Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki olej 1,5 dci?


20

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...

Witam. Posiadam w swoim Megane III ph I silnik 1.5 dCi K9K832 106 bez FAP, przebieg 392k km. Poprzedni właściciel lał olej 10w40 przez około 42k km.(tyle jest udokumentowane) mam pytanie, czy mogę spokojnie wlać 5w40 do niego? Sporo osób straszy mnie wypłukaniem nagaru i że będzie "rzygał" olejem oraz go brał. Obecnie silnik jest bardzo suchy i turbo bardzo dobrze ładuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 1.04.2022 o 14:38, JackM_101 napisał(a):

czy mogę spokojnie wlać 5w40 do niego?

Rozwiń  

Wlewaj spokojnie olej markowy 5W40 ;

   - warto sprawdzić ciśnienie oleju,

   - wymienić panewki korbowodowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Millersa oleje sprzedaje UCANDO np.: https://www.ucando.pl/k/oleje-smary-i-dodatki/U20  Czy są one drogie, to trzeba odnieść się do innych tej samej specyfikacji. Na pewno są dużo tańsze niż RAVENOL czy LIQUI MOLY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Powiedzcie mi jaki jest najtańszy olej który spełnia normy do 1,5dCi 110Km? Chcę niebawem wypłukać silnik i zastanawiam się nad tym czy do tego co mam teraz (elf) wlać tec2000, wypłukać, wymienić na jakiś najtańszy razem z filtrem, wlać znowu tec2000, po czym wylać, wymienić filtr, zalać CERATEC lub ceramizer i wlać nowy olej elf?

Auto mam od niedawna, ma 115tys przebiegu, poprzedni właściciel wymieniał olej co 20-25tys 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie jednymi z tańszych będą jakieś wynalazki orlenowe typu:https://allegro.pl/oferta/olej-orlen-platinum-maxexpert-c4-5w-30-1l-12079950349  Pomijam sens, tego mówiąc wprost głupiego i kosztownego zabiegu. Ja od wyjazdu z salonu wymieniam olej dokładnie co 30k km jak zresztą zaleca producent. Mit częstej wymiany narodził się wraz z wadliwymi konstrukcjami silników i użytkownicy myślą, że jak będą sobie codziennie wymieniać olej, to wzrośnie trwałość. Niestety a może stety to tak nie działa.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 14.05.2022 o 07:11, dude88pl napisał(a):

zastanawiam się nad tym czy do tego co

Rozwiń  

 

  W dniu 14.05.2022 o 08:15, omega napisał(a):

Pomijam sens, tego mówiąc wprost głupiego i kosztownego zabiegu.

Rozwiń  

Jeśli już, to zrób płukankę na dotychczasowym oleju wg instrukcji:

https://motostacja.com/p/valvoline-vlv-890608/?gclid=EAIaIQobChMI-vO2iMze9wIVzQLmCh1i0Q9BEAQYASABEgIYE_D_BwE

zalej później docelowy "markowy" olej z dobrym filtrem:

taniej:

https://motostacja.com/p/VALVOLINE-SYN-MST-C4-5W30-5L/

drożej:

https://motostacja.com/p/LIQUI-MOLY-LIM2322/

filtr:

https://motostacja.com/p/PURFLUX-LS946/

Przy następnej planowej wymianie ewentualnie powtórz zabieg, ciesz się życiem i nie idź w koszty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 14.05.2022 o 08:15, omega napisał(a):

Mit częstej wymiany narodził się wraz z wadliwymi konstrukcjami silników

Rozwiń  

Stan rozrzedzenia oleju jest kontrolowany przez sterownik ;

  - wystarczy to pomierzyć przy 10.000 km, 20.000 km czy 30.000 ,

 - i wszystko będzie jasne a nie opowiadać bajek  " ala PiS "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc! Więc będzie poprostu wymiana oleju wcześniej + płukanka TEC2000, potem standardowo nowy filterek, prawdopodobnie olej Valvoline + jakiś ceramizer (jeszcze nie wiem czy CERATEC lać czy ceramizer)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 14.05.2022 o 08:15, omega napisał(a):

Pewnie jednymi z tańszych będą jakieś wynalazki orlenowe typu:https://allegro.pl/oferta/olej-orlen-platinum-maxexpert-c4-5w-30-1l-12079950349  

Rozwiń  

Ten wynalazek chwali wielu użytkowników Lagun pod warunkiem wymiany co 10 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 14.05.2022 o 08:49, sylwekdm napisał(a):

Jeśli już, to zrób płukankę na dotychczasowym oleju wg instrukcji:

https://motostacja.com/p/valvoline-vlv-890608/?gclid=EAIaIQobChMI-vO2iMze9wIVzQLmCh1i0Q9BEAQYASABEgIYE_D_BwE

Rozwiń  

Pierwsze słyszę (ale ja się nie znam).

W jakich sytuacjach zalecana jest taka płukanka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed każdą wymianą oleju, ale to nie jest jakiś mus. Nie chcesz pozbyć się syfu z układu nie musisz tego robić.

Wymień olej "obróć 2x silnikiem" a olej będziesz miał taki sam jak przed wymianą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!