Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Co dziś zrobiłeś dla swojego autka?


tomek42007

Rekomendowane odpowiedzi

9 minut temu, Silverek napisał:

@marek789 nie wiem jak jest u Ciebie, ale u nas dodatkowo jest nabłyszczanie osmozą, a nie zwykłym nabłyszczaczem. Po zwykłym miałem zawsze pełno plamek na karoserii, a po osmozie nic.

 

Nie wiem czy jest nabłyszczanie osmozą czy nie. Ja potrzebuje użyć właśnie wody zdemineralizowanej aby nie było plamek na lakierze. A potem i tak lecę prawie zawsze z quick detailerem ;) Auto mam zabezpieczone Soft99 Dark & Black wax

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, marek789 napisał:

Najpierw mycie programem zasadniczym, piana aktywna i rękawica, wosk na gorąco oraz na koniec woda zdemineralizowana i tyle ;)

Trochę błąd bo pianę powinno nanosić się najpierw na suche auto żeby po 1 dobrze się trzymała i nie spływała z karoserii na tzw. mycie wstępne do rozmiękczenia brudu, a nie do mycia zasadniczego.

Gdy Twoją ręka ma kontakt z tą chemią to jej składniki (możliwe, że szkodliwe, musiałbyś przeczytać kartę charakterystyki) wsiąkają w Twój organizm jak w woda w gąbkę (nie musisz tego czuć na skórze) i za kilka lat (jeśli skład jest szkodliwy) możesz mieć różne problemy zdrowotne (czego nie życzę).

Dlatego ja bym niczego czego nie poznałem dokładnie do kontaktu ze skórą nie dopuścił. Znam się trochę na tym i uwierz mi, że to co napisałem jsst prawdą. Nasza skóra chłonie wszystko jak gąbka.

Dodatkowo pianę powinno się nanosić do dołu do góry, a nie od góry do dołu by było efektywniej.

18 minut temu, marek789 napisał:

Tutaj na tej myjni ta piana ma neutralne pH ;)

Średnio chce mi się w to wierzyć. Widziałeś kartę charakterystyki czy na słowo? Piany z neutralnym pH są sporo droższe od tych o mocno zasadowym odczynie, a przy okazji są zwykle trochę mniej skuteczne bo łagodniejsze (chyba, że premium) lecz takiej bym na takiej myjni się nie spodziewał.

20 minut temu, Silverek napisał:

najważniejsze, że zżera brud, a nie lakier :)

Może matowić lakier i źle działać na plastiki ale nie zobaczysz tego od razu. Jeśli dobrze zżera brud to znaczy, że jest na 99% mocno zasadowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, przyjmuje twoje uwagi.

 

Odnośnie:

17 minut temu, pbet napisał:

Trochę błąd bo pianę powinno nanosić się najpierw na suche auto żeby po 1 dobrze się trzymała i nie spływała z karoserii na tzw. mycie wstępne do rozmiękczenia brudu, a nie do mycia zasadniczego. 

Od jednego z pracowników którzy zajmują się detailingiem dowiedziałem się, że powinienem opłukać zasadniczym właśnie z największego syfu to auto. Następnie piana aktywna, działać z rękawicą gdyż już pozbyłem się dużej ilości tego brudu co był. Następnie mogę lecieć ze spłukaniem, no chyba że chciałbym przelecieć ponownie zasadniczym myciem to nie ma przeszkód

 

17 minut temu, pbet napisał:

Dodatkowo pianę powinno się nanosić do dołu do góry, a nie od góry do dołu by było efektywniej. 

Tak robię. Piana aktywna od dołu, a spłukanie od góry ;)

 

17 minut temu, pbet napisał:

Średnio chce mi się w to wierzyć. Widziałeś kartę charakterystyki czy na słowo? Piany z neutralnym pH są sporo droższe od tych o mocno zasadowym odczynie, a przy okazji są zwykle trochę mniej skuteczne bo łagodniejsze (chyba, że premium) lecz takiej bym na takiej myjni się nie spodziewał. 

Jest to na ich stronie Fb, m.in. w opisie mają napisane że piany są z neutralnym pH. Na miejscu kilka razy również to usłyszałem. Więc chyba wiedzą co robią :)

Blue Czeladź - Fb

 

17 minut temu, pbet napisał:

Gdy Twoją ręka ma kontakt z tą chemią to jej składniki (możliwe, że szkodliwe, musiałbyś przeczytać kartę charakterystyki) wsiąkają w Twój organizm jak w woda w gąbkę (nie musisz tego czuć na skórze) i za kilka lat (jeśli skład jest szkodliwy) możesz mieć różne problemy zdrowotne (czego nie życzę).

Dlatego ja bym niczego czego nie poznałem dokładnie do kontaktu ze skórą nie dopuścił. Znam się trochę na tym i uwierz mi, że to co napisałem jsst prawdą. Nasza skóra chłonie wszystko jak gąbka. 

 

Fakt, trafna uwaga ;)

Edytowane przez marek789
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

A ja polecam stanąć okrakiem nad tunelem środkowym i wyszarpywać gałkę do góry korzystając jeszcze z siły własnych nóg oraz kręgosłupa. Tylko ostrożnie, żeby w zęby sobie nie dać, jak nagle gałka wyskoczy, łatwo o to ;) Ja miałem obawy na początku, nie chciało iść i mocowałem się z tym, próbując delikatnie żeby nie zepsuć. Tutaj jednak po prostu trzeba dużo siły. Kolejnym razem, gdy trzeba wyjąć, idzie już zdecydowanie łatwiej.

@Papf, te nakrętki na wentyle to z allegro brałeś?

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem, na którym biegu wojowałem, ale z pozycji siedzącej nie dałem rady. Dopiero stając nad tym wszystkim mi się udało ;P

Podaj, jak możesz ten link, jeśli dużo taniej niż na aledrogo to sobie zamówię :)

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!