Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

"Electronic fault" i zwisajacy swo


Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio dość często obserwuję zapalenie się kontrolki SERVICE i pojawia się monit o błędzie elektronicznym. Zajrzałem pod maskę chcąc posprawdzać i podociskać przewody i co się okazało - jeden z kabli który znajduje się obok akumulatora zwisa sobie swobodnie.

 

 

ae428cb9ff2fd2a2m.jpg

 

4b22447e359e318fm.jpg

 

 

Czy ktoś mi jest w stanie pomóc gdzie go należy podpiąć bo obejrzałem dokładnie wszystkie wolne przestrzenie w promieniu długości tego przewodu i nie widzę do czego mógłby on być przyczepiony. Od zakupu problem "electronic fault" nie występował, dopiero teraz przy zimie. Ale okazuje się że komunikat samoistnie znika mimo że przewód nadal nie jest podpięty. Obejrzałem dokładnie końcówkę i wyglądała na utlenioną, mam na myśli to, że zwisa ona sobie swobodnie już dość długo, bo nie było świeżego śladu kontaktu z nakrętką.

 

Proszę o pomoc co z tym zrobić.

Model autka MII 1.5dci 2002r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do komputera dochodzą trzy wtyczki, w sumie kilkadziesiąt przewodów. Naliczyłem, że 13 z nich to masy różnych obwodów i czujników. Może któryś z nich nie ma dobrej masy (może masę pobierać z innego obwodu) i stąd "service".

Podłącz ten przewód do minusa i wykasuj błędy. Często jest tak, że komputer, jak raz zarejestruje usterkę to pomimo jej usunięcia dalej wyświetla komunikat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podlaczenie przewodu do aku nic nie zmienilo, okazalo sie ze winien jest czujnik swiatla stop ktory mimo niewcisnietego pedalu dawal sygnal i zapalal swiatla stop. pojawial tez sie komunikat ESP fault. w tym momencie po wyregulowaniu czujnika swiatla stop wszystko wrocilo do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ja dzisiaj doświadczyłem podobnego problemu. :/ Przy dojeżdżaniu do ronda Starołęka delikatnie nacisnąłem hamulec i wyskoczył komunikat esp/asr fault. Autko pozbawiło mnie ESP i ABS. Nie wiem co dokładnie z nim jest ale okazało się, że nie zapala się światło stop jak naciskam hamulec. Pomogło odłączenie i ponowne podłączenie czujnika światła stop. Jednak już 2 razy mi się to stało ponownie. Wyskoczył błąd, zgasiłem auto odłączyłem podłączyłem czujnik i działa ok. Może pomoże regulacja czujnika? W jaki sposób to zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opcja zepsutego wlacznika swiatla stop jest jak najbardziej mozliwa. W momencie gdy pedal jest wciskany, wlacznik sie luzuje i zalacza obwod. byc moze wlacznik "nie sprezynuje" i nie reaguje na zalaczenie hamulca. proponuje wyjac i dokladnie obejrzec ten wlacznik, zobaczyc czy sie nie haczy. poza tym komunikat ESP fault moze pojawisc sie gdy jednoczesnie wciska sie gaz i hamulec - bylo o tym na forum, polozenie obu tych pedalow jest zbyt bliskie siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od wczoraj zrobiłem 100km i póki co jest ok, więc zobaczymy jak to będzie. <ok> Jeżeli będzie nadal wywalać błąd to wymienie czujnik ale póki co nie widzę takiej potrzeby skoro działa. ;-) Mi wywalało ESP/ASR fault oraz Electronic fault ale wtedy ESP było ok. Man nadzieję, że to taki wiosenny kaprsy Megi. :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dziś rano zajrzałem pod kolumne kierowniczą, nad pedałem hamulca znajduje się włącznik STOP...

Trzpień metalowy był delikatnie zardzewiały.

WD40 i po wszystkim...nasmarowałem i działa ok

Edytowane przez zimnica4666
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!