Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dolegliwosci. niedorobki w nowym modelu


Rekomendowane odpowiedzi

Jak się dobrze wyczuje auto, to nie ma się co obawiać :mrgreen: Ja na rezerwie przejeżdżam z Płocka do Warszawy - 106km. Podejrzewam, że spalanie chwilowe na kompie też ma jakiś wpływ na zapalanie się rezerwy. Producent jak widać wolał, żeby się zapalała wcześniej aby uniknąć sytuacji kiedy doprowadzi się poziom paliwa do zera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spalanie chwilowe na kompie też ma jakiś wpływ na zapalanie się rezerwy

Raczej na pewno. Zasięg obliczany jest na podstawie średniego spalania z kilku(nastu) ostatnich przejechanych kilometrów. Rezerwa zapala się jak zasięg spada do 50 km (przy czym na prawdę jest tam jeszcze spory zapas ale jak widać producent woli dmuchać na zimne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rezerwa zapala się jak zasięg spada do 50 km

Oj nie prawda. Rezerwa jest ustawiona na konkretna ilosc paliwa.

Zasieg natomiast jest "plynny" i zmienia sie w zaleznosci od stylu jazdy.

U mnie przewaznie rezerwa zapala sie gdy komputer pokaze zasieg 80km.

 

Ale jak troche "polatam" to bywa ze mignie 60km zasiegu,

w trasie natomiast rezerwa potrafi sie zapalic przy zasiegu 110-120 km.

 

Akurat rezerwa to jedno, ale mnie najbardziej interesuje ile jest paliwa po zgasnieciu wszystkich przedzialek wskaznika paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj nie prawda. Rezerwa jest ustawiona na konkretna ilosc paliwa.

Zasieg natomiast jest "plynny" i zmienia sie w zaleznosci od stylu jazdy.

A czy ja napisałem, że tak nie jest? Ilość paliwa może jest ta sama ale w zależności od stylu jazdy zasięg będzie inny. Napisałem jedynie że zapala się przy zasięgu ok. 50 km bo w zasadzie za każdym razem tak mi się zapalała. Widocznie tu się myliłem bo z tego co piszesz tak nie jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś zapaliła mi się rezerwa w momencie jak zasięg spadł z 90km do 80km. Miałem zużytego paliwa 52,7l według wskazania komputera. Czyli teoretycznie zostało 6,3l.

 

P.S pochwalę się moje 1.5dci105km spaliło 6l ON - dojazdy do warszawy i z powrotem (odcinki 30km) w godzinach szczytu :mrgreen:)))

 

Styl jazdy - agresywny

 

P.S2 wskazanie zużycia paliwa wg komputera było zawyżone o 2l względem tego co zatankowałem (po raz kolejny, ten sam dystrybutor)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a u mnie jest tak - przeważnie rezerwa zapala się przy zasięgu 50 km, raz tylko udało mi się zatankować prawie 60 litrów zaraz po wyjeździe z salonu, normalnie wchodzi zawsze jakieś 52 - 53 litry w zależności czy na wskaźniku poziomu paliwa zgasną wszystkie podziałki czy nie i czy przetrzymam trochę na rezerwie czy nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mne sa zapali rezerva jak jest spalenych 55-57l ropy. Zalezi od tego, jak tankuju, czi tylko to 1 vypnutia abo jeste dotlacil 2l ropy.

U benziny MII 1.6 byla rezerva 10l a bylo obojentne ci computer pokazoval takie ci onakie spalanie. Poprostu rezerva byla 10L.

U Megi III mi vychodzi rezerva na 7-8l, bo po zapaleniu rezervi jeste som spalil 6l ropy a natankovalem do pelna tylko 58,8l. Viencej juz neslo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odnośnie drgających xenonów- W jakimś miesięczniku (chyba Top-Gear) był test "długodystansowy". Z tego, co kojarzę, to drgający reflektor był wymieniany na gwarancji. Ja bym, tego w każdym razie nie bagatelizował -może się zdarzyć, że po jakimś czasie pod wpływem drgań padnie żarnik. Nie jest to tani element, a znając życie, to pewnie padnie po upływie gwarancji ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drgajaca wiazka swiatla to difolt w stylu TTTM.

zenony zarowno w M3 jak i L3 sa skretne z dynamiczna korekcja wiazki. Wystarczy szybko ruszyc albo przyhamowac i wysokosc jest natychmiast korygowana. Zeby optyka mogla tak szybko reagowac z zakresie lewo/prawo/gora/dol,musi byc odpowiednio zawieszona i tyle.

W L3 jest to samo, po 90 tkm, nie ma zadnego problemu z zarnikami.

IMHO zle zrobili,ze wymienili na gwarancji reflektor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie jest przypadkiem bardziej jakby coś rezonowało niż skrzypienie? Ja przy zimnym silniku i okreslonych obrotach czsami coś takiego słyszałem. Zajrzałem pod maskę i powód prozaiczny - pod wycieraczkami przez cała długość podszybia lezy jakas plastikowa kratka która nie ma zadnej amortyzacji i wpada sobie w drgania...

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!

Dziś w najmniej oczekiwanym momencie przestała działać dmuchawa od ogrzewania. Sytuacja o tyle patowa, że padał akurat marznący deszcz więc widoczność była tragiczna. Jutro serwis, ciekawe co na to powiedzą.

 

Pozdrawiam

 

Ogrzewanie już działa, wg serwisu był jakiś błąd w komputerze, wystarczył reset i wszystko jest ok.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!