFR z tym z nalotem 180 tyś to różnicy żadnej.

Logi wykonane na zimnym silniku przy temp płynu ok 20 stopni, a porównania robiłem w całym zakresie temperatury silnika.

 

Osobiście sugeruję zakup interfejsu oraz instalację PyClip na smartfonie (android) i sprawdzić wskazania poszczególnych czujników a później podejmować decyzje o ewentualnych podmiankach - nie sugeruję też, że winny jest gdzie indziej...

 

PZFR - przebieg ok 220 tyś

Stary.thumb.jpg.d6cf05182ee6b969310a70f8dd109dd6.jpg

 

 

PZFR - nowy

Nowy.thumb.jpg.b6b6c1ec1871b8959fefc22a75049582.jpg

 

Która zakładka w PyClipie obsługuję odczyt tego zaworu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.09.2022 o 11:29, Andrzej-2010 napisał:

5/ Pomierzyć napięcia sond lambda, podciśnienia, kąta wyprzedzenia zapłonu ;

     - silnik rozgrzany do ok;90 C,

     - obroty biegu jałowego

Sprawdziłem jeszcze napięcia na lambdach. Na wykresach nie ma niestety równocześnie kąta wyprzedzenia zapłonu i podciśnienia w kolektorze. Ten Car Scanner ma jednak swoje ograniczenia, aczkolwiek kąt i podciśnienie jest pomierzone na tych filmikach co dałem link we wcześniejszym poście na poprzedniej stronie.

Poniżej wykresy (napięcia: sonda 1, sonda 2, temperatura cieczy, obroty). Bieg jałowy jest dobrze widoczny pod koniec wykresów- potrzymałem go na wolnych obrotach jakieś 2-3 min.

 

709726043_Lambda118-09-2022.thumb.jpg.8bdb2f9f669399d9e3426516a25fa80d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, patamat napisał:

Na wykresach nie ma niestety równocześnie kąta wyprzedzenia zapłonu i podciśnienia w kolektorze.

1/ Nie ma potrzeby równoczesnego pomiaru;

    Należy pomiary wykonać indywidualnie na rozgrzanym silniku i na biegu jałowym, tak ;

       - dla podciśnienia w układzie dolotowym,

       - kąta wyprzedzenia zapłonu,

2/ II-sonda lambda do wymiany ;

      - powinna oscylować od 0,6 do 0,8 V,  

   Poczytaj temat; Problemy z zapalaniem i nierówną pracą silnika z ZI,

     - jest tam dużo na temat ; sond lambda, podciśnienia i kąta wyprzedzenia zapłonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

II-sonda lambda do wymiany ;

      - powinna oscylować od 0,6 do 0,8 V,  

Wprowadzasz w błąd. Druga sonda przy hamowaniu silnikiem może zejść do 0.

Już prędzej bym założył że katalizator się kończy.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucę swoje pięć groszy...

Po pierwsze z tych wykresów zbyt wiele szczegółów nie da się odczytać (aż 5minut pracy na jednym zrzucie, wszystko się nakłada) - a szczegóły najważniejsze! 
Wg mnie druga sonda działa, tylko pytanie jak działa, nie wiem też na podstawie czego zostało stwierdzone że możliwe, że katalizator się kończy...

Loguj tak:
1. Na jednej planszy max 4 czujniki (obroty silnika, położenie przepustnicy lub pedału gazu, pierwsza sonda, druga sonda) (obroty silnika, położenie przepustnicy lub pedału gazu, kąt wyprzedzenia zapłonu, podciśnienie) (obroty, temp powietrza dolotowego, temp płynu chłodzącego), napisz też jakie masz korekty długoterminowe - LTFT.  Film YT

2. Jeśli smartfon pozwala to nagrywaj ekran w trakcie logowania a film wrzuć na YT, jeśli nie możesz to eksportuj do CSV #2

3. Ustaw Car Scanner tak, aby częstość odczytu była możliwie duża film YT
4. Loguj tylko porządnie rozgrzany silnik (na zrzucie widać, że ledwo co puścił duży obieg)
5. Odczytu zrób w trakcie jazdy (przyśpieszanie, swobodne zwalnianie, jazda ze stałą prędkością obrotową 3tyś/obr przynajmniej przez kilkadziesiąt sekund), oraz w trakcie postoju - na biegu jałowym
6. W trakcie odczytów wyłącz wszystko co obciąża silnik (klima, ogrzewanie szyb, wentylator, jak możesz to nawet światła)

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, CzechuXX napisał:

Druga sonda przy hamowaniu silnikiem może zejść do 0.

Już prędzej bym założył że katalizator się kończy.

Oczywiście, że może zejść do 0,

Zauważ jak sonda II oscyluje;

  - prawie w takim samym zakresie jak I sonda,

Wg; mojej wiedzy ; II sonda do zmiany

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

Zauważ jak sonda II oscyluje;

  - prawie w takim samym zakresie jak I sonda,

Wg; mojej wiedzy ; II sonda do zmiany

A jak się wytnie katalizator to jak będzie się zachowywać?

Podpowiem. Tak samo jak pierwsza. Też wtedy byś wymienił sondę?

5 godzin temu, lekkir napisał:

nie wiem też na podstawie czego zostało stwierdzone że możliwe, że katalizator się kończy...

Na podstawie tego, że jest ciut bogato za katalizatorem.

 

Ale skoro nie sypie błędem to się nie rusza.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, CzechuXX napisał:

A jak się wytnie katalizator to jak będzie się zachowywać?

Podpowiem. Tak samo jak pierwsza. Też wtedy byś wymienił sondę?

Oczywiście, że wskazania będą takie same - z tym nie mam zamiaru się kłócić :)  tylko jak na podstawie tego zaciapkanego wykresu odczytałeś, że: " prędzej bym założył że katalizator się kończy."  ???

Ja co najwyżej jestem w stanie stwierdzić, że najprawdopodobniej samochód się trochę przemieszczał bo widać wzrost i spadek obrotów czego wynikiem na drugiej sondzie powinien być skok odczytu napięcia w okolice 0,65-0,85V w trakcie przyśpieszania, jazdy i pracy na biegu jałowym - przy czym wykres powinien być w miarę liniowy a samo odczytane napięcie zależne jest od temperatury katalizatora, sondy oraz jej czystości. Całkowite odjęcie gazu w trakcie jazdy (wytracanie prędkości obrotowej silnika) powoduje odczyt równy 0...

YT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, lekkir napisał:

Ja co najwyżej jestem w stanie stwierdzić, że najprawdopodobniej samochód się trochę przemieszczał bo widać wzrost i spadek obrotów czego wynikiem na drugiej sondzie powinien być skok odczytu napięcia w okolice 0,65-0,85V w trakcie przyśpieszania, jazdy i pracy na biegu jałowym

Katalizator właśnie jest po to w samochodzie aby nie było miejsca na Twoje 0.65-0.85V. Po nagrzaniu się do temperatury roboczej ma wypalić te niby szkodliwe substancje, które się nie dopalily w silniku. Po to właśnie te wszystkie drogie składniki aby zmagazynować tlen. Każda marka ma swój algorytm wyliczania sprawności katalizatora. Myślę, że już niektóre by mogły wrzucić błąd sporadyczny przy tym wykresie. 

To, że go nie ma to tylko się cieszyć. Nie trzeba kombinować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, CzechuXX napisał:

To, że go nie ma to tylko się cieszyć. Nie trzeba kombinować.

Pośrednik w sprzedaży już o to zadbał.

Na podstawie tych pomiarów się określa rzeczywisty przebieg dla silnika K4M, ale odbiegamy od głównego tematu. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, lekkir napisał:

Ja co najwyżej jestem w stanie stwierdzić, że najprawdopodobniej samochód się trochę przemieszczał bo widać wzrost i spadek obrotów

Tak, ten wykres jest częściowo z jazdy, ale zapomniałem, że zrobiłem też screeny już na postoju, więc są to wykresy tylko z biegu jałowego. Przynajmniej coś na nich widać bo są z krótkich przedziałów czasu. Póki co błędów żadnych nie mam.

 

268542234_Lambda123.thumb.jpg.e851b1a1196615255ab2620ad0be35f3.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz idealne obroty, dobre wykresy sond, ale jest coś w układzie chłodzenia. W następstwie tego ubożeje mieszanka podnosząc nadmiernie temperaturę za katalizatorem muskając pedałem gazu - nie było obciążenia (dotyczy wcześniejszych wykresów). W jeździe będzie niższe. 98 stopni temperatury płynu chłodzącego to trochę za dużo. Nie miałeś przypadkiem jego ubytku? Może warto go powtórnie odpowietrzyć przed ewentualną wymianą termostatu.

 

 

 

 

 

 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!