Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki olej 1,5 dci?


20

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam Megane III 1.5 dCi 105KM (rocznik 2010), przebieg 193kkm. Poprzedni właściciel wymieniał olej w ASO co 30kkm, był lany Elf Evolution 5W40. Dzisiaj pierwszy raz sam pojechałem wymieniać olej, nie w ASO, mechanik twierdził, że Elf 5W30 Full Tech będzie lepszy bo auto chyba ma FAP (ale teraz poszukałem informacji i chyba jednak nie...). Poprzedni właściciel narobił sporo kilometrów na długich trasach, pytanie, czy 5W30, który już został wlany, nie zaszkodzi silnikowi z dużym przebiegiem? Obecnie auto będzie robiło najwyżej 10kkm rocznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest kilka rodzajów full techow ale z tego co kojarzę, kazdy ma lekkość wysokotemperaturowa hths powyżej 3,5. bez obawy mozesz pozostawic ten olej w silniku i używać auta ile wlezie . Jeśli jednak auto nie fapa, na przyszłość nie ma potrzeby używania oleju los saps, czyli lejemy np elf evolution spr 5w40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz FAP-a to przede wszystkim potrzebujesz oleju C3, mniej istotne jest czy 5w30 czy 5w40. Jeśli nie ma FAP-a to jak kolega pisze nie ma potrzeby stosowania oleju niskopopiołowego, który zwykle jest dość mocno wykastrowany z dodatków ochronnych właśnie ze względu na konieczność spełniania norm ekologicznych. Polecam jednak coś lepszego od ELF-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli masz FAP-a to przede wszystkim potrzebujesz oleju C3, mniej istotne jest czy 5w30 czy 5w40

Na dłuższą metę jednak dla silnika trochę istotne- lej 5W-40 jak już lejesz C3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Olej 5W40 nie musi wcale lepiej chronić silnika od 5W30. To bardziej złożony problem i wyższa lepkość letnia z automatu nie oznacza lepszej ochrony. Bardzo ważna jest jakość oleju - jego baza + dodatki. Dobranie lepkości w dużej mierze zależy od konstrukcji danego silnika bo są silniki, które wymagają większych lepkości oraz takie dla których standardowa lepkość to 0w20, 5W20 lub co najwyżej 0W30 i zastosowanie tam np. 5W40 nie będzie dobrym rozwiązaniem. Jeśli silnik konstrukcyjnie jest przystosowany do lepkości 5W30 i 5W40 to wybór odpowiedniej lepkości zależy od sposobu użytkowania, stylu jazdy oraz od pory roku. Olej o lepkosci 5W30 będzie miał lepsza pompowalność i będzie lepiej sprawdzał się na krótkich dystansach (niedogrzany silnik) - zwłaszcza zimą w mieście. Na trasy (zwłaszcza autostrady), na lato i do ostrzejszej jazdy zwykle 5W40 będzie lepszy ale i tak najwięcej będzie zależeć od samej jakości oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Koledzy czy ktoś z was jeździ na 0W40? Ja teraz w megance 3 z 1.5 dci 106 bez fapa jeżdżę na Valvoline SynPower 5W40 niby jest ok ale zastanawiam się właśnie na 0W40. Jest rzadszy od 5W więc szybciej dociera we wszystkie zakamarki silnika, to samo zimą - łatwiejszy rozruch silnika i szybsza ochrona. Tylko pytanie czy te silniki dobrze znoszą taki olej, czy nie będzie przecieków albo nadmiernej konsumpcji oleju. Mam przebieg prawie 140 tys co rok zmieniam i tak na rok dolewam max 0,15 l by utrzymywać stan na środku bagnetu.

Jeśli ktoś z was leje albo lał do tego silnika 0W40 to napiszcie swoje opinie.

 

Pytanie do kolegi F1Fanatic - jak ci się sprawuje LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGH TECH 5W40?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tak jak kolega pisze 0W40 najlepiej użyć w okresie zimowym, kiedy można czerpać realne korzyści z jego lepszych parametrów w niskich temperaturach. Do całorocznej eksploatacji a zwłaszcza latem lepiej 5W40. Z 0W40 jest ten problem, że jest bardzo mało olejów spełniających normę C przy tej lepkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do silników Renault z FAPem musi być olej w klasie ACEA C4 a nie C3.

Chodzi tutaj o budowę filtrów stałych stosowanych przez Renault, w których zawartość wypalana jest bez udziału silnika.

Filtry te są wrażliwe na popiół siarczynowy zawarty w oleju silnikowym, który je zapycha.

Do silników Renault z FAPem należy stosować oleje zgodne z normą RN0720, które jednocześnie spełniają normę ACEA C4.

W silnikach bez FAP można stosować dowolne oleje, które spełniają normę RN0710.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie tak ale w praktyce nie ma większego znaczenia czy olej będzie z normą C3 czy C4. Norma dla C3 wynosi w przypadku popiołów siarczanowych 0,8% a w przypadku C4 0,5%. Oczywiście dobrze jest trzymać się normy RN0720 ale nie jest to bezwzględny wymóg. W przypadku normy RN0710 jej "obligatoryjność" jest jeszcze mniejsza. Bardziej liczy się jakość oleju niż to czy olej spełnia normę producenta czy nie. Oczywiście do aut z dpf-em lejemy oleje nisko-popiołowe i staram się w każdym przypadku trzymać klasy lepkości wymaganej przez producenta (lub lepkość pokrewną w niektórych przypadkach). Na stan DPF-a bardzo duży wpływ ma jakość tankowanego paliwa i w tym przypadku stosowanie dobrych dedykowanych dodatków do paliwa w znaczmy stopniu eliminuje możliwość wystąpienia problemów związanych z zapychającym się dpf-em. Odnośnie norm producentów to trzeba wiedzieć co takie normy określają bo często podstawowe parametry normy określają , ze olej ma być energooszczędny i ekologiczny a ochrona silnika niekoniecznie jest sprawą priorytetową. Akurat normy Renault mają jako takie uzasadnienie ale np. w przypadku normy Dexos 2 (Opel, grupa GM) ten sam olej przewidziany jest do 3 cylindrowej wolnossącej benzyny o mocy 50 KM z wtryskiem pośrednim, diesla bi-turbo z układem common rail i filtrem dpf oraz pond 300 konne V6 z turbiną i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Absolutnie nie neguje słuszności stosowania olejów zgodnych z normami producenta ale trzeba zdawać sobie sprawę, ze problem jest bardziej złożony i możliwe są inne rozwiązania, które będą nie tylko bezpieczne dla sinika ale nawet lepsze. Norma C4 jest akurat o tyle dobra, ze HTHS (lepkość wysokotemperaturowa) wynosi minimum 3,5mPa tak jak w przypadku normy C3 więc producent nie poszedł w stronę energooszczędności jak w przypadku olejów z normami C1 i C2 (choć zwykle HTHS w olejach C2 jest tylko ledwo poniżej 3,5mPa a w olejach c3/c4 niewiele powyżej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja w swojej Renault Megane II dCi używam alf półsyntetyczny. Ponieważ auto było z Anglii był zalewany jakimś olejem półsyntetyczny, który był dostępny tylko w Anglii więc zdecydowałem się zalać takim olejem alfem. Macie propozycje jakim innym zalewać po wymianie silnika ??? przewiduje że uda mi się kupić auto z około 150tyś lub mniej przebiegiem silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zdecydowałem się teraz na LIQUI MOLY - SYNTHOIL HIGH TECH 5W40 w Megi. Zobaczymy jak będzie się sprawował. Jak wcześniej pisałem liqui zastąpił Valvoline SynPower 5W40.

Za rok dam znać jak sprawował się nowy olej. Jednak pierwsze spostrzeżenia są takie że nie ma zmian w pracy silnika jak pracował tak pracuje. Nie jest cichszy i startuje tak samo szybko. Reszta spostrzeżeń za rok :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czy ktoś mógłby podać jakie powinno być ciśnienie oleju przy poszczególnych obrotach silnika w Megane II PH I 1.5 dCi 82kM?

Przy okazji wymiany oleju na nowy, chcę to sprawdzić, bo martwię się o swoje panewki... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!