Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dolegliwosci. niedorobki w nowym modelu


Rekomendowane odpowiedzi

Koszt pióra 200zł? No chyba że w serwisie ;-) Na allegro komplet na przód to ok. 55zł (np. tu http://moto.allegro.pl/item867237780_wycie...egane_iii.html). Jeżeli ktoś je zakładał (chodzi o te z allegro) to proszę o opinie jak się sprawują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedoróbki związane ze spryskiwaczami:

1. Spryskiwacze ksenonów włączają się na postoju przy zaciągniętym ręcznym, wtedy:

- spryskiwana jest szyba i włączają się wycieraczki,

- spryskiwane są ksenony, a część płynu ląduje na masce albo szybie przedniej - na co jest oczywiście patent, bo po kilku sekundowym przestoju po wyczyszczeniu szyby przedniej, wycieraczka robi jeszcze jeden 'przejazd' i usuwa to co ksenony nachlapały.

Problem pojawia, gdy jadę. Oczywiście spryskiwacze do ksenonów nie pracują i to jest w porządku. Natomiast sama wycieraczka na szybie, najpierw robi trzy przejazdy, potem kilkusekundową przerwę (tak jak na postoju gdy sprząta po ksenonach) i ponownie jeszcze raz czyści szybę - jednak ten ostatni raz powoduje, że rozmazuje resztki brudu bo jedzie po suchej szybie.

 

2. Dodatkowo musiałem odwiedzić serwis, aby zwiększyć ciśnienie w spryskiwaczach przedniej szyby, bo działały, ale mniej więcej na wysokość 20cm od podstawy szyby, pozostała część była sucha i wycieraczki wszystko rozmazywały. Teraz jest trochę lepiej.

 

3. I nadal (choć nie zawsze) gdy włączam spryskiwacz na przednią szybę, zanim poleje się płyn, wycieraczka zdąży zrobić jeden przejazd - oczywiście rozmazuje wszystko, dopiero po tym czyści płynem.

 

4. Pozostaje jeszcze kwestia pompki do spryskiwaczy ksenonów, która pobiera płyn z pojemnika w wyższej jego części niż pompka spryskiwaczy szyby i przez to przy takiej pogodzie jak teraz i dłuższej jeździe nie ma czym spryskiwać reflektorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem pojawia, gdy jadę. Oczywiście spryskiwacze do ksenonów nie pracują i to jest w porządku

To nie jest w porządku. Spryskiwacze powinny działać cały czas - zwłaszcza w czasie jazdy. Lampy ksenonowe muszą mieć bezwzględnie czyste klosze.

 

najpierw robi trzy przejazdy, potem kilkusekundową przerwę (tak jak na postoju gdy sprząta po ksenonach) i ponownie jeszcze raz czyści szybę - jednak ten ostatni raz powoduje, że rozmazuje resztki brudu bo jedzie po suchej szybie.

Po pierwsze - 4 dodatkowy przejazd wycieraczki nie ma związku ze spryskiwaczami ksenonów. Najzwyklej w świecie zbiera to co zdążyło spłynąć z góry na dół. W Clio działało to identycznie. Po drugie - jak dobrze spryskasz szybę to nie ma prawa się nic rozmazać.

 

4. Pozostaje jeszcze kwestia pompki do spryskiwaczy ksenonów, która pobiera płyn z pojemnika w wyższej jego części niż pompka spryskiwaczy szyby i przez to przy takiej pogodzie jak teraz i dłuższej jeździe nie ma czym spryskiwać reflektorów.

Dzięki temu spryskiwacze reflektorów, które pochłaniają ogromne ilości płynu, nie wybierają go "do zera", przez co zawsze masz rezerwę na szybę. Ostatecznie lepiej jest widzieć gdzie się jedzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest w porządku. Spryskiwacze powinny działać cały czas - zwłaszcza w czasie jazdy. Lampy ksenonowe muszą mieć bezwzględnie czyste klosze.

 

u mnie nie działają :)

 

Po pierwsze - 4 dodatkowy przejazd wycieraczki nie ma związku ze spryskiwaczami ksenonów. Najzwyklej w świecie zbiera to co zdążyło spłynąć z góry na dół. W Clio działało to identycznie. Po drugie - jak dobrze spryskasz szybę to nie ma prawa się nic rozmazać.

 

4 przejazd jest związany wg mnie ze spryskiwaczami ksenonów i tak jak pisałem ma to sens na postoju. Co do spryskiwania i rozmazywania - sprawdzałem na różne sposoby - zawsze coś zostaje na szybie i przeważnie na wysokości oczu kierowcy (czyli końcówka wycieraczki) - wiem bo jeżdżę już drugi m-c i nic się nie zmienia, choćbym nie wiem ile płynu wylał na szybę :)

 

Dzięki temu spryskiwacze reflektorów, które pochłaniają ogromne ilości płynu, nie wybierają go "do zera", przez co zawsze masz rezerwę na szybę. Ostatecznie lepiej jest widzieć gdzie się jedzie :)

 

To ma jakiś sens - tyle, że mogli by zamontować większy zbiorniczek na płyn i czujnik poziomu płynu (tak miałem w poprzednim autku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie nie działają

To źle. Nawet bardzo. Brudne klosze rozpraszają wiązkę światła i powodują oślepianie innych kierowców. Dlatego też wymogiem homologacyjnym jest posiadanie spryskiwaczy reflektorów. Jeżeli nie działają one w trakcie jazdy to albo masz coś popsute albo nie potrafisz obchodzić się z dźwignią spryskiwacza. Powinieneś to absolutnie sprawdzić. Dodam tylko, że u mnie działają zawsze przy zapalonym silniku.

 

4 przejazd jest związany wg mnie ze spryskiwaczami ksenonów i tak jak pisałem ma to sens na postoju

Mylisz się. Sens spryskiwania reflektorów na postoju jest żaden. Reflektory nie brudzą się na postoju ale w trakcie jazdy i to w trakcie jazdy trzeba je czyścić (podobnie jak szybę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie działają one w trakcie jazdy to albo masz coś popsute albo nie potrafisz obchodzić się z dźwignią spryskiwacza

 

odnoszę wrażenie po Twoich ostatnich postach, że wszystkie rozumy zjadłeś ;]

 

ale ok, zgłosiłem swoje żale i niedoróbki w tym temacie. U mnie jest tak jak napisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnoszę wrażenie po Twoich ostatnich postach, że wszystkie rozumy zjadłeś ;]
nie kolego,wcale nie zjadł wszystkich rozumów...tak po prostu powinno byc jak opisuje kolega kubal,

 

No może z jednym sie nie zgodzę

Dodam tylko, że u mnie działają zawsze przy zapalonym silniku.
powinny działać przy wlączonym silniku i ŚWIATŁACH.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No może z jednym sie nie zgodzę [...] powinny działać przy wlączonym silniku i ŚWIATŁACH.

Mea culpa - nie przyszło mi to do głowy, bo światła włączają mi się automatycznie po zapłonie silnika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 przejazd nie ma nic wspólnego z ksenonami, w mojej MII jest on również, czyli po przetarciu płynu, chwila przerwy, dodatkowy przejazd zdejmujący to co ewentualnie spłynęło (w czasie jazdy rzadko się to zdarza, bo jest zdmuchiwane na dach, ale przy wolniejszej jeździe i na postoju łatwo zauwazyć).

Nie sądze, że w wersji z ksenonami/MIII ma to inne zastosowanie :) Obstawiałbym za to, że efekt docierania tego co spr. lamp rozbryzgały jest niezamierzonym, ale pożytecznym efektem ubocznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 przejazd nie ma nic wspólnego z ksenonami, w mojej MII jest on również
Potwierdzam, po kilku chwilach wycieraczka smignie jeszcze raz.

Xenonow nie mam. O o ile pamietam to z tylnia wycieraczka jest tak samo,

zapewne po to by sciagnac ewentualne pozostalosci plynu po uzyciu spryskiwacza.

Osobiscie nie widze zadnego zwiazku z reflektorami i ich spryskiwaczami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!